Gå til innhold

God allround LCD i 4:3 format

Winnetou

Anbefalte innlegg

Som emne tittel tilsier, jeg er på utkikk etter en ny LCD i det gode gamle 4:3 formatet.

Vil helst ha så stor skjerm som mulig (20'') eller større, ha 1600x1200 oppløsning, være god å spille på, og samtidig ha god bildekvalitet.

sett litt på de siste skjermtestene her på hardware, og Samsung SyncMaster 204B (https://prisguiden.no/product.php?productId=41553), ser jo ikke så dum ut.

Så spørsmålet mitt blir altså, finnes det en bedre skjerm som møter alle de krav jeg stilller til skjermen, eller er 204B den beste?

btw. har et budsjett på opp til 5k, og for de pengene vil jeg ha best mulig skjerm.

Mener å ha lest et sted at ISP panel er bedre enn TN panel, stemmer?

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah gode gamle 4:3 formatet du vil ha, akkurat samme som meg det, har tenkt på en 20" i 1600x1200 sjøl, men ville bare nevne at så vidt jeg har forstått så skal det jo komme 100hz lcd skjermer i 2007, hvis du er villig til og vente litt.

Ikke svar på sp ditt men tenkte jeg skulle nevne det.

Ang 4:3 formatet, så har jeg ikke lyst på widescreen, vell ikke d at jeg ikke har lyst på men det var ikke det jeg hadde tenkt å ha ennå da, men ihverfall ikke standard 5:4 lcd format, så en mellom ting er jo best da tenker jeg, for 4:3 er jo mer widescreen enn 5:4 men ikke helt 16:10 allikevell, og så er jo vist 4:3 vårt eget synsfelts format også, altså nå vet jeg du ikke spurte men prøver bare og si at 4:3 virker ypperlig, ihverfall i forhold til 5:4 suns jeg.

Også fikk jeg bare lyst til og neven dette også

Ang widescreen så tviler jeg ikke på at det kan vær fremtiden, og har ingen ting i mot 16:10 formatet uten om: jeg mener jeg måtte hatt en såpass stor skjerm for og fått nok høyde og det koster penger, måtte hatt et kraftig skjermkort for og kjørt den store skjermen sin native oppløsning som også koster penger.....(med tanke på spilling og sånt da med all eyecandy på osv) og sist så er jo ikke så særlig utbredt støtte.."ennå"

Åsså dette

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Her har du mye å velge mellom, skrev litt om noe av det samme før i dag. Har 4 modeller du kan se på:

Samsung 204B (TN)

LG 2000C (S-IPS)

Dell 2007FP (S-PVA)

Sony S205F (S-IPS)

Alle disse unntatt sony er testet her:

http://www.flatpanels.dk/tests.php

Dellen er dyr nå, men kommer på tilbud om ikke lenge, til en grei pris.

Vil si dette om de:

Samsung: raskest, billig

LG: Mellomting

Dell: Bra bilde

Sony: Billig, ganske bra bilde

Mer om panelene står her:

http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Her finner du tester av alle unntatt sony:

http://www.flatpanels.dk/tests.php

Samsungen er altså den som er mest rettet mot gaming av disse, men her er små forskjeller, og 1600*1200 skjermer er nok de som er mest rettet mot profesjonell bruk. Vil egentlig si at alle her er allroundere.

Dell skjermen er dyrest nå, men kommer nok på tilbud igjen snart (spørs om ikke det blir 1. feb.) Da kommer den nok ned i 4000 med frakt inkludert.

Har dell skjermen selv, den er knallbra. Vil kanskje spesielt trekke frem design og ergonomi, som er så bra du får det.

Lenke til kommentar

hei, og takk for svar.

Den LGen så neimen ikke dum ut. Ganske god omtale fikk den også (i hvertfall om jeg forsto han dansken rett).

Dellen så jo nice ut, men jeg ha noe som jeg kan spille litt på.

Så da ser det jo ut som om det står mellom LGen og Samsungen, og jeg lurer på om jeg ikke heller litt mot LGen og dens S-ISP panel.

Igjen takk for svar og linker.

Noen flere som har kurante forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...