Gå til innhold

Hovedkort til Opteron dual core AM2-socket ?

gnomulf

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er interessert i en opteron dual core og har sett en 2,2 GHz med am2-socket på sidene til psdata.no. Problemet er at jeg ikke finner hovedkort (HK) til denne. Noen som vet om et HK som passer?

Det finnes en opteron x 2 med socket 940. Men dette er en servermodell som også er klokket lavere til høyere pris. Til denne modellen finnes to HK. Noen som vet forskjellen på en opteron server og workstation?

Uansett ønsker jeg am2-utgaven, men jakten på HK er vanskelig :no:

Mvh Sverre

Endret av gnomulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg er interessert i en opteron dual core og har sett en 2,2 GHz med am2-socket på sidene til psdata.no. Problemet er at jeg ikke finner hovedkort (HK) til denne. Noen som vet om et HK som passer?

Det finnes en opteron x 2 med socket 940. Men dette er en servermodell som også er klokket lavere til høyere pris. Til denne modellen finnes to HK. Noen som vet forskjellen på en opteron server og workstation?

Uansett ønsker jeg am2-utgaven, men jakten på HK er vanskelig  :no:

Mvh Sverre

7776174[/snapback]

Det er mulig jeg tar helt feil, men er ikke Opteron kun laget for HK med 940 sokkel?

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke noe annerledes enn for Opteron til socket 939, dvs at de passer til alle hovedkort så lenge BIOS er oppdatert.

Det er mulig jeg tar helt feil, men er ikke Opteron kun laget for HK med 940 sokkel?

7783909[/snapback]

Opteron finnes til socket 939, 940, AM2 og F.

Modellene til 939 bruker DDR1 UDIMM (Unregistered), mens AM2 bruker DDR2 UDIMM.

Socket 940 krever DDR1 RDIMM (Registered), socket F krever DDR2 RDIMM.

Lenke til kommentar
Dette er vel ikke noe annerledes enn for Opteron til socket 939, dvs at de passer til alle hovedkort så lenge BIOS er oppdatert.

7783909[/snapback]

Opteron finnes til socket 939, 940, AM2 og F.

Modellene til 939 bruker DDR1 UDIMM (Unregistered), mens AM2 bruker DDR2 UDIMM.

Socket 940 krever DDR1 RDIMM (Registered), socket F krever DDR2 RDIMM.

7784277[/snapback]

Har sett på sidene til AMD også, så det er ikke tvil om at opteron (2 x core) finnes for am2. Hvis man ser på hovedkort i am2-serien så nevner de flere prosessorer spesifikt. Dvs Athlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2. Ingen nevner opteron.

Men du mener alle disse HK'ene passer til opteron (dual core) am2? Litt rart at de ikke nevner opteron da?

Så på "Asus Mainboard S-AM2 nForce 590-SLI ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN Wlan 1394 SATARaid", men dette nevner heller ikke opteron, hverken på ASUS sin side, eller på komplett.no / psdata.no.

Takk for tilbakemelding i alle fall! Virker som om jeg må vente på hovedkort :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...