Gå til innhold

hvor er HTT MULTI på K9N SLI PLATINUM?

Anbefalte innlegg

Begynte i helgen å lese litt om klokking og ble fristet til å teste litt..

men fikk et problem med å finne HTT multi i bios'en.

Jeg har følgende system:

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

AMD athlon 64 x2 4200+ 2.2GHz socket am2 1MB boxed m/vifte

Corsair value S. PC5300 DDR2 2048MB

kit w/two matched value select 1024MB

Gainward GeForce 7900GT 512 MB,1,2ns DDR3,PCI-EXPRESS "BP7900GT-GS-DD"

MS XP home sp2 norsk

Jeg finner FSB frequency(HTT=200)

Jeg finner volt-innstillingene

jeg finner max hyperbus hastighet=1GHz

Jeg finner PCI E-innstillingene

og jeg finner RAM-instillingenene

Jeg har funnet ut at jeg har HTT multi på x5,regnet meg frem til det ved hjelp av CPU-Z.

Jeg har greidd å få stilt inn FSB på 213 uten at det klikker,men ser at da blir HTT-linken på 1070MHz og det er ikke sunt,så har stilt ned til FSB 200 igjen.

Jeg har også noe som heter dynamic OC som fulgte med som automatiske innstillinger,selv den klikker når den blir suttet på for høyt.(ikke at jeg er interessert i å bruke dette,måtte bare teste!)

Men hvor f...er den HTT multien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men ser at da blir HTT-linken på 1070MHz og det er ikke sunt

VET du for a fact at det ikke er "sunt", eller er det bare noe du antar? 1070MHz på HTT skal ikke være noe problem, med mindre K9N-kortene er veldig konservative.

Edit: Litt usikker på om jeg har rett her. Synes ikke 1070 virker mye, og mener på at jeg har kjørt høyere enn dette før, men det er mulig jeg tar feil...

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
hei!

HTT Multi heter SB to AM2 og finnes under Advanced Chipset features eller noe... valgene er: 1000(5x) 800(4x) 600(3x) og 400(2x) (kanskje 200(1x) også... er ikke 100% sikker på akkurat den)

Harald

7778320[/snapback]

tusen takk for svar,skal teste det ut i løpet av kvelden,hadde du samme HK og prosessor som meg kansje?

Lenke til kommentar
jepp... samme cpu, og Non SLI versjonen av ditt hk...

klarte endelig å klokke min cpu litt vettugt i går. kom på 2,7GHz, med en ram divider på CPU/7=386*2=772MHz...

Jeg kjører med HT på 246, HTmulti på 4X og cpu multi på 11x, med 1,4v på kjernene...

det gir et resultat som dette:

7785171[/snapback]

hehe..konge,klokket min litt igår og,opp til 2,4GHz med HTT multi på 4 og FBS på 220..

tenkte jeg skulle fortsette litt idag hvis jeg får tid,tar det rolig oppover og tester ut etter hvert over en dag eller to for å sjekke at alt er stabilt.

Har du tatt en stress-test?

Jeg tok en stress-test med OCCP i 10 min,tempen viste jevnt opp til 55^C og holdt seg der på slutten,så tror ikke jeg skal gå så langt opp.(Har PC'en min i et skap med bare utgang bak.)

Ka temperatur ligger det på i kjernene dine nå da?

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...