Gå til innhold

Xbox360 og HDTV. Hvilken kabel trenger jeg?

Knugo

Anbefalte innlegg

Er litt n00b på det her med HDTV og Xbox.

Jeg har prøvd og koble xboxen på denne tvn, med disse kablene som fulgte med. Men jeg får kun lyd og ikke noe bilde. Jeg har svitchet over til HDTV på den pluggen som står i xboxen, men uten hell. Er det noen innstillinger jeg må endre på i xbox for å få kjørt den på hd? Jeg har prøvd og satt den på hdtv 720p men uten at det hjalp.

Må jeg evt kjøpe nye kabler, og i så fall hvilke? Jeg har en hdmi kabel fra før. Støtter xboxen dette, og hvilke overgang må jeg ha til xboxen for å få kjørt via HDMI?

Nå kjører jeg xboxen uten scart overgangen. Vil det bli bedre og kjøre den med scart overgangen?

Håper dette ikke ble alt for rotete forklart :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker men ser at skjermen din størrer oppløsning 1024x768.. HD 720p har en oppløsning på 1366x720.. Så jeg tror derfor du ikke får bilde er fordi tv`en din ikke støtter den høye oppløsningen..

Er ikke 100% sikker så ikke ta dette som en god fisk.

Sorry ser ut som at den støtter der alikevell. Men du trenger VGA kabel og ikke komponent.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
HD 720p har en oppløsning på 1366x720

Du mener 1280*720 er 720p. LCD TV'er har som regel oppløsning på 1366*768

Oppløsningen 1024*768 har ikke ett 16:9 forhold engang. Hvis skjermens sideforhold er 16:9 og oppløsningenm ikke har det..? :hmm: Kan ikke tenke meg til at dette blir ett bra bilde. Pixel forholdet skulle ha vært 1366*768 eller 1024*576 for å ha ett 16:9 forhold.

Jeg har prøvd og koble xboxen på denne tvn, med disse kablene som fulgte med. Men jeg får kun lyd og ikke noe bilde. Jeg har svitchet over til HDTV på den pluggen som står i xboxen, men uten hell.

Du bruker komponentkablene? Rød, Grønn og Blå tilkoblingsplugg(RCA-plugg). Gå inn i menyen på TV etc. og sjekk ut om det er noe der du må forandre på. På min LCD-TV står det component på inngangsvelgeren. Den gule pluggen på xbox kabelen bruker du ikke, ALDRI! Skal du bruke scart, så bruker du RGB scart, men helst monster sin.

Rart at dette er 7.generasjon plasma TV til 20K. Har angrefristen gått ut? Bytt den hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Oppløsningen 1024*768 har ikke ett 16:9 forhold engang. Hvis skjermens sideforhold er 16:9 og oppløsningenm ikke har det..? :hmm:  Kan ikke tenke meg til at dette blir ett bra bilde. Pixel forholdet skulle ha vært 1366*768 eller 1024*576 for å ha ett 16:9 forhold.

7776965[/snapback]

Avlange pixler er vel grunnen til at det likevel går an.

Lenke til kommentar
Oppløsningen 1024*768 har ikke ett 16:9 forhold engang. Hvis skjermens sideforhold er 16:9 og oppløsningenm ikke har det..? :hmm:  Kan ikke tenke meg til at dette blir ett bra bilde. Pixel forholdet skulle ha vært 1366*768 eller 1024*576 for å ha ett 16:9 forhold.

7776965[/snapback]

Avlange pixler er vel grunnen til at det likevel går an.

7776979[/snapback]

Vet. Men hvorfor lage en TV slik? 7. gen. med avlange pixler. Tidligere hadde plasma vanlig TV oppløsning. Ikke at LCD oppløsningen hører hjemme noen plass, men det er jo bra oppløsning. Bare TV produsentene kunne holdt seg til 720p som er 1280*720 og 1080p som er 1920*1080. Begge har perfekt 16:9 forhold.

Lenke til kommentar
Du bruker komponentkablene? Rød, Grønn og Blå tilkoblingsplugg(RCA-plugg). Gå inn i menyen på TV etc. og sjekk ut om det er noe der du må forandre på. På min LCD-TV står det component på inngangsvelgeren. Den gule pluggen på xbox kabelen bruker du ikke, ALDRI! Skal du bruke scart, så bruker du RGB scart, men helst monster sin.

Jeg har gjort akkurat som vist på denne tegningen.

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke har byttet om den grønne og blå ledningen. Der er jækla fort gjort, særlig om det er litt dempet lys bak tv'n og slikt. Jeg hadde samme problem en gang, og det så helt riktig ut. Helt til jeg byttet om på grønn og blå kabel. Da fikk jeg bilde og.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...