dordar Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 jeg har i det siste fått et problem. det gjør at pc'n min er fryktelig treig. Når jeg trykker på min datamaskin og går inn på hvilken som helst mappe så går cpu opp til 99%. Da blir pc'n kjempe treig, har prøvd å finne litt info men finner ikke noe som er relevant. Noen som værsåsnill kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Kan du sjekke oppgavebehandling - prosesser og sjå kva prosess som har mest load? Har vore borti problemer med explorer.exe, er ein del informasjon ute på nettet. Prøv google, med f.eks søkeord "100% cpu usage problem windows xp" osv Lenke til kommentar
dordar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Det er bare når jeg trykker på min datamaskin liksom. Ikke ellers. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 ingen som vet?? Må jeg formatere?? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Slow down! Viss du finner ut kva for ein prosess som gjer at cpu bruker 100% så er det lettare for oss å feildiagnosere.. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 explorer.exe er det som tar opp alt. Den booster på når jeg går inn på min datamaskin. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 explorer.exe er det som tar opp alt. Den booster på når jeg går inn på min datamaskin. 7776786[/snapback] hvis det e explorer som irriterer deg, så anbefaler jeg at du fjerner det , gå i mscongig og avslutt det i opptarten og , få deg opera kanskje det fungere? , jeg hadde problemer med at min iE brukte all min kapasitet til tider... blei dritt lei og fjerna dritten, skaffa meg opera, nå har jeg ikke hatt noe kluss Lenke til kommentar
zumzum_1 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 explorer.exe er utforsker i windows, ikke internet explorer. den skal ikke fjernes Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 er forskjell på iexplorer og explorer. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 "explorer.exe" må du ikke avbryte.. Da det er det som holder selve OS oppe? Avslutt heller "Iexplor.exe" for det er det som er internett explorer.. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dæven.. der kom noen meg i forkjøpet=P Akurat det jeg trudde Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det kan være mangt. Men som toatzy sier at du kan bytte til Opera hjelper ihvertfall ikke... det er explorer.exe som er problemet, og ikke iexplorer.exe som er to vidt forskjellige filer og dessuten trenger windows explorer.exe for å i det hele tatt fungere. Kan være at du kanskje har mange .avi filer på harddisken, noe som gjør at explorer.exe avogtil bruker 100% av CPUen. Kommer ikke helt på hvordan jeg fikset dette da det er lenge siden jeg hadde det prolemet. Lenke til kommentar
zumzum_1 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 explorer.exe kan godt avsluttes, men må restartes for å gjøre noe nyttig i windows pga oppgavelinje osv. (starter vel automatisk av seg selv når jeg tenker etter). du har forresten prøvd reboot? Lenke til kommentar
dordar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 da har jeg formatert pcen. håper dette løser programmet. Var ikke mye kyndige folk her hehe Explorer.exe er ikke IE! håper det ordner seg.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 da har jeg formatert pcen. håper dette løser programmet. Var ikke mye kyndige folk her hehe Explorer.exe er ikke IE! håper det ordner seg.. 7777621[/snapback] løk... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Tar du en printscreen? -av prosseser -av ytelse Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 toazty: Du kunne prøvd med å skrue av Indexing service? Å formatere er siste utvei. Husk bruk internet(google) til å søke etter feil? Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Prøv å last ned sysinternals "Process Explorer" http://download.sysinternals.com/Files/ProcessExplorer.zip Pakk ut, å legg filene i C:/Windows/System32..... (Ikke nødvendig å overskrive det "Eula" dokumentet) Så trykker du Start - Kjør - å skriv "procexp.exe" Dette programmet er litt mer avansert, så kan godt hende du finner mere info med dette prog. angående hva som bruker så mye CPU. Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hehe....okey! Så ikke at du hadde formatert, dette pleier som regel å hjelpe de fleste Håper det funker nå iallefall da Lenke til kommentar
bromlefar Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg hadde samme problemet, cpuen brukte 100% bare og åpne en fil, løsningen var og gjøre skikkelig reint i prossesorviften, masse støv kan fort samle seg der og lage problemer, prøv det. Funket hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå