Gå til innhold

Monsterkabel til Xbox, bedre bilde?

erikstein

Anbefalte innlegg

Var innom elkjøp igår...så at de solgte "monster" kabler til xbox med skjermede signalkabler, gullplettet kobling etc...noen som har hørt om de gir merkbar forbedring av bilde?

Koster jo 750,- liksom...de må jo gi en viss forbedring...eller erre bare gimmik? :smile:

Hvis noen vet om en test av slike kabler..så hadde jeg vært takknemlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en BRA tv så ja, men har du en 28" eller 32" ws til 6-7000,- vil du nok ikke merke forskjell fra Advanced Scart'en, hvis ikke tv-'en har komponent-inn da, men det finnes ikke i den prisklassen.

På prosjektører derimot har jeg selv sett forskjellen, vi prøvde monster kablene mot thrustmaster s-video og førstnevnte hadde merkbart bedre farger og lys.

Lenke til kommentar

Da kjører du compositt gjennom scart'en.

Compositt er den dårligste måten og overføre bilde på, bortsett fra vanlig RF-antennekabel da selvsagt. Advanced Scart kitet kjører ut et ekte RGB signal, som er den beste overføringen (bortsett fra komponent da, men det er bare på ordentelig dyre greier). Advanced kitet har også digital uttak for 5.1 lyd...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 10:18, skrev b-duvaland:

Da kjører du compositt gjennom scart'en.

Compositt er den dårligste måten og overføre bilde på, bortsett fra vanlig RF-antennekabel da selvsagt. Advanced Scart kitet kjører ut et ekte RGB signal, som er den beste overføringen (bortsett fra komponent da, men det er bare på ordentelig dyre greier). Advanced kitet har også digital uttak for 5.1 lyd...

Jeg trodde det var slik at den komponent saken du sikter til er noe bl.a statene bruker, mens RGB via SCART er en europeisk standard? Er ikke begge delene egentlig komponent, man kjører jo fargene separat?

Og hva gjør den ene bedre enn den andre?

Lenke til kommentar

Komponent er iallefall mer brukt på prosjektører, da de ikke har scart-innganger. DVD spillere kan så vidt jeg vet bare kjøre progressiv scan gjennom komponent også.

Så vidt jeg vet også lages bildet i DVD-spilleren først som komponentsignal der fargespekteret er oppdelt i separate signaler. Kjører man RGB-Scart blir det da en liten konvertering ? Sikkert noen som vet dette bedre enn meg.

edit: Det stemmer, fant ut at produsentene av dvd-spillerene har litt ulike måter å løse nedkonverteringen fra komponent til RGB signal på. Bildekvaliteten fra scart-kontaktens RGB-pinner kan altså variere avhengig av teknikken som brukes.

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-29 11:14 ]

Lenke til kommentar

da bestiller jeg den med EN gang. hehe..elkjøp brukte 1 uke på å få den...bestiller den fra en butikk på nettet som faktisk har splinter cell inne :smile:

Takker for hjelpen...

Vet ikke om det finnes slikt til Gamecube også? har nemlig begge deler :razz: må jo spille mario..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...