Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig med å kommunisere. Trenger råd!

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 15 år. Jeg har problemer med å snakke med folk, spessielt med jenter. Til og med til kompiser som jeg har kjent noen år.

Problemet er at jeg ikke finner på noe å si. Når det kommer bort ei jente så blir jeg litt nervøs, siden jeg vet at jeg ikke kommer på noe å si.

Noen som har råd om hva jeg kan gjøre får å bli mer pratsom?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som spiller mye dataspill har en tendens til å miste usosiale evner.

Jeg spiller en del spill, men samtidig trener og holder formen som en gyngehest.

Vet ikke helt åssen du skal få "trent" opp dette igjen, men er jo greit å vite grunnen.. :hmm:

Edit: F''ns skriveleif, gå å heng deg...

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Enten henger du med feil folk, ellers er du sjenert.

Hadde en periode hvor jeg var veldig sjenert og nesten aldri sa noen ting (jeg er også 15 år), selv når jeg var sammen med mine beste venner. Det gikk heldigvis over, jeg måtte bare "finne meg sjæl" på noen andre områder først, så klarte jeg å fokusere mer på andre mennesker. :p

Lenke til kommentar
Folk som spiller mye dataspill har en tendens til å miste usosiale evner.

Jeg spiller en del spill, men samtidig trener og holder formen som en gyngehest.

Vet ikke helt åssen du skal få "trent" opp dette igjen, men er jo greit å vite grunnen.. :hmm:

Edit: F''ns skriveleif, gå å heng deg...

7775234[/snapback]

hmm, startet med cs for et par år siden, men slutta får ca. et halvt år siden. Men jeg har trent fotball mange ganger i uka i mange år nå, så tror ikke det er årsaken.

Lenke til kommentar
Enten henger du med feil folk, ellers er du sjenert.

Hadde en periode hvor jeg var veldig sjenert og nesten aldri sa noen ting (jeg er også 15 år), selv når jeg var sammen med mine beste venner. Det gikk heldigvis over, jeg måtte bare "finne meg sjæl" på noen andre områder først, så klarte jeg å fokusere mer på andre mennesker. :p

7775260[/snapback]

Jeg henger med litt forskjellig folk egentlig. har ikke funnet ut helt hvem jeg liker meg best med.

Lenke til kommentar
Hvis du klarer å se at jenter ikke er så perfekt, så klarer du fint å snakke med dem. Så må du bare finne på noe å si. Snakk om skolen!

7775466[/snapback]

Kanjse rett i det. Lettere å snakke med jenter jeg ikke bryr meg så mye om, enn jenter jeg liker.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har du sosial angst? Blir du eller har du blitt mobbet? Dårlig selvtillit er roten til alt vondt. Tving deg selv til å ta sjanser. Du kan trene opp deg selv på denne måten. Snakk om alt som faller deg inn.

Lenke til kommentar

Jeg var sånn før. Tørte ikke snakke helt med folk jeg følte var "bedre" enn meg. Redd for at de kom til å synes jeg var utrolig tragisk, merkelig eller hva..For så gå rundt å baksnakke meg.

Om man blir mobbet er det ikke rart man har problemer med å snakke med andre man ikke kjenner så godt, i frykt for å ikke bli "akseptert" til en viss grad.

..Men tror man blir mer utadvent og sikker på seg selv når man finner seg ordentlige venner, folk man kan stole på. Det har hvertfall jeg opplevd.

Lenke til kommentar

Ikke alle er født like frempå eller munnrappe. Noen er sjenerte i perioder, andre hele livet. Sånn er det bare. Så fortvil ikke. :)

Forsøk begynn i det små du. Sleng ut noen ord der du føler for det.

Du finner nok fort ut at det er så langt fra så skummelt som det du hadde forestiller deg. Du skal se det blir vanskelig å stoppe kjeften på deg når du først har kommet i gang. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...