Gå til innhold

Tilgang til ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Plutselig en dag sluttet LaCie harddisken min og fungere, det vil si, lyset er fortsatt på og den summer og går som vanlig, men jeg fikk ingen tilgang. PCen hang seg når jeg koblet den til. Jeg fikk noen tips om å gå i command-vinduet og skrive noe sånn som "DISKPART", "CLEAN" osv, etter det initialiserte jeg disken og formaterte. Så for første gang ser jeg den i "Min datamaskin" og kan gå inn på den.

Men problemet er at jeg ikke kan oveføre filer til den, da kommer det opp at jeg ikke har rettigheter. Har lagt merke til at disken kun kan formateres i "NTFS" og ikke FAT (som min andre harddisk) Kan dette ha noe og si? Noen som har noen erfaringer med dette?

Endret av Stian-J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Har lagt merke til at disken kun kan formateres i "NTFS" og ikke FAT ...

7775115[/snapback]

Det er korrekt. Partisjoner større enn 32 GB får du bare formatert til NTFS pga en sperre i XP. Microsoft vil da helst ikke at man bruker FAT, det er et gammelt system og ikke beregnet til så store disker.

Lenke til kommentar

Hurtigformatering fungerte ikke ordentlig det heller. Men jeg koblet til den til macen min, og formaterte den der, men uten mulighet for å kjøre den på PC i fremtiden. Den fikset harddisken uten problemer. (Har brukt PC midlertidlig for å fikse disken) Lenge leve Mac!

Takk for innspill ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...