Gå til innhold

Okami (PS2) Game of the year 2006 av ign


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så mange som hadde trodd et ps2 spill kunne stikke av med seieren (selv om det er ign sin top liste).

 

De kårer altså Okami for ps2 til året spill fremfor Nintendo helten Link og Boleguttene til MS i gears of war. Zelda TP mener jeg personlig bør trekkes for at spillet er for lett. Selv om det er vanvittig bra. Gears of war er kanskje litt kort og repetitivt, selv om dette også kanskje er det mest fantastiske spillet noen sinne laget visuelt sett.

 

Personlig er jeg imponert over at de ser lenger enn kun på grafikken. Men det er vel ikke alle som blir så fornøyd med dette.

 

Helt sikkert er det i hvertfall at okami er et nydelig spill.

 

Gratulerer til capcom for nok et toppspill levert.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes faktisk denne anmeldelsen er veldig god

 

Okami review ign

 

Bør få en del ut av hva spillet går utpå der.

 

Ellers snitter spillet på 93% på gamerankings :)

 

 

In Okami, the player takes the role of the mythical sun goddess Amaterasu, in the form of a wolf. Her task is to restore color (or 'life') to the world by destroying the monsters who have stolen it. Since Amaterasu is a diety, there are naturally people who worship her and people who don't. The more people who worship her (as a result of her restoring color and doing other good deeds for them), the more powerful she becomes.

 

 

Uheldigvis tror jeg dette er et spill mange vil gå glipp av.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Okami var en knasebra tittel. Det er det ingen tvil om.

Men nå har jeg spilt Zelda Twilight Princess en god del og må si jeg syns det er et bedre og mye mer gjennomført spill. Så jeg forstår at IGN er bortimot de eneste som gir dette spillet GOTY prisen. Selv syns jeg ikke Gears of War var det beste spillet i fjor, ikke det nestbeste eller det tredje beste engang.

 

Det stakker ca opp slik for meg

1. Zelda

2. Oblivion

3. Okami

4. Gears of War

Lenke til kommentar

Okami blir vel ikke sluppet i Europa før utpå vårparten.

 

Hvis jeg har forstått spillet rett, så er det vel basically Zelda, men med en ulv som bruker halen som pensel for å male fargene tilbake i verden, i stedet for Link som bruker sverdet til å hugge Moblins.

 

Alt jeg har hørt om spillet og sett fra det tilsier at det er helt fantastisk. Gleder meg som en liten unge. Bra av IGN å kåre en outsiderkandidat som definitivt fortjener mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Zelda TP er veldig bra det, men at man ikke skal trenge å misse mer enn 3-4 hjerter selv på siste boss sier sitt om vanskelighetsgraden. Men det er også nesten det eneste å klage på.

 

Oblivion er det verre med synes jeg. Utrolig bra spill hvor levelsystemet ødelegger alt. Om du aldri levler opp, så er spillet lett. Levler du så er det vanskelig. Og dessuten kan du bare løpe igjennom alle portalbrettene uten å slå en fiendene og klare de lett.

Synd de ikke kunne gjort sånn at det var noen som helst vits i å få levelups :p

 

Begge to er gode spill, men det er vesentlige faktorer som bør trekke litt ned.

Men okami er vel heller ikke perfekt, men det skaper en utrolig stemning.. ikke ulikt zelda.

 

Men dette ble litt OT sorry

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Zelda TP er veldig bra det, men at man ikke skal trenge å misse mer enn 3-4 hjerter selv på siste boss sier sitt om vanskelighetsgraden. Men det er også nesten det eneste å klage på.
Jeg synes et spill skal dømmes like mye av mestringsfølelsen som de andre faktorene, og her skinner Zelda. Det føles oppriktig godt å knekke en gåte i en dungeon (i mangel på bedre norsk ord). Dette er en av nøklene til Zelda-seriens sukkess.

 

Når spillet tar 50+ timer å gjennomføre er vell ikke nødvendigvis vanskelighetsgraden noe å snakke om. Opplevelsen man sitter igjen med er rent gull :)

Lenke til kommentar
Zelda TP er veldig bra det, men at man ikke skal trenge å misse mer enn 3-4 hjerter selv på siste boss sier sitt om vanskelighetsgraden. Men det er også nesten det eneste å klage på.

 

Oblivion er det verre med synes jeg. Utrolig bra spill hvor levelsystemet ødelegger alt. Om du aldri levler opp, så er spillet lett. Levler du så er det vanskelig. Og dessuten kan du bare løpe igjennom alle portalbrettene uten å slå en fiendene og klare de lett.

Synd de ikke kunne gjort sånn at det var noen som helst vits i å få levelups :p

7777538[/snapback]

Har selv spilt alle 3DZeldaspill, men syntest TP hadde relativt høy vanskelighetsgrad på punkter etter min smak. Liker enkle Zeldaspill. Men bossene, utenom sluttbossen, var altfor altfor enkle, ja.

 

Oblivion er brukket på mange måter utover levelsystemet også(Som er et av de mest forferdelige system noensinne. Helt håpløst). Hovedproblemet er at det er de første Elder Scrolls spillet som man starter og bare roper "JAAAA!! DETTE VIL JEG UTFORSKE!", men så merker man at hele spillet er lagt opp til å gjøre utforsking unødvendig, frustrerende, og kjedelig. Noe som er totalt håpløst i en spillserie som alltid har handlet om utforsking. 3 av 10 på min skala.

 

MEN.... Når man modder PCversjonen med de riktige moddene blir det ett 10 av 10 spill.

 

Saa det er mulig dette er det nye ICO/SoTC?. 2 perler som er oversett av altor mange.

7777581[/snapback]

I forstand av at det er svært annerledes kunstneriskt, og at det kan bli en oversett perle, så ja. Ellers tror jeg det er et rimelig annerledes spill. Gleder meg uansett sinnsykt mye. Har gledet meg siden de første screenshotsene kom. Synd at Clover Studios gikk under etter å ha laget få, men utelukkende enestående gode spill.

Lenke til kommentar

Okami slippes 8. februar i Norge og koster kun 349,- hos absoluttspill

 

Selv gleder jeg som en unge til dette spillet. Har hørt så utrolig mye bra om det.

Virker så sykt kult at du kan bruke penselen til å tegne et sag-kutt som du kan kutte ned trær med. Man kan også male et slag av et sverd-kutt for å drepe fiender, osv.

 

For rollespill-elskere blir februar en travel måned; Level-5, teamet bak Dragon Quest og Dark Cloud- seriene, gir ut Rogue Galaxy. Et real-time RPG spill med superb grafikk og helt uten loadetider (!). Alt henger liksom i ett. GUST og NIS America, som sto bak Atelier Iris-serien, kommer med Ar tonelico: Melody of Elemia, som er basert på en veldig populær animeserie i Japan. Det unike med dette spillet er at hymner blir brukt som magi og den utrolige gjenskapingen av SNES-grafikken.

 

Det er verdt å nevne at verken Rogue Galaxy og Ar tonelico: Melody of Elemia kommer til Europa før sommertider, men de som har chippet ps2'en sin burde definitivt sjekke ut disse spillene. Om ikke begge, så anbefaler jeg ihvertfall Rogue Galaxy. Spillet solgte hele 400.000 kopier i Japan på de tre første månedene. Så kommer jo selvfølgelig Final Fantasy XII, som sikkert mange gleder seg til, så det blir nok mange lange timer foran tv-skjermen de neste månedene.

 

PS! Ikke tro at jeg ser på Okami som et rollespill, orket bare ikke å starte ny tråd for de andre nevnte spillene, og syntes dem passet bra inn her :whistle:

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...