Centuss Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hallo! Ble forleden veldig lysten på et nytt kabinett...Og tenke meg ut dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326310 Hvis du titter på linken, ser du at hovedkortene som er støttet er ATX, BTX, microATX, Mini-ITX, picoBTX, microBTX. og problemet er...jeg har en dell pc!(Dell Dimension XPS Gen 5). Vet noen hva slags type hk det sitter i denne pcen? Dell er nokså sære, så jeg har en liten mistanke om at det er en annen type enn ATX... Før jeg fikk denne pcen, hadde jeg en dell dim 3000 som jeg byttet kabinett på. Der passet ikke skruehullene i hovedkortplata, så jeg måtte sette inn muttere under(også solgte jeg pcen videre ).¨ Så derfor, før jeg kjøper et svindyrt kabinett, vil jeg gjerne få vite hva slags hovekort som er støttet... Endret 27. januar 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 i verste fall så skaffer du deg et nytt hovedkort, i utgangspunktet så er det et atx hovedkort det dell, muligens micro-atx utenom det så har dette kabinettet alle hull det er å få i gata. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 njæ, vil ikke si meg helt enig. Hvorfor var det slik at min forrige dell pc ikke passet skruehullene på hovekortplata da? (kabinettet hadde støtte for atx og m-atx) Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Noen som har noen tidligere erfaringer med å bytte kabinett på en dell maskin? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 kan jo laste ned cpu-z.. finne ut hva navnet på hk er å skriv det inn her så kan vi sjekke det ut.. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Fikk tatt en screenshot av det hele her: Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det er nok ATX så bare å kjøpe nytt kabinett det.. Edit: kan jo ringe dell og spørre da.. Endret 24. januar 2007 av crimar Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Skal du bruke BTX kort i Mozart TX, så må du kjøpe tileggskit. Hvis det er sånn det ser ut inne i Dell kassa di, så ser det ut som en eller annen ATX variant. http://www.hardware-review.net/html/module...article&sid=211 Hadde kanskje vært enklest å kjøpe et standrad ATX hovedkort, vet ikke om du kan bruke alle de fikse Dell løsningene på kjølingen o.s.v i et annet kabinett. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Er det vel bare å kjøpe nytt hk+cpu kjøler og kabinett da... Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Fikk tatt et bilde av åssen pcen ser ut, hvis det kan hjelpe noe Lenke til kommentar
torslo Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 ikkje finn på å bytt kabinett Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Å? hvorfor ikke det? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Er ikke sikker på hvordan det er nå, men før hadde dell en del ikke-standard størrelser på sine hovedkort. Men det kommer en del an på modell. Optiplex tror jeg er større sjangs for problemer med enn XPS for eksempel. Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Syns nå det kabinettet var kult jeg da Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Joa, men det er ikke like kult når det står dell overalt på det.. Men uansett, litt ot, men hva vil skje hvis jeg bytter hovedkort? Er det plug and play eller er det mer vrient enn som så? Lenke til kommentar
stormx Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det passa overhodet ikke da jeg skiftet kabinett på en dell dimension for litt sida.. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hva var det som ikke passet? Skruehullene akkurat som da jeg gjorde det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå