CrazyEagle Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei, Har noen spørsmål angående 240 og turbo. Passer orginal turbo fra 2,3l T5 maskinene til en B23A? Hvor mye ladetrykk tåler en orginal IC fra 240 Turbo? Hadde vært fint å få svar så fort som mulig Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Alt passer. Det kommer bare ann på hvor mye du vil bygge modifisere. En orginal IC tåler garantert høyere trykk en motoren tåler. B23A er jo en forgassermotor, bare så det er sagt... Endret 22. januar 2007 av wazzza Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Takk for fint svar Vet at B230A er forgasser, skal finne en FK motor og putte den inn i kjerra Men er det så fryktelig mye jobb å innstallere turbo? Endret 22. januar 2007 av CrazyEagle Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Du må skjønne hva du driver med. Det er punkt 1. Ellers så er det jo mye bolt on, men alt skal gjøres. Må jo hente ut olje til smøring av turbin og retur. Vet ikke om noen turboer er vannkjølt i tillegg? Men B23 med turbo er jo et velprøvd konsept, så det er ikke noe problem og hente info om dette emnet. Prøv på bilforumet.net.. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ok. Blir mitt første turbo prosjekt skjønner du, hehe. Men takk for svar Lenke til kommentar
chris Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Har blitt skikkelig gira på å lære meg å skru bil, men kan ikke noe enda. Prøver å få litt kunnskap. Derfor to spørsmål: Hva er B23A og hva er IC? Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 b23 er motorkoden på en volvomotor. IC er det samme som charge air cooler på engelsk, og intercooler på norsk. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Intercooler høres ikke så veldig ut som norsk, men blir vel det samme som lighter og hamburger osv. ? OT: Trenger man større bensinpumpe og oljekjøler enn det som står orginalt i bilen? Lenke til kommentar
exs Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 intercooler....... på norsk - ladeluftskjøler - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå