Gå til innhold

Løsning på fenomenet med kornsirkler..

Anbefalte innlegg

Jeg tror at dette kan gjøres med laserteknologi!

Laseer kan brukes til utrolig mange ting i dag:

- Måling av luftforurensing

- Måling av avstand

- Operasjon av øye

- Operasjon av hud

- kutting av metaller

- 3d gravering i krystall

- skiltproduksjon

- Våpen

- Utskrift på alle slags medier

osv..

I slike tilfeller kan laseren være plassert i et lite ubemannet flygende objekt. Laseren og objektet styres av en pc med gps. Laseren sender ut stråler som varmer opp aksene på spesielle punkter på den ene siden. Det gjør at det koker innvendig og strekker seg mot andre side. Dermed legges alle i samme retning.

Når kornaksene blir rettet ut kan det forklares slik:

I utgangspunktet er kornaksen rett, men blir bøyd pga tyngden.. Den blir i slik stilling pga varmen fra solen og fuktighet..

Når disse blir varmet opp igjen og lagt ned, slik at ikke tyngdekraften påvirker lenger rettes de ut og stivner til rett igjen.

Små flygende objekter brukes til mange ting i dag, hovedsaklig av forsvaret i stormaktene..

:roll:

Noe som har noe bedre forslag?

Endret av PROuser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, arti.

Når jeg leste trådtittel, tenkte jeg med en gang "hvordan få folk til å slutte å tilegne kornsirkler ekstraordinære egenskaper", ikke "mulige forklaringer på hvordan kornsirkler blir lagd" som er tema.

---

99% av kornsirkler blir lagd av mennesker med enkle mekaniske hjelpemiddler. Resten blir lagd av mennesker med avanserte mekaniske hjelpemiddler.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

99% av kornsirkler blir lagd av mennesker med enkle mekaniske hjelpemiddler. Resten blir lagd av mennesker med avanserte mekaniske hjelpemiddler.

7784755[/snapback]

hjelpemidler som en planke med to tau, som man ganske enkelt tråkker på.

Lenke til kommentar

7774863[/snapback]

I grunnen ikke, men spørsmålet blir jo da ganske enkelt; hvilken grunn skulle stormaktene ha for å fly over åkrene til bøndene og ødelegge avlingen deres? Hvis det er for å teste utstyret finnes det vel bedre og mer avsidesliggende steder man kan gjøre dette. Det henger rett og slett ikke på greip, og derfor blir forklaringen med hyperaktive ungdommer med fritidsproblemer lettere å svelge. :cool:

Lenke til kommentar
Planker og tau?..

Kan ikke stemme i de fleste tilfeller, pga at kornet bare blir bøyd ca 10 cm over bakken! Hvis det hadde blitt brukt planker og tau hadde de brukket!..

:no:

7786553[/snapback]

Hvordan kornet er blitt bøyd blir mer og mer fantastisk. Tidligere var det fantastiske at kornet var bøyd og ikke knekt, nå blir kornet bøyd flere centimeter over bakken! Tidligere pådette forumet har jeg hørt at til og med trr blir bøyd, over bakken. Hva med å legge ved ei kilde på disse fantastiske påstandene?

Lenke til kommentar

Kornsirkel.org refererer mye til BLT Research som jeg tidligere har bemerket helt mangler reell og formel spesial kompetanse på korn (agronomer osv), men som likevell tar frem missdannelser i planter som bevis for at "det er noe mer enn vi kan forklare".

Jeg for en stoler ikke på lekmenns konklusjoner om missdannelser i planter som har blitt flatet av folk med planker. Planter har nemlig et ønske om å reise seg igjen etter å ha blitt slått/presset ned. Missdannelser kan like gjerne (eller mer sannsynlig) være et resultat av dette forsøket på å reise seg.

Det skal faktisk ha blitt laget tresirkler og.
Dette er andre gang du har hevdet dette.

Nå hadde vært tidspunktet for å vist til en eller flere linker om dette.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

BLT Research, hvor har jeg hørt der før :hmm:

Jo, her var det: BLT

Men fra spøk til alvor, det vel ikke så rart kornsirklene blir mer "avanserte"? I og med teknologien til menneske blir mer avansert så blir jo også lettere å lage avanserte kornsirkler, gjør det ikke? Før var det planker og tau som var "inn", nå er det kanskje laser eller lignende?

Lenke til kommentar

7794699[/snapback]

Det er ikke andre gang jeg hevder det faktisk, ikke som jeg kan huske, men du snakker kanskje om innlegget til torehol? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2entry7736412

Men jeg innrømmer at argumentene ikke er holdbare og vil fra nå av prøve å holde meg nøytral inntil jeg finner noe som kan sies å være pålitelige kilder.

Lenke til kommentar

7794699[/snapback]

Det er ikke andre gang jeg hevder det faktisk, ikke som jeg kan huske, men du snakker kanskje om innlegget til torehol? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...33;entry7736412

7796131[/snapback]

Beklager.

Jeg tenkte selvfølgelig på posten til torehol.

Lenke til kommentar
Det skal faktisk ha blitt laget tresirkler og. Les litt her inne, så kanskje dere kommer til å tro litt mer på at det kanskje ikke er mennesker som har laget dem.

http://www.kornsirkler.org/forskning.htm

7794326[/snapback]

:!: Om ikke annet, gav du meg en god latter! Det drømmende uttrykket til Eltjo Haselhoff var dagens. Også var denne god:

"Vitenskapelig påvist av fysiker Dr. Eltjo Haselhoff, at Lysende Kuler kan være medvirkende når kornsirkler dannes"

:D

Lenke til kommentar

Mener også å ha lest/sett en plass at de faktisk hadde noen eksempler på kornsirkler de var i tvil på at mennesker kunne ha laget. De var da så matematisk komplekse at de var i tvil på at det faktisk var fysisk mulig å lage så komplekse og presise kornsirkler. Det er sikkert mulig, men ikke i løpet av natta. Noen av de mest komplekse sirklene stiller jeg også spørsmålstegn ved av og til. Hvordan skal du greie det på de få timene det er mørkt?

Lenke til kommentar

Hei

Skjønner godt skepsisen til dem som ikke har studert fenomenet grundig. (så grundig som det er mulig via nettet)).

Har fulgt dette fenomenet ganske mange år, og min konklusjon er at man ikke har bevist at dette er menneskeskapt, på lik linje med at man ikke har bevist at dette er skapt av krefter som vi ikke har kunnskap om.

Det vi kan gjøre er å sannsynliggjøre et fenomen via indisier og observasjoner, og når antallet vitneobservasjoner blir usannsynlig store, og fenomenets karakter(er) blir bekreftet av omtrent like mange personer.

I tillegg "oppegående" personer prøver etter beste evne å dokumentere det hele mest mulig vitenskapelig, da får jeg problemer med å ihvertfall bli nyskjerrig....

Når man i tillegg vet at alt av "seriøs" vitenskap ikke vil røre ved dette fenomenet med ildtang, da det hefter med både UFO,- NewAge,- og annen mystisisme, skjønner ikke jeg hva annet man kan gjøre enn å tro eller ikke tro. (intill man selv har sett fenomenet "live")

Ut fra dette kan man sevfølgelig sette seg i hver sin skyttergrav og bombardere hverandre med mer og mindre velfunderte bombastiske meninger, og tro at man pleier noe annet en sitt ego..

Min mening er som sagt fundert på å følge dette fenomenet i mange år, og min konklusjon etter disse rekkene med indisier er at vi står over for et fenomen som for meg er foreløpig uforklarlig.

:)

Lenke til kommentar

Hei

Skjønner godt skepsisen til dem som ikke har studert fenomenet grundig. (så grundig som det er mulig via nettet)).

Har fulgt dette fenomenet ganske mange år, og min konklusjon er at man ikke har bevist at dette er menneskeskapt, på lik linje med at man ikke har bevist at dette er skapt av krefter som vi ikke har kunnskap om.

Det vi kan gjøre er å sannsynliggjøre et fenomen via indisier og observasjoner, og når antallet vitneobservasjoner blir usannsynlig store, og fenomenets karakter(er) blir bekreftet av omtrent like mange personer.

I tillegg "oppegående" personer prøver etter beste evne å dokumentere det hele mest mulig vitenskapelig, da får jeg problemer med å ihvertfall bli nyskjerrig....

Når man i tillegg vet at alt av "seriøs" vitenskap ikke vil røre ved dette fenomenet med ildtang, da det hefter med både UFO,- NewAge,- og annen mystisisme, skjønner ikke jeg hva annet man kan gjøre enn å tro eller ikke tro. (intill man selv har sett fenomenet "live")

Ut fra dette kan man sevfølgelig sette seg i hver sin skyttergrav og bombardere hverandre med mer og mindre velfunderte bombastiske meninger, og tro at man pleier noe annet en sitt ego..

Min mening er som sagt fundert på å følge dette fenomenet i mange år, og min konklusjon etter disse rekkene med indisier er at vi står over for et fenomen som for meg er foreløpig uforklarlig.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Folk har vært på månen så jeg tror vi mennesker har teknologi til å lage kornsirkler å.

7809519[/snapback]

joa, men jeg trur neppe det er NASA som har laget kornsirklene :p Heller den vanlige personen som deg og meg..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg tror at dette kan gjøres med laserteknologi!

Laseer kan brukes til utrolig mange ting i dag:

- Måling av luftforurensing

- Måling av avstand

- Operasjon av øye

- Operasjon av hud

- kutting av metaller

- 3d gravering i krystall

- skiltproduksjon

- Våpen

- Utskrift på alle slags medier

osv..

I slike tilfeller kan laseren være plassert i et lite ubemannet flygende objekt. Laseren og objektet styres av en pc med gps. Laseren sender ut stråler som varmer opp aksene på spesielle punkter på den ene siden. Det gjør at det koker innvendig og strekker seg mot andre side. Dermed legges alle i samme retning.

Når kornaksene blir rettet ut kan det forklares slik:

I utgangspunktet er kornaksen rett, men blir bøyd pga tyngden.. Den blir i slik stilling pga varmen fra solen og fuktighet..

Når disse blir varmet opp igjen og lagt ned, slik at ikke tyngdekraften påvirker lenger rettes de ut og stivner til rett igjen.

Små flygende objekter brukes til mange ting i dag, hovedsaklig av forsvaret i stormaktene..

:roll:

7774863[/snapback]

hvorfor akkurat pc? hva er galt med mac? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...