dizzykeys Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Gode gamle NES og SNES er jo tatt ut av produksjon får tiår siden, og selges ike noe sted, så et sted må man jo få tak i dem... Er det fremdeles galt med NES / SNES emulering på PC? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Vet ikke hvordan lovligheten rundt dette er, men det er jo ikke akkurat lett å få kjøpt slike spill og konsoller nå om dagen, så du er nok trygg Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Eier du originalen er det lovlig visstnok, men er du flink og sjekker ebay f.eks så finner du utrolig mye der. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Har vært litt borti emulatorer til nintendo 64 og gameboy. Og etter alt jeg har hørt skal det være lov å bruke emulator så lenge du har den orginale spillmaskinen og spillet. Man finner ofte emulatorer ved å f.eks google Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Nei, det er ikke lov å kjøre spill på emulator selv om du eier spillet (er i alle fall det jeg har lest). Om du ikke eier spillet er det værtfall ikke lovlig. Men frykt ikke, om du har litt penger er en Wii lurt å investere i, da den er kompatibel med alle tidligere Nintendo konsoller samt Sega og TurboGrafx. Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Nei, det er ikke lov å kjøre spill på emulator selv om du eier spillet (er i alle fall det jeg har lest). Om du ikke eier spillet er det værtfall ikke lovlig. Men frykt ikke, om du har litt penger er en Wii lurt å investere i, da den er kompatibel med alle tidligere Nintendo konsoller samt Sega og TurboGrafx. 7776834[/snapback] Jo, det skal være lov hvis du eier orginalen.. men det koster penger vet du Freebies forever Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg tror nok at både nintendo og de andre firmaene er ganske strenge når det gjelder slikt. Nintendo tillater for eksempel ikke noen som helst form for oppgradering for wii (til og med hvis det er noe som er nyttig for maskinen, for eksempel noe som gjør at du kan ha den med i bilen). De vil ikke engang at du skal komme med forslag til ting de kan forbedre (husker ikke om det bare gjaldt tilbehør og slikt), bare les avtalen du må "lese" for å bruke wii24 Men likevel så tror jeg at du kan blåse i det, siden når du har det gamle spillet er det sånn rent "moralmessig" ikke noe galt i det du gjør Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Du har lov til å ha spillet i 24 timer før du må slette det faktisk, hvis du ikke har orginalen. Brukte å stå på de fleste emulatorsidene før, sånn at folkene som drev siden kunne drive fritt uten å bli stengt ned. Endret 23. januar 2007 av BeFs Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Du har lov til å ha spillet i 24 timer før du må slette det faktisk, hvis du ikke har orginalen. Brukte å stå på de fleste emulatorsidene før, sånn at folkene som drev siden kunne drive fritt uten å bli stengt ned. 7783835[/snapback] Og dette var ren løgn. Vennligst sjekk opp slike rykter før du sprer dem videre Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg har lest akkuratt det samme faktisk.. så, må nok være noe bak det.. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg har lest akkuratt det samme faktisk.. så, må nok være noe bak det.. 7784114[/snapback] samma her Lenke til kommentar
slash Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ja, slike usannheter spres fort på den verdensvide veven. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg har lest akkuratt det samme faktisk.. så, må nok være noe bak det.. 7784114[/snapback] Nei, dette er bare en usannhet som ble "sann" etter hvert som flere spredde den. Det spiller ingen rolle hvor mange warez-sider du leser slikt på, det blir aldri sant av den grunn. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game? There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet. Beklager, var ikke meningen å villede noen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Nei, det er ikke lov å kjøre spill på emulator selv om du eier spillet (er i alle fall det jeg har lest). Om du ikke eier spillet er det værtfall ikke lovlig. Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game? There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet. Jag hadde rett, jag hadde rett. Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Ser mørkt ut med andre ord.. Hvis de oppdager det Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er då ikkje so vanskeleg å få tak i originale NES-spel, det kryr jo av dei på bruktmarknaden. Har sjølv svidd av eit par tusen på slike dei siste dagane. Ei god investering. Kay Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dessuten selges jo mange av nintendospillene fortsatt, både til Gameboy og Virtual Console på Wii Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 får jo både NES og SNES på qxl og finn.no da =) Kjøpte min NES og SNES på qxl.no =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå