Tunky Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei. Jeg og noen venner (++) skal ha en fest snart. En temafest med emnet Syttitallet. Jeg fikk ansvar for musikken. Desverre vet jeg ikke mye om syttitallsartister. Lurte på om noen her kunne liste opp noe syttitallsmusikk. Får se om jeg finner noe enten hjemme/hos mamma og pappa eller i musikksjappa. Trenger ikke være typisk "festmusikk", bare fra det glade syttitall. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Ta med rock. Steppenwolf, Uriha Heep (?), ZZ Top og lignende. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Du må ha med noen klassikere fra Sabbath. Iron Man etc. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Takk takk. Skal sjekke opp om jeg finner noe. Etter det jeg vet er vel dette rock? Har funnet litt rock fra før, så jeg kunne ha tenkt meg noe annet i tillegg. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Rock = AC/DC Pop = Elton John Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 The Clash Led Zeppelin Sex Pistols AC/DC King Crimson Pink Floyd Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Rhino har en glimrende serie bokser som fokuserer på kjente låter fra hvert av de siste tre tiårene, og her har du linken til den aktuelle: Have a nice decade; the 70's pop culture box Jeg har denne selv og den er veldig ålreit. Let den opp på allmusic om du ønsker å se en anmeldelse av den, og der finner du også lydklipp fra alle låtene. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Liker Boney M, jeg da. Men er vel bare de fire første albumene som er fra 70-tallet. Syns du burde satse på "one hit wonders", blir gøyere slik. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Takk folkens. Får se hva jeg får skrapt sammen. Fest blir det uansett. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Mine tre kroner: Rainbow - Since You Been Gone Thin Lizzy - The Boys Are Back in Town Led Zeppelin - Whole Lotta Love Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 The ClashLed Zeppelin Sex Pistols AC/DC King Crimson Pink Floyd 7775086[/snapback] Enig Hmm hvilke sanger fra Pink Floyd er best for fest? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Enig Hmm hvilke sanger fra Pink Floyd er best for fest? 7776176[/snapback] Øhh. Careful with that Axe, Eugene. Not. Money, Comf. Numb, Wish you were here. De mest kjente og ikke fullt så gode låtene mao. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dersom du skal ha god 70-tallsmusikk, er ikke The Rolling Stones til å komme utenom. Jeg ville også ha tatt med noe av Rod Stewart og Faces. Dette er skikkelig rock som virkelig får det til å rykke i dansefoten! Sjekk også ut noe skikkelig 70-tallsdisco; der er det også mye bra. Her fortjener i alle fall Chic og KC and the Sunshine Band å nevnes. Litt mer konkret er dette noen skikkelige festlåter: Faces - Bad 'N' Ruin Faces - Had Me a Real Good Time Rod Stewart - Hot Legs Rod Stewart - Stone Cold Sober Rod Stewart - Three Time Loser Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? The Rolling Stones - Can't You Hear Me Knocking The Rolling Stones - Brown Sugar The Rolling Stones - Hot Stuff The Rolling Stones - Shattered The Rolling Stones - Miss You KC and the Sunshine Band - Get Down Tonight KC and the Sunshine Band - That's the Way (I Like It) Chic - Good Times Chic - Le Freak Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) The ClashLed Zeppelin Sex Pistols AC/DC King Crimson Pink Floyd 7775086[/snapback] Enig Hmm hvilke sanger fra Pink Floyd er best for fest? 7776176[/snapback] Interstellar Overdrive og A Saucerful Of Secrets passer perfekt hvis dere har planer om å ta syre (LSD). De ble laget på slutten av 60-tallet, riktignok. Endret 22. januar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Badering Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Lynyrd Skynyrd's Freebird burde passe fint Samt de fleste band som allerede er nevnt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Wow Hmmmm.... Mye det.... Stevie Wonder - Sir Duke (1977) Commodores - Easy Eagles - Hotel California Bill Conti - Gonna Fly Now (Tittellåta til Rocky!) Hall & Oates - Rich Girl Rod Stewart - (Masse) Tonight Is The Night Steve Miller Band - Fly Like An Eagle Abba (Masse) + Dancing Queen 10CC - Things We Do For Love Hmm.... Alice Cooper, Shaun Cassidy, Fleetwoos Mac, Bob Seeger, Barbara Streisand, Barry Manilow, Foreigner, Bee Gees, Carly Simon, Queen, Aerosmith, Elton John, Leo Sayer, Travolta & Newton John, Frankie Valli, Eric Clapton, Wings, Billy Joel, Bonnie Tyler, Meat Loaf, Dan Hill, Donna Summer, Natalie Cole, Randy Newman, Paul Young, Paul Simon, Lynyrd Skynurd, Patti Smith, Jefferson Starship, Earth Wind & Fire, Electric Light Orchestra, Supertramp, Boston, Eruption, Village People, Gloria Gaynor, Dr. Hook, Dionne Warwick, ToTo, Kenny Rogers, Dire Straits, Styx, Kiss, Michael Jackson, Van Halen, Diana Ross.... ....Som jeg kom på i farten av de mest kjente.... Lykke til Edit: Mye bra du ramset opp PelsJakob Leter opp og hører på Endret 22. januar 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Demon_Cleaner Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Black Sabbath Led Zeppelin Jimi Hendrix Pink Floyd The Sex Pistols The Ramones Mye god musikk fra 70-tallet Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Det meste av The Who... EDIT: og The Ramones og The Doors.. Endret 23. januar 2007 av Gaston Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Det er stor forskjell på hva folk husker (eller tror) var stort på 70-tallet og hva som faktisk var populært der og da. Ikke gå deg vill i 70-tallsrock (som kanskje er mer populært nå i ettertid blant folk flest enn det faktisk var der og da) - husk at det var mye fet party/discomusikk helt på tampen av tiåret. Gå hit: http://www.everyhit.com/ og fyll inn noen passende tidsperioder i løpet av 70-tallet og f.eks. 10 plass som dårligste listeplassering og du ser hva som faktisk solgte mest i England. Endret 23. januar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 HVA? Ingen har anbefalt Stevie Wonder ennå? Superstition?? Mer funky musikk skal vanskelig finnes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå