Gå til innhold

PS3-salget stuper !

Torrevieja

Anbefalte innlegg

Jeg sitter fortsatt fast ved mine 5 grunner til hvorfor Delaystation ikke har solgt så godt...

1. Spillkonsollen koster flesk og vel så det!

2. Ingen bra spill er utgitt enda!

3. Sony har nesten ikke noen konsoller de kan selge!

4. Konsollen er heller ikke utgitt i Europa ennå. Dette medvirker jo til at Sony ikke får solgt så mange konsoller...

5. Sony er/var/har vært arrogante!

7777335[/snapback]

1. Jeg synes den er billig i forhold til hva man faktisk får. Men svært mange har nok den oppfatningen at en Konsoll ikke skal koste all verden. Hadde folks kjennskap til High Definition video vært større (hvilket jeg tror vil skje utover våren/sommeren) så vil nok det endre seg i hvert fall noe.

2. Tja... hakke testa noen av de jeg så aner egentlig ikke. Men noe sparsomt virker det vel å være. Men det er jævla tidlig ennå da.

3. Ut fra det jeg har lest virker det som de faktisk har nok til å fylle etterspørselen - hvilket er det som gjør denne diskusjonen interessant. Hvorfor selger de da ikke mer?

4. Jepp. Europa er et viktig marked.

5. Arrogante? Dette tror jeg folk flest (og de befinner seg langt fra dette forumet) driter katta i - og de ha høyst sannsynlig ikke den oppfatningen i hele tatt! De sitter på sin Sony TV, Sony forsterker, walkman, Sony Ericsson Mobiltelefon og synes Sony lager utrolig flotte ting!! Og sannerlig, det gjør de da også! Hvorfor skal folk flest (den berømte Herr Hvermannsen - også kalt mannen i gata) gå rundt med den oppfatningen at de som har laget nesten alle dimpduttene hans er arrogante og at han derfor ikke skal kjøpe Sony TV spill når sønnnen hans ønsker seg det til jul/bursdag/nårsomhelst? Wake up - virkeligheten kaller. Den er utenfor dette forumet.

Aaaah... gjesp. Vi får se mot jul igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at det er vits å lage en tråd om dette engang. Er ikke akkurat merkelig at et spillmasking til 600$ ikke selger når det er et eneste bra spill utgitt til den. I tillegg er dette spillet et fps spill, som kanskje ikke er det flest vil se på konsoll.

Tja, 3 millioner solgte Gears of War sier at du tar feil.

Lenke til kommentar

PS3 selger dårlig fordi det ikke finnes noen skikkelige bra spill på den konsollen. Se bare på ps2 hvor vanvittig mye den har solgt. Vanvittig mye bra spill der også. Selvfølgelig er det heller ikke bra med en såpass stiv pris.

Det blir spennende å se om det etterhvert kommer like mange bra spill som på ps2 da skal nok salget ta seg opp.

Ser man på salgstall over solgte spill så er det forsatt ps2 spill som selger mest. Playstation navnet er veldig innarbeidet. Når sony ikke lenger selger ps2 og ps3 har fått en hyggeligere pris med masse bra spill for "folk flest" så hopper nok salgstallene i været..... Så sant ikke Wii tar de markedsandelene da

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at det er vits å lage en tråd om dette engang. Er ikke akkurat merkelig at et spillmasking til 600$ ikke selger når det er et eneste bra spill utgitt til den. I tillegg er dette spillet et fps spill, som kanskje ikke er det flest vil se på konsoll.

7779867[/snapback]

Gears of war har fått seksere over alt. Det har ikke resistance. I tillegg er det flere bra spill til xbox360 for øyeblikket.

Så her er vi inne på kjernen. En konsoll må ha BRA spill for at folk skal gidde å kjøpe den. Jeg for min del kjøpte ikke xbox360 før Saint Rows kommer. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe PS3 før den kommer med noen ûberbra spill.

Det blir foresten veldig spennede å se om GTA 4 blir best på xbox360 eller ps3 :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror ialleflal selv at som Mala sier at PS3 kommer mot slutten.. Ser jo fortsatt at folk kjøper PS2.. Og, det har nok noe med at prisen er såpass lav, og at det finnes såpass mange gode spill til den!

7775724[/snapback]

PS2 kom før Xbox og GC. PS3 kom sist av denne generasjons konsoller.

PS2 hadde MASSIV støtte fra 3. partsutviklere etter hvert( og et veldig kjent navn samt en haug med hype før lansering, sikkert skapt av SONY selv)Dette hadde forsåvidt Xbox også, men GC hadde få spill. Nå har alle maskinene god 3. partsstøtte, og vil få mange spill.

Disse to punktene er hovedgrunnene til at PS2 solgte så godt (samt bra "in house" spill som GOW osv og andre eksklusiver, men både Nintendo og 360 har populære exclusives).

Det kan være at PS3 "vinner konsollkrigen" til slutt. Men jeg tror Wii leder i starten og jeg tror at HD-DVD vs BR kampen vil ha mye å si.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Jeg er helt med på at kommentarene også kan tolkes slik Niskivara sier, men det fremstår ikke helt slik. Når Sony da i tillegg har en trackrecord med uttalelser som "Er det så gale å legge rootkit kopibeskyttelse på kundenes pcer, de fleste vet jo ikke hva det er en gang" så må jeg innrømme at jeg ser hvorfor ting gjerne tolkes på måten det har blitt gjort.

7779619[/snapback]

Prøvde ikke å si at Sony ikek har uttalt seg arrogant. Bare at det finnes langt bedre eksempler. ;)

Lenke til kommentar

7779867[/snapback]

Sist jeg sjekket var ikke GoW et fps spill, men et 3.persons skytespill. Men hvis man ser på halo serien så ser man at fps spill kan gjøre det skarpt på konsoll, men personlig velger jeg å spille fps på data.

Tror som mange nevner at mye av grunnen til at sony gjør det dårlig nå er den høye prisen og dårlige spill utvalg. Er spent på å se hvordan salgstallene til de nye konsollene er om et halvt års tid, men i mellomtiden skal jeg ha med wii :love:

Lenke til kommentar

At folk driter i om Sony er arrogant? Tja, tror egentlig ikke det om det kommer ut i rette medier. Folk skjønner mye mer arroganse enn de skjønner bruken av OS på en konsoll, f.eks.

Jeg ser ikke hva PS3 kan gi massen som ikke X360 kan gi. Dessuten koster jo og 360 mindre enn PS3.

At den kjører ditt og datt, har støtte for duppeditter og dupedatter og OS, tror jeg ikke bryr den store massen, som sliter med å finne en god grunn til å kjøpe PS3 til den prisen. At det appelerer til hardcore folk som liker å trikse og mikse med konsollen, ja, men jeg ser ikke hva den skal appelere til f.eks søstra mi, som har PS2 og liker Eyetoy, Singstar og Buzz.

PS2's mulighet til å spille party spill har gjort veldig mye for salget av maskinenen, samt at den i det siste har kommet med titler som er ufattelig bra. Dette har ikke PS3 maskinen.

Jeg synes ikke det er rart at PS3 salget stuper, for den er dyr. Er greit at den har masse tekniske preferanser og muligheter, men som sagt tipper jeg det ikke appelerer til den store massen. F.eks jeg tror neppe jeg ville fått min søster til å kjøpe en PS3 fordi den har Blu-Ray og Linux muligheter, ganske enkelt fordi Blu-Ray er ikke så utbredt på nåværende tidspunkt at det appelerer samt at hun ikke vet hva Linux er for noe.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er rart at PS3 salget stuper, for den er dyr. Er greit at den har masse tekniske preferanser og muligheter, men som sagt tipper jeg det ikke appelerer til den store massen. F.eks jeg tror neppe jeg ville fått min søster til å kjøpe en PS3 fordi den har Blu-Ray og Linux muligheter, ganske enkelt fordi Blu-Ray er ikke så utbredt på nåværende tidspunkt at det appelerer samt at hun ikke vet hva Linux er for noe.

Der tror jeg du er ved kjernen av problemet. Den massen som PS2 (og Wii) nå appelerer til kommer ikke til å flokke seg rundt PS3 ennå. Blu-Ray og Linux er foreløpig for fremmed for dem at det skal lokke dem. PS2 solgte bra fordi den appelerte til massene, PS3 appelerer foreløpig kun til teknologifrelste med stor lommebok. Det vil såklart endre seg etterhvert som spillbiblioteket økes og prisen senkes, men inntil det vil nok ikke PS3 ta over tronen fra PS2

Lenke til kommentar

7780928[/snapback]

Ja, og hvor mange er det som har HD-tv i dag ? Hva skal du med den dyre blueray spillern når du ikke har noen hd-tv.. Tenk på alle de unge som kun vil spille og må ut med så mye, hd-tv vet sikkert de ikke hva er en gang.

Lenke til kommentar

Blu-Ray kommer til å appelere til folk om et år eller to og de store spillene kommer etterhvert. Da vil PS3 dominere markedet som sine forgjengere. PS3 er jo helt klart et langtidsprosjekt fra Sony. Det som kommer til å skje når PS3 kommer i en dominant posisjon er at MS vil pushe ut sine neste generasjon. De er ikke interessert i å fortsette med 360 hvis den ikke kan hamle opp med PS3 salgsmessig. La oss si det skjer i 2009. PS3 er helt klart ment til å vare lengre enn det, men det blir litt vanskelig når konkurrenten sender ut en ny maskin på markedet. For Sony blir et slag i ansiktet at når PS3 endelig når opp til potensiale så kommer rivalen og går forbi. Da får vi se hva Sony gjør....

Lenke til kommentar

7780928[/snapback]

Ja, og hvor mange er det som har HD-tv i dag ? Hva skal du med den dyre blueray spillern når du ikke har noen hd-tv.. Tenk på alle de unge som kun vil spille og må ut med så mye, hd-tv vet sikkert de ikke hva er en gang.

7780982[/snapback]

Mange ;)

Nå har 700 000 nordmenn anskaffet digitale flatskjermer. Eldre flatskjermer har kun analoge kontakter (komposittvideo, S-video, komponentvideo, RGB og Scart) som ikke kan motta digitale signaler.

Kilde. Dato 17.01.07

Det er faktisk veldig mange som har hd tv i hjemmet sitt nå. Og om man drar på elkjøp og andre elektrobutikker så er det ikke mange crt skjermer der. Det er flatskjerm som gjelder. Derfor synes jeg at det er meget positivt at både xbox 360 og ps3 støtter høyere oppløsninger.

Og i USA.

Last year, 13.2 million liquid-crystal diplay TVs were sold in the United States. This year, 21.2 million L.C.D. TVs are expected to sell, according to DisplaySearch, a market research firm.

A 60 percent increase in sales means that more than half of American households will have an HDTV this year. (The penetration rate is about 32 percent right now.) It also means that sales of rear projection TVs using digital light processors or D.L.P., have peaked and are now in decline.

Kilde

I løpet av året vil altså halvparten av alle amerikanere eie en HD tv. Hd tv er nok mye mer utbredt enn man kanskje tror. Og salget vil bare fortsette å øke. Og da øker også etterspørselen etter hd underholdning som blu-ray, xbox 360, ps3 og hd dvd.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

jaja, men tenk på de unge ! Når jeg var 14/15 var det vel og skulle kjøpe playstation 2 så var det selvsagt for å spille ! Spillmaskin. Tror ikke det er så mange 15 år gamle avisbud der ute som har råd til både playstation 3 og hdtv så de betaler veldig mye for en ting de egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke 15 årige avisbud hovedgruppen til sony da ;) Spillemaskiner som xbox 360 og ps3 er laget for 20-40 åringer i hovedsak ;)

7781246[/snapback]

Førtiåringer har aldri vært innenfor målgruppen til hverken Xbox eller Playstation. Tradisjonelt sett har det snarere vært 13-25.

Wii har potensiale til å appelere til førtiåringer og over - faren min har aldri spilt TV-spill, og ville aldri rørt en PS3 eller Xbox360, men siste jeg var hjemme spilte vi flere slag Wii Sports tennis og bowling.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest flere steder at en overveldende stor del av spillere, både på pc og konsoll har tippet 30 år, så jeg tror estimatet om at målgruppen retter seg mot dem mellom 13-25 er noe beskjedent. Si 13-35 så er vi kanskje der. Faktisk tror jeg størsteparten av dem som kjøper PS3 rundt lanseringsdato vil være 25-35, mye grunnet den høye prisen. Dette er en kjøpesterk gruppe, og er tradisjonelt i forkant når det gjelder ny teknologi. Senere, når prisen faller, vil nok de litt yngre ta over større deler av salget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...