Gå til innhold

PS3-salget stuper !

Torrevieja

Anbefalte innlegg

Trur uansett PS3 er den konsollen som vil komme sterkest tilbake mot slutten av sin levetid. Naar prisen da er sunket til eit lavere nivaa, ser folk at man da virkelig faar mye for lite penger. Man faar jo mye for lite i dag ogsaa,om man er ute etter all godisen konsollen gir. Men for spilling er den pr.idag altfor dyr.

Regner med Sony har greidd aa skafe seg knalltitler innen den tid ogsaa.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konsollen er heller ikke utgitt i Europa ennå. Dette medvirker jo til at Sony ikke får solgt så mange konsoller...

Wii knuser PS3 i både Japan og USA.

7775617[/snapback]

Det er uansett ikke noe fasitsvar på hvordan den vil gjøre det i Europa. :)

Så vi får bare vente, og trekke eventuelle konklusjoner utpå høsten, mot slutten av året.

Lenke til kommentar
Vi har sett akkurat dette før, når ps2 kom hadde den faktisk 0 bra spill. Dette førte til.. hmm.. dårlige salg i begynnelsen. Dårligere enn det ps3 har solgt til nå.

7774965[/snapback]

Dette er da ikke sant. PS2 solgte veldig bra i starten. Den solgte 3 ganger så mange enheter som PS3 de første 10 ukene.

VGCharts konsollsammenligning

7775554[/snapback]

Rart, leste for litt siden at selv om produksjonen av PS3 har vært lav, ble det produsert enda mindre PS2-maskiner til launch.

Blir litt konflikt i tallene her da...

Edit:

The data, from Media Create Co. Ltd., put PlayStation 3 sales at 25,531 units for the week ending Jan. 14. Overall the entire market for newly launched consoles was poor, with total sales of the PlayStation 3, Wii and Xbox 360 hitting an estimated 128,274 units. That's the lowest week in sales since Nintendo's Wii launched in Japan on Dec. 2 and made the market a three-console race.

Wii sales for the week were estimated at 93,708 units, the second-worst week of sales since the 85,439 units sold during the week immediately after the Wii's launch.

Sales of Microsoft's Xbox 360 totaled 9,035 units, according to the data. The year-old console got a boost in early December when the "Blue Dragon" title was launched and offered as a bundle with the machine, but weekly sales are now dropping back to levels seen before that game was launched.

http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=3991

Endret av Shivan
Lenke til kommentar
I følge denne fyren fra Sony USA, så har de solgt flere ps3, enn hva de gjorde da ps2 kom ut:

http://www.gamespot.com/pages/video_player...3833&pid=928393

å jeg husker hva jeg betale da! 4.500 kroner og de gikk som bare det! Så hvorfor ikke ps3 skulle selge like godt i norge som da...for (kanskje) 1000 kroner mere...

:hmm:

7776011[/snapback]

Fordi den kanskje ikke har lanseringsspill som appelerer til en bred målgruppe. Er liksom ingen must titler som GTA. Ps2 ble vel lansert med GTA 3, som kanskje var med å bidra til starten av Ps2 sin enorme suksess.

Lenke til kommentar
Gta 3 kom da over ett år etter lanseringen ;)

7776104[/snapback]

oki da beklager jeg :blush: Husker bare det spillet som det første jeg fikk til ps2en, trodde den var helt ny da. Fikk visst ikke helt med meg når lanseringen egentlig var... Allikevel kan det tenkes at det lave salget skyldes det labre spillutvalget, og at salget i større grad vil avta, når killertitler som MGS 4 ser dagens lys.

Lenke til kommentar

Ps3 solgte ut raskare enn Ps2 den første veka då den var i sal. Det seier ganske mykje, meiner eg. Men at det ikkje er nok maskiner i USA er det ingen tvil om.

Uansett, så er det jo eit heilt kontinent som ikkje har fått muligheten til å påverke salstala enno, så det er fortsatt for tidleg å seie.

I alle høve, vert mars månad ein knallmånad for europearar; ikkje berre kan ein kjøpe Ps3, men dei spela som verkeleg vert verd å kjøpe kjem også.

Heavenly Sword, Motorstorm er fine døme på det.

Lenke til kommentar

Er vel ikke rart at PS3 salget stuper, for maskinen er jo langt fra billig samt at det er veldig lite med maskinen som lokker den vanlige mannen i gata samt at prisen er avskrekkende for den vanlige mannen som er ute etter en spillekonsoll.

At Sony sier at det er fordi de leverer så godt med konsoller er vel like mye BS som Vallas unnskyldning. At de pøser på med konsoller har ingen ting med salgs tallene å gjøre.

Kanskje Sony blir å slite litt med PS3, og skulle kanskje slå litt for mye på stortromma. Enten det eller så har de kraftig undervurdert Nintendo og heller fokusert mest på X360 som hovedkonkurenten.

Lenke til kommentar
At Nintendo eier alle i Japan er vel ikke noe nytt, Japanere får tydeligvis en svak ereksjon av Nintendo-maskiner.

7776357[/snapback]

PS2 solgte langt mer enn GC i Japan.

At PS3 har en treg start er å forvente. Maskinen er like dyr som en hjemme-PC, og har et svært begrenset spillutvalg. Det skal mer til enn Resistance: Fall of Man for å overbevise andre en de største Sony-fansene at det er verdt å bruke like mye på en PS3 som på Wii og Xbox 360 tilsammen.

Salget tar seg sikkert opp når titler som MGS4 og FFXIII ankommer og/eller konsollen synker i pris. Jeg har dog mine tvil om at PS3 vil bli denne generasjonens mestselgende konsoll.

Lenke til kommentar

Det som gjør Playstation så populært har jo ikke kommet enda, de kommer ikke før europa lanseringen. De spilltitlene som er tilgjengelig nå er jo stort sett multiplattform spill. Ikke rart de selger dårlig akkurat nå som alternativet er billigere.

Men artig at media generellt hopper på enhver sjanse om skittkasting om Sony. De VIL se PS3 floppe men det kan jeg garantere at den ikke vil gjøre.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Det som gjør Playstation så populært har jo ikke kommet enda, de kommer ikke før europa lanseringen. De spilltitlene som er tilgjengelig nå er jo stort sett multiplattform spill. Ikke rart de selger dårlig akkurat nå som alternativet er billigere.

7777273[/snapback]

Og i tilfeller bedre.

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt fast ved mine 5 grunner til hvorfor Delaystation ikke har solgt så godt...

1. Spillkonsollen koster flesk og vel så det!

2. Ingen bra spill er utgitt enda!

3. Sony har nesten ikke noen konsoller de kan selge!

4. Konsollen er heller ikke utgitt i Europa ennå. Dette medvirker jo til at Sony ikke får solgt så mange konsoller...

5. Sony er/var/har vært arrogante!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...