hanzn Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Heisann. Jeg hadde et problem hvor jeg pcen ikke fant skjermen. Dette løste jeg ved å ta ut en ram-brikke. Etter jeg hadde installert driverne tenkte jeg at nå funka det med den andre og, så jeg satt det inn. Og da jeg slår på pcen opplever jeg samme problem igjen; får ikke noe bilde på skjermen. Viser her åssen komponenter jeg har. Tipper det kan ha noe å si. Skjermkort RAM-brikker Hovedkort Noen som veit hva som er feil? Kan RAM'en være ødelagt eller noe ? Endret 22. januar 2007 av hanzn Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 ja det høres litt ut som om den ene rambrikken er ødelagt. vis ikke du har prøvd å sette brikkene i forskjellige spor, så kan det jo også være at en av ramslottene på hovedkortet er ødelagt. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Ta ut den RAM-brikka du vet fungerer, og sett inn den andre istedenfor. Hvis maskinen starter nå vet du rimelig sikkert at hovedkortet er problemet, men prøv den "fungerende" brikka i den "ikke-fungerende" slot-en. Da får du vite om det er RAM-en eller hovedkortet det er noe galt med. Litt vanskelig å forklare. Håper du skjønte det. Hvis brikkene fungerer hver for seg, kan det rett og slett være kompatibilitetsproblemer mellom hk og RAM. Prøv først en BIOS-oppdatering og grundig google-søk før du eventuelt tar kontakt med sjappa du handla i. Endret 22. januar 2007 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå