Gå til innhold

Winsows på macbook..?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med windows og OS på samme macbook?

tror dere det kan bli problem i samanheng med skule og tråløst nettverk?

dataansvarlige på skulen sier eg ikkje kan bruke macbook p.g.a forsjell i krypteringen... ka vil da sei?? :S

er det noken som har noke og sei angående det der så bare sleng inn eit svar ;):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tull, det er vel bare systemansvarlig på skolen din som ikke kan mac.

det kan være at vedkommende mener at du må være på et domene elns.

men slikt aner jeg ikke om funker på mac.

Men hvis det er slik at it duden ikke kna noe, og bare vil jobbe med windows maskiner, kan du jo sikkert spørre om infoen til å komme på nett... som f.eks ip-adresse, nøkkel osv...

Lenke til kommentar

Det var mange gode svar! detter er jo bare en simpel videregåendeskole så skulle tru når dere sier det at det skulle funke med osx da.

dataansvarlig er en windovs mann trur eg... har ikkje snakka så mykje med han om det men når eg spurte kvifor eg ikkje kunne bruka mac så sa han bare at han ikkje likte mac fordi det var forsjellige krypteringa på nettvarke! :s

Takk for svara ;):)

Lenke til kommentar

er det slik at du skal bruke pc-en i undervisninga, så har du fått beskjed om hva slags maskin du skal kunne bruke.

noen steder er dette alt fra sikkert gamle skrivemaskiner, til nye supermaskiner :p

men andre steder er du påkrevd å ha en pc med winxp pro f.eks...

tror du også har sjengsen til kjøpe xp pro billig av skolen hvis det er tillfellet...

Men hvis han ikke kan noe om mac (ikke jeg heller), så kan du jo bare si at du har glemt pc-en hjemme elns og be han gi deg den infoen du trenger for å komme på nett, eller se hvordan noen med pc er på nett, slik at du kan gjøre noe ala det på mac-en din ;)

Lenke til kommentar
Bruker en Macbook med windows og osx.  Det har ikke vært et problem så langt (to mnd).  Skjønner ikke helt at det er problematisk med trådløst med osx på skolen, dersomskolen deres bruker en vanlig form for kryptering. WEP eller WPA.

7774546[/snapback]

men korleis var det og instalere windows med drivere og slikt på macbocken? var det noken problem under instalasjonen som eg bør vera oppmerksompå?

Lenke til kommentar
er det slik at du skal bruke pc-en i undervisninga, så har du fått beskjed om hva slags maskin du skal kunne bruke.

noen steder er dette alt fra sikkert gamle skrivemaskiner, til nye supermaskiner :p

men andre steder er du påkrevd å ha en pc med winxp pro f.eks...

tror du også har sjengsen til  kjøpe xp pro billig av skolen hvis det er tillfellet...

Men hvis han ikke kan noe om mac (ikke jeg heller), så kan du jo bare si at du har glemt pc-en hjemme elns og be han gi deg den infoen du trenger for å komme på nett, eller se hvordan noen med pc er på nett, slik at du kan gjøre noe ala det på mac-en din ;)

7779675[/snapback]

ja har fått besjed om at eg må ha winxp pro og ein masse andre spesifikasjonar... trur dykk at det har med de dere domenegreiene dåke snakka om tidlegare i denne tråden??

Lenke til kommentar
Bruker en Macbook med windows og osx.  Det har ikke vært et problem så langt (to mnd).  Skjønner ikke helt at det er problematisk med trådløst med osx på skolen, dersomskolen deres bruker en vanlig form for kryptering. WEP eller WPA.

7774546[/snapback]

men korleis var det og instalere windows med drivere og slikt på macbocken? var det noken problem under instalasjonen som eg bør vera oppmerksompå?

7779691[/snapback]

Er totalt uproblematisk, bare brenn ut bootcamp som du laster ned fra mac, kjør den og så går det hele av seg selv... Det eneste du må installere drivere for er web-cam, det er bare å søke på google så finner du drivere der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...