Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL sikkerhet?


Anbefalte innlegg

Det er så mange som sier at det er så mye større sjanse å bli hacket med adsl enn med f.eks. ISDN.

 

Men det behøver ikke bety at sjansen for å bli hacket med adsl er så stor, hvis sjansen for å bli hacket med ISDN er kjempeliten.

 

Men hvor utsatt er man egentlig? 0,5% eller 10% sjanse (kommer til å bruke Norton firewall når jeg ikke spiller, men laster ned/surfer)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-29 07:57, skrev Jakob:

Det er så mange som sier at det er så mye større sjanse å bli hacket med adsl enn med f.eks. ISDN.


Men det behøver ikke bety at sjansen for å bli hacket med adsl er så stor, hvis sjansen for å bli hacket med ISDN er kjempeliten.


Men hvor utsatt er man egentlig? 0,5% eller 10% sjanse (kommer til å bruke Norton firewall når jeg ikke spiller, men laster ned/surfer)?


 

Den er svært liten hvis du er fornuftig, du skal jo bruke brannvegg og antivirusprogram så den bieten er ok, dessuten _må_ du holde maskinen din oppdaterert far windowsupdate.

Lenke til kommentar

Sjansen for å bli hacket med ADSL er større fordi PC'en nå er på nett hele tiden. Dette gjøre det lettere for hackere å portscanne, eller på annen måte undersøke systemet ditt, for så å rette et velrettet angrep.

 

Støtter derfor innlegget til agvg om bruk av brannvegg og oppdaterte Windowsdrivere/-sikkerhetsoppdateringer

 

KalleKanin

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt a adsl i etår og et halvtår. Har aldri mottat noe angrep mot pcen min. Jeg tror det kommer litt ann på hvordan du selv er. Om du "ipper" på deg scripts-kiddies og den duren. Om du har adsl fra tiscali eller ngt. (vet ikke hvordan det er med telenor og bluecom) Men tiscali og ngt har rutere. Der dem stenger alle porter inn. Så må du åpne dem selv. Dette har også en innebygd firewall. Så du vil ha kontroll på hvilke porter som er åpne. Men det er alltids kjekt å fyre opp et virus program og en firewall så du har kontrollen. Men jeg synes det blir litt store oppslag om at når du har adsl, er det stor sjans for at du blir hacket osv. Det blir litt opp til enn selv vil jeg si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...