Gå til innhold

Maxtor OneTouch Family gikk i gulvet

Anbefalte innlegg

Heia!

Jeg hadde med min private Maxtor One Touch 200GB på jobb for å legge inn noen filer fra da jeg gikk på IKT. En kollega mista den i bakken og den lagde rarelyder istarten. Nå dukker den ca opp, halveis.. Forslag?

Noe sektor/repair opplegg? Disken vil sikkert aldri virke som normalt igjen, men jeg er interessert i å få ut alt jeg hadde på den.

Forslag? Hjelp? <3

Endret av DalliuS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt om en kar som har reddet ut data av defekte disker ved å kjøle de ned. Først prøver han ved å legge disken en stund i kjøleskapet, og hvis ikke det fungerer så putter han de i fryseren. Når de så er skikkelig kalde kobler han de til og prøver å få liv i de.

Det høres sikkert litt fjernt ut, men han skal ha klart å redde ut data på flere disker med denne metoden. Disker som han ellers ikke fikk noe liv i.

Nå kommer det kanskje litt an på hva slags feil det er på disken..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
finnes firma som er spesialister på data redning

7780068[/snapback]

IBAS, wintek og ahlberg gjør slik arbeid, hos IBAS har de høy pris for å reparere, men hos de andre wintek og alhberg (delvis svensk) kan gjøre ca. for halve prisen... fikk positive svar av de 2 siste, men hos IBAS har jeg ikke fått svar hos.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problem LØST! :D

Tok ut hdd'n av kabinettet. Fortsatt like ubrukelig, men mer stabil. Filsystemet ble herpa så jeg hurtigformaterte den. Lastet ned et recoveryprogram, kjørte en test på en times tid. Den fant ENDEL filer. Etter som det kun er bildene som er viktig så stoppet jeg den for å kjøre den med bare bildefilsøkting. Med andre ord slipper jeg kanskje å vente 2mnd, men kanskje 2dager eller 1dag :) Vi får se hva som skjer med filene. Men jeg tipper de dukker opp ;o)

Når jeg legger den tilbake i kabinettet tror jeg den vil virke "normalt". Tør aldri å legge noe viktig der igjen, men ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...