Gå til innhold

Skjule kildekode, går det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det går ikke.

Finnes noen idiotiske måter for å gjøre det vanskeligere på, men ikke umulig.

Legger man noe ut på internett må man nok regne med at noen lar seg innspirere av ditt arbeid og kanskje direkte kopierer. Det mest effektive er nok å appellere til dems bedre jeg.

Lenke til kommentar
Finnes det noen måte å skjule kildekode på? html og css that is... Jækli lei av folk som kopierer layoutene mine  :mad:

7773979[/snapback]

Start å lag dårlige sider :thumbup:

-

Stjeler noen noe fra deg send de en koselig mail, evt en henge ut side, slik som lokaltog hadde ang hatlisten sin. :)

Lenke til kommentar

Det som jeg ofte gjør er å lage komplette sider i enten photoshop eller Flash. Egentlig er Flash supert å lage komplette hjemmesider i. Man kan dele opp hvilke deler av siden som skal lastes når og hvor osv.

I tillegg til at det er en enorm god kopibeskyttelse i det, så kan man i tillegg legge på musikk, slideshows, filmer og alt... Helt innebygd i siden din.

Lenke til kommentar

genialt winterbliss: ikke en eneste søkemotor på planeten kan indeksere siden din, hvilket fører til lave besøkstall... I tillegg er du avhengig av at Flash er installert - noe det ikke alltid er på ulike bedrifter o.l. (grunnet admin-rettigheter man gjerne mangler i kontorlandskap)

Andre igjen velger aktivt å ikke ha flash - da flash stort sett brukes til reklame og annet dill-dall. Programvare som brukes til å forstørre/oversette/modifisere nettsider står også helt fast på flash-sider.

Men hvis du ikke har kommersielle tanker, så fungerer sikkert flash greit nok. Men jeg vil ikke anbefale noen å satse på en side som er 100% bygd opp av flash.

Lenke til kommentar
genialt winterbliss: ikke en eneste søkemotor på planeten kan indeksere siden din, hvilket fører til lave besøkstall... I tillegg er du avhengig av at Flash er installert - noe det ikke alltid er på ulike bedrifter o.l. (grunnet admin-rettigheter man gjerne mangler i kontorlandskap)

Andre igjen velger aktivt å ikke ha flash - da flash stort sett brukes til reklame og annet dill-dall. Programvare som brukes til å forstørre/oversette/modifisere nettsider står også helt fast på flash-sider.

Men hvis du ikke har kommersielle tanker, så fungerer sikkert flash greit nok. Men jeg vil ikke anbefale noen å satse på en side som er 100% bygd opp av flash.

7775472[/snapback]

Hehe.. Det var et ufattelig mongo svar. Det kledde bildet ditt godt faktisk. Men for å bare streke under 1 ting, så er det flash integrert i HTML. Og i HTML som du sikkert vet er det fullt mulig å slenge inn et par meta tags og koder som sidetittel og slikt.

Hvis du ser statistikkmessig, så er det en økende prosent av store firma, produkter og annet som begynner med flash. Mange har en tosidig løsning med HTML og FLASH separat.

Og til slutt vil jeg bare oppsummere med at Flash er et multimedia format som river ned en del murer HTML ikke kan.

Lenke til kommentar

Hehe.. Det var et ufattelig mongo svar. Det kledde bildet ditt godt faktisk. Men for å bare streke under 1 ting, så er det flash integrert i HTML. Og i HTML som du sikkert vet er det fullt mulig å slenge inn et par meta tags og koder som sidetittel og slikt.

Og til slutt vil jeg bare oppsummere med at Flash er et multimedia format som river ned en del murer HTML ikke kan.

7775542[/snapback]

Hahahahahahahah, flash intigrert i html. Det må være dagens beste!

---

Flash river ned tilgjengelighet ja :thumbup:

Endret av orsus
Lenke til kommentar

7775472[/snapback]

Hvis du ser statistikkmessig, så er det en økende prosent av store firma, produkter og annet som begynner med flash. Mange har en tosidig løsning med HTML og FLASH separat.

7775542[/snapback]

Det var vertfall et "mongo" svar. Tydelig at du ikke har anelse om realiteten eller den minste kunnskap om www. Helt greit det, men da bør du la være og komme med sånne støtende kommentarer vertfall.

Lenke til kommentar
genialt winterbliss: ikke en eneste søkemotor på planeten kan indeksere siden din [...]

7775472[/snapback]

Hehe.. Det var et ufattelig mongo svar. Det kledde bildet ditt godt faktisk. [...]

7775542[/snapback]

Beklager at jeg gikk såpass bastant ut, og jeg kunne nok ha ordlagt meg annerledes. Men det har seg sånn at jeg er rimelig lei at folk roper ut at flash er løsningen på alt (ikke at det var det du egentlgi sa, men..).

Flash fungerer greit til sitt bruk. Men du skrev noe om at du lagde komplette sider i flash - og da reagerte jeg. Slike sider er nemlig svært skjeldent gode og brukervennlige. Igjen: mulig jeg misforstod ditt utsagn totalt.

Og forøvrig synes jeg Herik Lied beskrev flash godt:

Flash er flott til sitt bruk på nettet - små presentasjoner, bildeframvisning og video. Innhold og struktur kan vi legge i hendene til XML og HTML. :)

7775612[/snapback]

Lenke til kommentar
Og forresten kompis. Hvis du skal kverulere og spekulere på ting så er det sikkert en egen tråd for sånne som deg. Jeg prøvde å hjelpe karen med et tips.

7775551[/snapback]

Alle som utvikler komplette nettsider i flash burde bli fratatt retten til å bruke en datamaskin for all fremtid. De som samtidig anbefaler andre til å gjøre det samme, fortjener å bli ..... .... ....

Lenke til kommentar
Finnes det noen måte å skjule kildekode på? html og css that is... Jækli lei av folk som kopierer layoutene mine  :mad:

7773979[/snapback]

For å svare mer på spørsmålet: Nei, det går ikke an. Clientside-parset kode kan ikke gjemmes unna. Du kan gjøre den vanskeligere å forstå, vanskeligere å modifisere og denslags, men å gjemme den er umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...