Intoxikeyn Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Heisann, Jeg har kanskje tenkt å anskaffe meg en data til å ha i bilen min. Denne skal jeg bestille fra http://www.carputer.no/ Jeg leste på siden dems at man kan skaffe seg et såkalt 3g kort for å få trådløst internett i bilen ( http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...6501586becaaa35 ) Stemmer det at noe slikt finnes? Og om det gjør det hadde noen her kunne gi meg litt info om et såkalt 3g kort? Mvh, Christoffer Endret 22. januar 2007 av Intoxikeyn Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 3g kort overfører data fra mobilnette De kaller det brebånd, men man får som regel isdn fart og 400ms på pakker. (altså så går trafikken ca 10ganger så dårlig enn adsl) Farta på dataen minsker også når du beveger deg... Det er så og si greit viss du er så mye ute å reiser at det er nødvendig... (gjennom kontakter på jobb osv) Eller når strømmen går hjemme. Viss du kjøper ett kort alene har du ikke mulighet til å skaffe deg fast leie (f.eks 400kr i mnd) Du må betale for datatrafikk som har ett snitt på ca 10kr per mb i norge... Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 3g kort overfører data fra mobilnetteDe kaller det brebånd, men man får som regel isdn fart og 400ms på pakker. (altså så går trafikken ca 10ganger så dårlig enn adsl) Farta på dataen minsker også når du beveger deg... Det er så og si greit viss du er så mye ute å reiser at det er nødvendig... (gjennom kontakter på jobb osv) Eller når strømmen går hjemme. Viss du kjøper ett kort alene har du ikke mulighet til å skaffe deg fast leie (f.eks 400kr i mnd) Du må betale for datatrafikk som har ett snitt på ca 10kr per mb i norge... 7773779[/snapback] Takker for svar Tror ikke det blir noe slikt 3g kort på meg, virker ikke bra nok og i tillegg har jeg vel ikke helt behov for det Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
eppis Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 og kjøpe 3G kort er ikke altid nødvendig hvis du har en mobil telefon som støtter 3G. de fleste nyere telefoner støter jo 3G og da kan man jo bare bruke kabel/blåtann eller infarød og koble seg opp til maskinen og vips så har man internet på laptopen sin. menne det stemmer det at 3G ikke er så ekstremt raskt.. menne greit for dem som er mye på farta.. koster vel 500kr/mnd så kan du surfe så mye du vil hos telenor som har den beste dekninga dem har også noe 50kr max per dag om jeg husker riktig... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 og kjøpe 3G kort er ikke altid nødvendig hvis du har en mobil telefon som støtter 3G. de fleste nyere telefoner støter jo 3G og da kan man jo bare bruke kabel/blåtann eller infarød og koble seg opp til maskinen og vips så har man internet på laptopen sin. menne det stemmer det at 3G ikke er så ekstremt raskt.. menne greit for dem som er mye på farta.. koster vel 500kr/mnd så kan du surfe så mye du vil hos telenor som har den beste dekninga dem har også noe 50kr max per dag om jeg husker riktig... 7774452[/snapback] Etter deg jeg fikk vite av telenor kan man ikke bruke samme simkort for den 500kr mnd og surfe så mye man vill, man må ha ett simkort for kun dataoverføring. Etter det jeg har testa selv med de 3g korta på jobb fra telenor og netcom sitt til brodern, så er de ganske så like... Men når det er stor trafikk blir man dytta ut av nette. Dette er ett minus viss man skal sende en epost på nyttårsaften o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå