leifeinar Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) sliter litt med emetittel....men har en gammel pc, tenkte og montere en 2,5" disk for og få ned lyd nivå. har mest lyst på sata siden det er der fremtiden liger. er det noen løsninger på det? noen kort jeg kån kjøpe og sette i pci pårt eller noe kan jeg bruke vanlig ide kabel som nå står i 3,5" og bare sette den inn i 2,5" eller trenger jeg adapter? og hva med strøm? Endret 22. januar 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Du må ha en adapter. Disse får du kjøpt hos de fleste store nettsjappene til rundt 100 kr. Strømmen kobler du på med en standard MOLEX-plugg inn i adapteren. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 sliter litt med emetittel....men har en gammel pc, tenkte og montere en 2,5" disk for og få ned lyd nivå. har mest lyst på sata siden det er der fremtiden liger. er det noen løsninger på det? noen kort jeg kån kjøpe og sette i pci pårt eller noe kan jeg bruke vanlig ide kabel som nå står i 3,5" og bare sette den inn i 2,5" eller trenger jeg adapter? og hva med strøm? 7773558[/snapback] Ettersom det manglet en del pins, og mangel for molex strømminngang gjorde at jeg selv måtte bruke et "adapter" for å koble det til USB. (mer eller mindre en billig ekstern boks til harddisken) Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Her er en adapter jeg har brukt før, helt grei sak og enkel å montere. andrull: han skulle vel ha det på vanlig IDE? Det så vidt jeg husker 2 eller 4 ekstra pins på 2,5"-diskene, disse brukes til å koble på strømmen (+5v og jord), resten er pinsa de samme som vanlige IDE-disker. Teoretisk sett kan du lage det her selv og, men like greit å betale 133kr til komplett syns nå jeg ;-) Utrolig deilig med 2,5"-disk i maskina, hører dem så og si ikke. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) de er vel de samme som denne? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=5876 hvilken 2,5" er stilest? noen som skiller seg ut? Endret 22. januar 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 De to gjør ihvertfall det samme. Det følger forresten med skinner for montering i 3,5"-spor også. Vet ikke helt hva som er stillest faktisk, kan ikke huske å ha lest tester på det, men det finner du helt sikkert på google Det jeg har prøvd er 5400-RPM disker, og de er så og si lydløse, du vil slite mer med å få de andre komponentene lydløse. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 tror jeg går for en samsung disk, blir 5400 rpm ja..... ser datakjeden i byen har en 80gb til 575,- skal dre innom i morra og se om de har adapter også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå