Gå til innhold

Valg av nytt lydkort

Anbefalte innlegg

Sitter og planlegger nytt lydkort. For øyeblikket bruker jeg onboard-kortet på ASUS P5W DH Deluxe. Kommer til å gå til innkjøp av enten Sennheiser PC160 eller HD555, og kortet skal hovedsaklig brukes til gaming.

Jeg har funnet ut at SB X-fi XtremeMusic dekker mitt behov, bortsett fra at det ikke har en optisk utgang, slik som onboard-kortet mitt. Jeg har anlegget mitt koblet optisk til hovedkortet og det fungerer bra, men jeg vil ha litt bedre lydgjengivelse av 3D i headsetet mitt når jeg spiller. Da er spørsmålet mitt: Må jeg da gå opp til SB X-Fi Platinum for å få en front med optisk, eller kan jeg fortsette å bruke den optiske utgangen på on-board lydkortet samtidig som jeg bruker det nye lydkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener du skal kunne bruke begge lydkortene, men du må gjerne stille inn hvilke lydkort som skal brukes til hva.. har selv brukt et audigy 2 kort til å sende digitalt signal til ampen mens onboard har blitt brukt som monitor (hobby dj'a på fest)

men å kjøpe et lydkort til rundt en høvding for å brukes til headsett syns jeg blir litt rart... mener da at selve headsettets lydgjengivelse har mer å si..

et dårlig headsett vil ikke høres bedre ut uansett hvor dyrt lydkort man kjøper..

skaff deg headsettet først før du kjøper lydkort...

Endret av Changis
Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg sennheiser pc165 USB. Spiller cs-1.6 så jeg ville ha det beste av det beste, for å vite nøyaktig hvor spillerne er. Så jeg kjøpte meg pc165 og jeg ble rett og slett skuffet over hvor dårlig det eksterne lydkortet var, den største klossen som man kan se på bilde er bare en kabelsamler, selve lydkortet er vel like stort som en tommeltott. Jeg plugget headsettet i en ledig USB-kontakt og fyrte opp cs. Når det kommer en spiller til høyre så hører du han i venste øreklokke, det er det som er problemet med pc165USB.

pc160 og pc165, eneste som er ulikt er at det følger med et eksternt lydkort med pc165.

Har koblet mitt pc165 til integrert lydkort i hovedkortet og det funker mye bedre enn det eksterne lydkortet som du får med pc165.

Så hvis jeg skulle velge for deg, hadde jeg valgt sennheiser pc160 og kjøpt et lydkort, f.eks et av creative sine X-fi lydkort. Har du det, så tror jeg du har det beste av det beste innen gaming.

Lenke til kommentar
men å kjøpe et lydkort til rundt en høvding for å brukes til headsett syns jeg blir litt rart... mener da at selve headsettets lydgjengivelse har mer å si..

7773665[/snapback]

Man kan jo snu på den saken og si at det ikke er vits med et bra headset om maskinvaren ikke greier å utnytte det.

Nytt headset blir det uansett, og jeg er ikke veldig imponert over lydopplevelsen jeg får av onboard lydkortet. Så derfor må jeg ha lydkort i tillegg.

Har bare ikke lyst til å bytte bort fra S/PDIF koblinga jeg har til anlegget nå.

Lenke til kommentar
Man kan jo snu på den saken og si at det ikke er vits med et bra headset om maskinvaren ikke greier å utnytte det.

Jeg har investert i et headsett til i underkant av to tusen kroner som jeg for tiden bruker med det innebygde lydkortet i pc'en. Det gi veldig bra lyd til spilling, også 3-dimensjonalt.

Så det er mye mer fornuftig å betale mye for hodetelefoner enn å ha et dyrt lydkort med noen billige hodetelefoner. :)

Lenke til kommentar
Sitter og planlegger nytt lydkort. For øyeblikket bruker jeg onboard-kortet på ASUS P5W DH Deluxe. Kommer til å gå til innkjøp av enten Sennheiser PC160 eller HD555, og kortet skal hovedsaklig brukes til gaming.

Jeg har funnet ut at SB X-fi XtremeMusic dekker mitt behov, bortsett fra at det ikke har en optisk utgang, slik som onboard-kortet mitt. Jeg har anlegget mitt koblet optisk til hovedkortet og det fungerer bra, men jeg vil ha litt bedre lydgjengivelse av 3D i headsetet mitt når jeg spiller. Da er spørsmålet mitt: Må jeg da gå opp til SB X-Fi Platinum for å få en front med optisk, eller kan jeg fortsette å bruke den optiske utgangen på on-board lydkortet samtidig som jeg bruker det nye lydkortet.

7773542[/snapback]

Jeg har hatt X-Fi Platinum og var ikke fornøyd med det til musikkbruk. Det var mye tikkelyder og susing. Jeg bruker Sennheiser HD280 Pro headsett.

Byttet til Onkyo Wavio SE-150PCI . Lyden på det kortet er jeg mye mer fornøyd med.

Onkyokortet koster 1250 kr hos Mono.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...