navyboy Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Akkurat samme problem her, får mye bedre hastighet over ftp. har du testet det? legger opp til min ftp på hovedmaskina fra servern, da får jeg max speed. 7845298[/snapback] Jeg får også max speed på ftp og http også, men windows filsharing får jeg kun 3-10% av 100 mbit. pc1---------svitsj------pc2 Jeg har prøvd 2 forskjellige svitsjer og 4 forskjellige kabler(cat-5) men det hjelper ikke. Bruker jeg krysset kabel i steden for svitsjen, får jeg max speed! ISP'en min er get/chello, men det skal jo ikke ha noe med saken å gjøre. Endret 17. februar 2007 av navyboy Lenke til kommentar
dchr Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg har prøvd 2 forskjellige svitsjer og 4 forskjellige kabler(cat-5) men det hjelper ikke.Bruker jeg krysset kabel i steden for svitsjen, får jeg max speed! Har du prøvd å låse hastigheten på nettverkskortene? Prøv både 1000 og 100 og se om det hjelper. Nettverksfolk jeg har snakket med på jobben sier auto-negotiate kan være kilden til mange ytelsesproblemer i nettverk. Jeg hadde tidligere et NForce 3 939-hovedkort (m/AGP) hvor windows networking simpelthen stoppet opp etter en stund (måtte bruke power-off knappen) hvis jeg kopierte store filer. Problemet er var dårlige drivere fra Microsoft, og jeg løste problemet med å sette inn et nytt, separat nettverkskort. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har prøvd 2 forskjellige svitsjer og 4 forskjellige kabler(cat-5) men det hjelper ikke.Bruker jeg krysset kabel i steden for svitsjen, får jeg max speed! Har du prøvd å låse hastigheten på nettverkskortene? Prøv både 1000 og 100 og se om det hjelper. Nettverksfolk jeg har snakket med på jobben sier auto-negotiate kan være kilden til mange ytelsesproblemer i nettverk. Ja jeg har satt fast 100 full på begge maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå