Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsykt tregt GB LAN

Anbefalte innlegg

Akkurat samme problem her, får mye bedre hastighet over ftp. har du testet det? legger opp til min ftp på hovedmaskina fra servern, da får jeg max speed.

7845298[/snapback]

Jeg får også max speed på ftp og http også, men windows filsharing får jeg kun 3-10% av 100 mbit.

pc1---------svitsj------pc2

Jeg har prøvd 2 forskjellige svitsjer og 4 forskjellige kabler(cat-5) men det hjelper ikke.

Bruker jeg krysset kabel i steden for svitsjen, får jeg max speed!

ISP'en min er get/chello, men det skal jo ikke ha noe med saken å gjøre.

Endret av navyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd 2 forskjellige svitsjer og 4 forskjellige kabler(cat-5) men det hjelper ikke.

Har du prøvd å låse hastigheten på nettverkskortene? Prøv både 1000 og 100 og se om det hjelper. Nettverksfolk jeg har snakket med på jobben sier auto-negotiate kan være kilden til mange ytelsesproblemer i nettverk.

Jeg hadde tidligere et NForce 3 939-hovedkort (m/AGP) hvor windows networking simpelthen stoppet opp etter en stund (måtte bruke power-off knappen) hvis jeg kopierte store filer. Problemet er var dårlige drivere fra Microsoft, og jeg løste problemet med å sette inn et nytt, separat nettverkskort.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å låse hastigheten på nettverkskortene? Prøv både 1000 og 100 og se om det hjelper. Nettverksfolk jeg har snakket med på jobben sier auto-negotiate kan være kilden til mange ytelsesproblemer i nettverk.

Ja jeg har satt fast 100 full på begge maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...