Gå til innhold

Xbox 360 Live på vpn nett?

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvordan er den enkleste måten å koble en xbox 360 opp på et vpn nettverk? Har prøvd å søke litt rundt men fant igrunn ingenting konkret. Må man sette opp et eget nettverk hjemme, må man gjøre noe med instillingene? Håper det er noen som har gjort det samme som har en enkel måte å løse det på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vel dette kan gjøres på en av følgende måter:

1) Kjøp en router som har mulighet til å koble seg til via VPN.

2) Hvis man f.eks har en pc med to nettverkskort kan man koble til x360 til et av disse og koble opp på VPN på det andre. VPN -> pc -> x360.

Så deler man nettet på pc'n ut mot nettverkskortet der x360 er koblet opp.

Mener i allefall det skal funke. Jeg gjorde i allefall #2 mot min gamle xbox før, og ville vel tro at det samme skal gå for x360. Bare husk at man må forwarde de riktige portene.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet da jeg var koblet til universitetsnettet, og jeg så gjerne ville spille på xbox live. Etter mye knoting kom jeg fram til følgende løsning;

Kjøp en switch! Du kobler switchen til nettet, og kjører fra switchen 'en kabel til pc og 'en kabel til xbox eller lignende. Etter du har autentisert deg vha pc'en, vil linjen være åpen for både deg og og xbox, da dere operer på samme IP.

Lenke til kommentar
Hmm.. Den der hørtes litt ulogisk ut. Dersom det er en switch vil xboxen og pc'n få hver sin ip. Er det en router du mener?

7819248[/snapback]

Nope, bruker switch. Ruter funket ikke, bare switch. Høres merkelig ut, men funker ved VPN nett. Dette ble gjennomført ved nettet til Universitet i Tromsø, som forutsetter VPN validering for å kunne bruke det ubegrenset.

Lenke til kommentar
Tror vel dette kan gjøres på en av følgende måter:

1) Kjøp en router som har mulighet til å koble seg til via VPN.

2) Hvis man f.eks har en pc med to nettverkskort kan man koble til x360 til et av disse og koble opp på VPN på det andre. VPN -> pc -> x360.

Så deler man nettet på pc'n ut mot nettverkskortet der x360 er koblet opp.

Mener i allefall det skal funke. Jeg gjorde i allefall #2 mot min gamle xbox før, og ville vel tro at det samme skal gå for x360. Bare husk at man må forwarde de riktige portene.

7816410[/snapback]

Taktikken merket i BLÅ fungerer heller ikke. Men som sagt, prøv en switch :cool:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Endte opp med å bruke en Dlink ruter og trådløs sak, det fungerte veldig fint. Switch funket ikke :( Bare sørg for å finne en som er kompatibel med den trådløse dingsen til xboxen, det står en liste på xbox.com :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...