Gå til innhold

Nvidia og bytte mellom windows og tv


xdim

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med denne.

 

Jeg har et nvidia 7800gt kort som jeg har koblet til en monitor via DVI og en flatskjerm via VGA.

 

Jeg liker å se serier og filmer på flatskjermen min, men jeg syntes det er så tungvindt å bytte frem og tilbake. Når jeg skal se en serie, må jeg klikke masse og så velge analog display og så trykke ALT+Y for at displayet blir valgt innen 15 sekunder. Så må jeg gjøre det samme for å få tilbake til monitor. Dessuten tar jeg aldri med meg tastaturet ned til tv'en, så da må jeg løpe opp til data'n her og trykke på yes innen det har gått 15 sekunder.

 

Finnes det ikke en enklere metode?? Et program som gjør denne jobben og gjør sånn at man kan trykke noen hotkeys ellernoe? Håper noen kan hjelpe! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet mitt er når jeg har satt over til tv modus. Jeg har tv og pc i to forskjellige rom. Og når jeg er på tv og skal sette over til pc har jeg 15 sekunder til å velge YES liksom. Og jeg har heller ikke noen hotkeys eller noe for å gå tilbake til pc modus når skjermen er svart på pc'en. Er vel egentlig det jeg vil ha. Mulighet til å trykke på en tast ellernoe så blir alt resatt og pc skjermen blir valgt. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke velge "klone view"? Da har du det samme på begge skjermene uansett...

7792502[/snapback]

 

Joda det funker det. HELT til man skal spille av en film ellernoe. Det kommer jo bare på hovedmaskina og hvis jeg drar mediaplayer ned til tv'en, så blir det bare svart skjerm. :ermm:

Lenke til kommentar

Har du de nyeste drivere og sånt til nvidia?

Jeg velger dual-view så kan jeg ha flatskjermen som et utvidet skrivebord. Er litt stress av og til, men det har vært løsningen min iallefall.

Plugg i tven til skjermkortet. installere nyeste drivere, restart pcen, velg nvidia kontrollpanel, velg dual-view så skal det vel være oppe og gå.

Lenke til kommentar
Har du de nyeste drivere og sånt til nvidia?

Jeg velger dual-view så kan jeg ha flatskjermen som et utvidet skrivebord. Er litt stress av og til, men det har vært løsningen min iallefall.

Plugg i tven til skjermkortet. installere nyeste drivere, restart pcen, velg nvidia kontrollpanel, velg dual-view så skal det vel være oppe og gå.

7823847[/snapback]

 

Joda har de nyeste. Og hvis du leser forrige post, så funker ikke video da. Video funker kun på primær skjermen.

Lenke til kommentar
mente ikke clone, mente det som hos meg kalles dual-view. Det blir ikke to like skrivebord, men ekstraskjermen fungerer som en utvidelse av skrivebordet.

 

post-94009-1170088686_thumb.jpg

7825170[/snapback]

 

Joda veit, men det funker forsatt ikke med video. Har jo prøvd alt sånt.

Lenke til kommentar

Gå inn i "Nview Desktop Manageren" til nvidia og velg så "hot keys" tabben.

Deretter velger du "display mode", under denne er det ett valg om heter "switch to next display device".

Legg inn en keyboard shortcut til denne og du vil kunne bytte mellom skjermene ved bare å trykke f.eks ALT+X.

For at dette skal virke riktig må du kjøre "singel display" skjermmodus.

Lenke til kommentar
Gå inn i "Nview Desktop Manageren" til nvidia og velg så "hot keys" tabben.

Deretter velger du "display mode", under denne er det ett valg om heter "switch to next display device".

Legg inn en keyboard shortcut til denne og du vil kunne bytte mellom skjermene ved bare å trykke f.eks ALT+X.

For at dette skal virke riktig må du kjøre "singel display" skjermmodus.

7827676[/snapback]

 

Der kom det svaret jeg var på utkik etter :) TUSEN TAKK! :w00t:

 

Var virkelig mye avanserte instilliger der gitt! Rart ikke dette har vært enabla default hos meg?

Endret av xdim
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke velge "klone view"? Da har du det samme på begge skjermene uansett...

7792502[/snapback]

 

Joda det funker det. HELT til man skal spille av en film ellernoe. Det kommer jo bare på hovedmaskina og hvis jeg drar mediaplayer ned til tv'en, så blir det bare svart skjerm. :ermm:

7823586[/snapback]

Du har sikkert satt på: Full screen on video, eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke velge "klone view"? Da har du det samme på begge skjermene uansett...

7792502[/snapback]

 

Joda det funker det. HELT til man skal spille av en film ellernoe. Det kommer jo bare på hovedmaskina og hvis jeg drar mediaplayer ned til tv'en, så blir det bare svart skjerm. :ermm:

7823586[/snapback]

Du har sikkert satt på: Full screen on video, eller hva det nå heter.

7832737[/snapback]

 

Nei. Full screnn og windowed screen funker ikke. Prøv selv da vel? Men har fått svaret mitt av MacBain og det fungerte helt utmerket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...