Gå til innhold

Stor forskjell på disse objektivene?

Anbefalte innlegg

Hei

Panlegger en ny linse til mitt 350 kamera.

Har ikke dybde innsikt så derfor henvender jeg meg her.

Drømmen er jo Canon sin men den er jo desto så mye dyrere.

Men alternativet til Sigma - kan den være så mye billigere? Hva med kvaliteten da? Hvis noen kjenner til begge - hvor stor er forskjellen? Verdt pengene?

Canon EF 24-70 F2.8 L USM EW 83 10 998,-

Sigma 24-70mm F2,8 EX DG Macro Canon 3250,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke reviews f.eks på the-digital-picture:

Sigma

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

Canon

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

"If the prices were the same, I don't think anyone would choose the Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Lens over the Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM Lens. But, the Sigma is less than half the price of the Canon. And for that reason, many people are willing to overlook the physical and optical quality differences between these two lenses. "

Så har du pengene, eller er villig til å spare (eller kjøpe brukt), gå for EF 24-70. Sigma har elendig kvalitetskontroll og det er vel nesten nærmest regelen fremfor unntaket, at du får et objektiv som ikke er 100%. Du kan ta en titt på Tamron 17-50/2.8 evt.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Hei - takk for svar

Jo - er jo klar over at Sigma ikke kan ha samme kvalitet men denne "optical quality differences between these two lenses" så stor.

Ser at Tamron sin ligger på samme pris som Sigma's 24-70 F2.4

Ikke så godt kjent med Tamron heller :) Jeg får se om jeg finner noen omtaler. Takk for forslaget.

Lenke til kommentar

Ser lovende ut. Eneste negative, ser det ut som i review'en er at det er mye plastikk. Ser ut som jeg i virkeligheten egentlig prøver å overbevise meg selv at jeg bør gå for Canon :) Underbevistheten jobber for den...

Canon skal jo være værbestandig, hva det ligger i det, men sikkert mer holdbar med tanke på dusk, støv og ute på tur.

Fant denne Ebay Australia

Har familie boende der så jeg kunne fått den billig hjem

Endret av BWW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...