Gå til innhold

Nokia 6233 vs SE W810i

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei! Man trenger ny telefon, og lista over aktuelle telefoner fra jobben er begrenset.

Velget står mellom N6233 og SEW810i

De siste telefonene mine har vært

Nokia 7110

Siemens SL45i

SET610

SEW800i (synger på siste verset pga feil)

Har i utgangspunktet vært fornøyd med alle mine tidligere telefoner. Siden jeg har hatt SE-W800i så frister det å prøve noe nytt (ikke SE), men er egntlig fornøyd med min W800i.

Har ikke store krav, men:

Musikk er viktig, har lest at 6233 har dårlig kvalitet på dette? Erfaringer noen? Jeg vil kunne bruke telefonen som en GOD mp3-spiller.

Batterilevetiden er viktig, ikke lyst å måtte lade opp hver dag, og praktisk å kunne høre på musikk noen timer uten å lade ut telefonen.

3G har jeg ikke brukt noe særlig, men det er et klart pluss (som w810 mangler)

Ellers bruker jeg telefonen til å snakke en del i, så lydkvaliteten bør være ok.

Bruker den som vekkerklokke også, så at det er høyt volum på alarmen er fint... ;)

Alle tips og forskjeller som er mellom disse telefonene mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen tvil. Har Nokia 6233 og er den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Aldri mer SE etter denne. Lyden på MP3 har fått ufortjent kjeft, sammenlignet med min forrige walkman telefon fra SE er lyden minst like god med det medfølgende headsettet. Ingen ulemper å melde etter et års bruk av denne telefonen. :!:

Lenke til kommentar

Takk for svar, men er like klok, siden det var litt motstridende svar.

Hele lista jeg kan velge mellom:

Nokia 5140i

Nokia 6233

Nokia 6103

Sony Ericsson W810i

Sony Ericsson W300i

Tok ut N6233 og W810i fordi jeg regner de som mest aktuelle. Pris har ikke noe å si, siden dette går på jobben.

Hva er negativt med telefonene, er vel det som er mest interessant.

Lenke til kommentar

Tja, W810i mangler 3G, men 6233 mangler jo kamera så du har bare 3G til overføring. Jeg synes lyden på W810i er helt overlegen 6233 om du bruker megabass, synes bassen er alt for slapp på 6233 selv når du stiller den på max i EQ. Kameraet på W810i er endel bedre, mye grunnet autofokusen, men videomodusen er latterlig, her er vell 6233 bedre om jeg ikke husker feil. Radioen på 6233 er dårlig grunnet manglende RDS, noe jeg ihvertfall er avhengig av. 6233 har nok et mer stilrent design, jeg synes kanskje den er penere. Les testene av begge 2 her på amobil og se hva du synes, les også hva brukerne av tlfene har sagt :)

Lenke til kommentar

Har hatt w810 i 2 mnd og nå skal den byttes snarest mulig. Er en knall telefon, men har man hatt 1 sony ericsson, så har man hatt alle... Er en ok telefon med bra batteri, kamera og musikkfunksjon. Eineste jeg ikke liker er at den er kjedelig, og opptak av video er en vits på den, som er litt av grunnen til at jeg vil bytte.

Har planer om en nokia 6288, som skal være lik 6233 bare at den er en slider. Får så være at man må lade den oftere.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Hadde uten tvil valgt w810i.

Valget mitt sto også mellom disse en gang i tiden,

og jeg gikk i fella og valgte nokia.

etter 2 reklamasjoner på en ellers skuffende telefon, byttet jeg til SE 810i som jeg fremdeles har.

Er veldig fornøyd med denne, og bruker den MYE til musikk, og er veldig fornøyd med batteri.

Har 2gb minnekort hvor jeg har konvertert filmer på :) .

Er ikke plass til mange da, men genialt på kjedelige tågturer e.l

Nei, har kun positiv kritikk om w810i jeg...... genial telefon foruten 3g da, men det er så dårlig utbredt enda

så spiller ingen rolle for min del :!:

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 6233 og ville ikke byttet den med noen mobil som er på markedet pr i dag! Slank og elegant mobil som har alt jeg kan ønske meg. Jeg har målt batteriet på den flere ganger (noterer i kalenderen hver gang jeg lader), og typisk levetid er 5 dager. Jeg sender 15-20 meldinger pr døgn og hører en del på radio /MP3. Bluetooth står på stort sett hele tiden, men 3G slår jeg av når jeg ikke bruker det.

Lenke til kommentar

med mindre du skal bruke kamera/radio mye så ville jeg valgt 6233.

syns videoen er helt konge på den.

dessuten syns jeg lyden på min 6233 er j***** bra jeg :) bruker eget headsett da..

edit: hvem trenger egentlig frontkamera til 3G ?

Endret av HkonnokH
Lenke til kommentar

Nei, det er de som absolutt vil vise frem trynene sine når de snakker i mobil. ;) (hvis man vil se hvem man prater med så må jo den ANDRE ha frontkamera)

Jeg er veldig fornøyd med både kamera, mp3, radio, batteri og headsett på denne telefonen. Men mest imponert er jeg over hastigheten på den. Jeg bruker 6610 og 6103 nesten hver dag, og blir alltid overrasket over hvor trege de "har blitt".

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...