-Turin_Turambar- Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Heisann heisann! Meldte meg like godt inn på forumet, nå som jeg har litt data tid i ny og ne. Just ferdig med UB-kurset, å sitter nå som UB-Korp Så får vi se om det frister til mere engasjemang utover sommeren! Hvor er du UB? Lenke til kommentar
sparuten Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Heisann heisann! Meldte meg like godt inn på forumet, nå som jeg har litt data tid i ny og ne. Just ferdig med UB-kurset, å sitter nå som UB-Korp Så får vi se om det frister til mere engasjemang utover sommeren! Hvor er du UB? Er UB på værnes, engang trønder, alltid trønder Endret 14. januar 2008 av sparuten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 nice, merket du noe av strømbruddet der i dag da? og ikke vær for slem med de menige da men det var egentlig skuffende få som jobbet i forsvaret her... Lenke til kommentar
enator Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 var medic/skytter rfk/ og pv3 til tider i Storm Esk 4 på setermoen i 05 Lenke til kommentar
sparuten Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 nice, merket du noe av strømbruddet der i dag da?og ikke vær for slem med de menige da men det var egentlig skuffende få som jobbet i forsvaret her... Næh, fint lite, tror UB-Kasserna går på egen strømfordeling. Har igrunn ikke _så_ mye me menige å gjøre, de jeg har med å gjøre er ganske så oppegående så det er ikke et problem! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er VS på LDKN Reitan. Slappe greier, men det går greit. Nå skal jeg på UB-opptak om en uke, Baseforsvar@Kjevik. Hadde vært artig å komme inn der. Hvis ikke, verver jeg meg kanskje ved dimming. Neimen. Da kjenner du vel minst et par av brannmennene, noen av de var fra KPB. Gled deg til brannalarm i månedsskiftet januar-februar. Hilsen Brannsoldat Naustdal, Øverbygd brannstasjon. Jeg kjenner deg. Du gikk i trinnet over meg på VGS. Du kjenner brannsoldat Kvamme, og muligens også Åstveit påå... miclic? Du var også samme klassetrinn som Øvsthus på VGS. Han er brann på Reitan, hvis du kjenner han Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Lykke til på Kjevik, har akkurat vær der en god stund, så kjenner befalet du vil få og slikt. Slapp leir altså... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Skal lit til å være slappere enn der jeg er nå. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det tror jeg på, har en kompis som var vakt der, men Kjevik tar kaka av de stedene jeg har sett i hvert fall. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Når da, hva heter han og hvor lenge er dette siden? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Edit: Noen som har fått gode stillinger i militæret??Mvh, Christoffer Jobber med samband på land i sjøforsvaret. Herlig turnustjeneste med tilnærmet fri bytting av vakter. Nå er jeg på en 7-dagers perm. Hadde jeg ikke vært under opplæring hadde jeg kunnet bytte fra meg 5 vakter og hatt sammenhengende fri i 22 dager. Trives også med arbeidet og plasseringen (Bergen). Alt på stell. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Når da, hva heter han og hvor lenge er dette siden? Det er halvannet år siden, så tviler på om du kjenner de folka der. Aase het han i hvert fall. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har bladd gjennom de gamle vaktlistene, så jeg kjenner til endel navn som har vært der tidligere, men ikke han nei. Mulig noen av grenaderene kjenner ham. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg er akkurat ferdig med FSR-kurs, og skal ut som FSR-operatør på Kystvakten, gleder meg Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg er akkurat ferdig med FSR-kurs, og skal ut som FSR-operatør på Kystvakten, gleder meg Tviler jeg ikke på. 9 ukers kurs og 12 (?) eksamener høres ikke fristende ut. Er glad jeg heller tok FSR-light. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Og der røyk jeg ut av UB-opptak etter bare 3 dager. Tabbet meg litt på de fysiske testene. Kanskje jeg prøver igjen til sommeren, men jeg tviler. Kanskje jeg verver meg heller. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Var i pansret oppklaring i Panserbataljonen 2006 (Kav.esk.). Knallfornøyd med året, bra tjeneste! Lenke til kommentar
Xabi-Alonso Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Haha, nå har jeg vært i militæret siden 25. september 2006 (Madla) , endte opp som vakt I Oslo. Men endelig har jeg blitt resepsjonist Med dette blir det 5 dager på fra mandag til fredag , så 9 dager perm Snakker om konge stilling Edit: Noen som har fått gode stillinger i militæret?? Mvh, Christoffer Høres fett ut, hvordan er lønninga? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) 130 kr dagen/146,50 for korporaler/ULM, så lenge man er i førstegangstjeneste (og det er vedkommende). Dimmisjonsgodtgjørelse på ca 25600 (tror jeg det er) i tillegg til dette. edit: forresten så er dette innlegget over et år gammelt, så han er sannsynligvis ferdig med førstegangstjenesten sin nå, og har dermed ikke den lønnen lenger Endret 11. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Utførte min plikt for landet eg i Bardufoss/Rusta leir som Vognfører på TT (tungtransport). Morro å køyre rundt med 56 tonn på hengeren og total vekt på 86 tonn Fraktet for det meste rundt på stridsvogner som CV90, 113-serien, Leopard og Ingeniørvogner. Veldig morro! Var ikkje mykje trygt å køyre rundt på E6 i Indre Troms når TT-troppen var på veien i alle fall! Fikk CE-lappen gratis, så egentlig så klager jeg ikke! Endret 11. februar 2008 av avRack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå