e_a_ Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC. En HP Compaq bærbar. Jeg ønsker å partisjonere min hd som er på 120 gb, men dette lar seg ikke gjøre når jeg forsøker å gjøre dette på ordinær måte ved å re-installere Windows. Jeg har forsøkt med to forskjellige windows xp-versjoner. En kamerat av meg påstår at nyere maskiner har såpass "avanserte" harddisker at de ikke kan partisjoneres eller formateres utenfor windows.... Dette høres noe rart ut synes iallefall jeg... :-) Noen som har tips til hva jeg kan gjøre ? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hvis du forteller eksakt hvilke valg du foretar underveis i prosessen med å reinstallere vinduer og hvilke feilmeldinger du får så blir det litt lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Eksempel på installasjonsprogram: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm På det tredje bildet er partisjoneringen. Her vil du antagelig se at du har en stor partisjon. Da må du slette den og lage en ny, og da velger du selv hvor stor den nye skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå