Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, han har jeg aldri hørt om før...

 

Ikke alle som husker han, men jeg gjør det. Spilte vel college football på UT El Paso ble draftet i sjette eller syvende runde.

 

Step_Up: Ser sarkasmen lang vei, men Dolonen Larsen har monstergener, helt klart, og han spilte som sagt NCAA-football. Ellers hadde han ikke hatt sjanse til å få spilt NFL.

 

Så forøvrig Auburn v. Oregon i natt. Det måtte jo bare bli en defensiv batalje etter all hypingen av begge lag sin offensiv. Var forøvrig nøytral i kampen.

 

hvilken sarkasme?

Lenke til kommentar

Vi kan jo tippe litt, se om noe går inn:

 

Ravens @ Steelers

Veldig tøff batalje, som nevnt over her. Rivaler, og to meget gode defensive lag. Ravens har sannsynligvis NFLs beste defense, men også Steelers har vært gode "bakover" i år. Det blir også spennende å se duellene Flacco vs. Big Ben og Rice vs. Mendenhall. Blir spennende, men frykter det blir alt for mye fokus på det defensive i denne kampen. Tror Steelers tar det etter en jevn kamp.

 

Packers @ Falcons

Denne blir helgens høydepunkt, etterfulgt av kampen under. Jeg elsker hvordan Falcons har spilt dette året. Michael Turner står med 12 TDs og har vært uhyre viktig for Falcons' offence. I tillegg har Matt Ryan virkelig klart å finne tilbake mye av det han gjorde i rookiesesongen i 2008 var det vel. Alt i alt så fortjente Falcons å vinne NFC South i år og det er ikke umulig for Falcons å nå like langt som Saints i fjor, altså hele veien til Vince Lombari-trofeet.

 

På motsatt banehalvdel møter de dog ett av de aller, aller vanskeligste lagene i NFL. Packers er....gode! Rodgers og Ryan står så og si med helt lik statistikk i 2010-sesongen, men må være ærlig å si at pdd. så har Rodgers et bredere repertoar (riktig skrevet?), uten at det trenger å bety så alt for mye i sånne kamper som dette. Tror likevel at dette blir THE game to watch denne runden og det er utrolig å vanskelig å spå en vinner her. Hjertet mitt sier Atlanta, men får Rodgers til samspillet med Jennings, Driver og Kuhn spesielt så kan de virkelig lage kvalme for Falcons. Men husk, Falcons slo Packers tdiligere i sesongen!

 

Over til kampene i morgen...

 

Seahawks @ Bears

Seahawks resier til Chicago for å møte Bears. Dette er etter min mening den kjedeligste kampen i denne runden, men tror Seahawks tar meg seg seieren hjem til Seattle. Bears har 3-2 de siste fem kampene, med seier mot blant annet Jets, men tapte både mot Patriots og Packers. Jeg tror ikke de har så mye i playoffen å gjøre og Cutler og Co. skal få slite mot et Seattle lag som kommer fra en stor og viktig seier forrige uke mot New Orleans. Seattle tar dette. Jeg er nesten bombesikker.

 

Jets @ Patriots

Den siste kampen i denne runden er en skikkelig rosin i pølsa, når New York reiser tilbake til New England for å forsøke seg på Patriots for tredje gang denne sesongen. Jets vant den første kampen, mens Patriots sendte Rex Ryan og hans menn hjem med skam i begynnelsen av desember. Jeg tror nok ikke vi får se den samme type kampen denne gangen, og jeg tror dette blir en neglebiter av de skjeldne. Jets fikk en viktig seier mot Colts forrige uke, og har virkelig lyst til å revansjere tapet i desember. Mark Sanchez har spilt godt denne sesongen, og med hjelp av gode gamle LT så klarer Jets innimellom å slå skikkelig fra seg. Men, selv med skryt, Jets taper og Patriots ruller videre.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Ravens @Steelers

To "road" seiere i kveldens matcher, mens to hjemme seiere i morgen.

Ravens - Steelers er nesten umulig å tippe, to utrolig stabile forsvar, spesielt run defencet til begge lagene. Blir sykt fysisk og det vil skille maks 7 poeng i denne kampen, og jeg tror kampen blir avgjort av at et av lagene må få til et "big play". Tror helt ærlig på Ravens fordi jeg håper på de. Er enkelte spiller på laget der jeg digger (..Ray Lewis i mitt hjerte).

 

Packers @Falcons

Jevn batalje dette også, men tror Rodgers fikser biffen her.

 

Seahawks @Bears

Et godt Bears defense holder hawks offense i sjakk. Cutler og co gjør akkurat nok til å dra i land dette.

 

Jets @Patriots

Ikke noe walk over for Patriots. Rex Ryan er en luring og jeg klarer ikke bestemme meg hvem som vinner. Frister nesten å tippe Jets, pga et godt, men også ungt Patriots lag som blir tatt av nervene. Men jeg må ta Patriots, Brady kan nok fikse detta.

 

Veldig kort sagt.

Lenke til kommentar

Jeg tipper som vinnere:

Steelers; tror de vinner hvis Troy Palumalu spiller.

Falcons; har vel tapt bare en kamp hjemme så langt i år, men det er en veldig vanskelig kamp og tippe. Tipper det blir en high scoring contest.

Bears; tror ikke Seattle klarer nok et mirakel. Spiller borte og får ikke hjelp av the 12th. man.

Patriots; slår nok Jets. Jets trenger Sanchez til å spille over evne hvis de vil ha noen mulighet til å vinne mot Pats. Defencet er godt nok, men ikke Sanchez @ Gillette Stadium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...