Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Likte den siste der veldig godt :new_woot:

 

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på?

Spiller på Varsity, den neste vanskeligste på NCAA. Holdt på å gå min første ubeseirede sesong på NCAA Dynasty igår da. Klarte å tape mot Oklamhoma Sooners i conference championship-kampen... :(

 

Her er forresten det jeg pratet om, er det en såkalt wildcat? Kan man passe ballen så mye man vil bare man holder seg bak den gule linja? Ser han ene er utenfor, springer tilbake og passer den.

Japp, noe sånt ja. Har ikke heeelt skjønt de greiene enda, men er noe i den duren :p

 

Nokon som har testa "Backbreaker"?

Har ikke fått testet det selv, men har hørt at det ikke er noe særlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er sånn som i rugby. Ballen må gå bakover hver gang man har passert linja der ballen blir snappa fra.

Ja, men bare nesten. I rugby kan man vel ikke være foran ballen som angriper, så burde være enklere å få til en TD i football, når man kan sette inn blocks. Kanskje noe for special teams å øve masse på? :hmm:

 

Gjøres vel mest i 'alt-å-vinne-ingenting-å-tape'-situasjoner, da det er stor risk for fumbles. Men ser de kaster ballen bakover en sjelden gang ellers også.

Endret av vad
Lenke til kommentar

Hoho!!! ENDELIG, i min 8. sesong på NCAA Football 11 dynasty så klarte jeg å ta hjem BCS National Championship-trofeet! Har vært nære gang på gang, ved å tape en kamp hver sesong, og denne sesong så litt umulig ut. Hør på dette:

 

- Jeg startet sesongen som nummer 21 på pre-season polls. Som regel får 1 og 2 på pollen etter bowl season, spille BCS National Championship matchen.

- Dette var min fjerde sesong i Nebraska, og jeg hadde fortsatt tilgode å vinne mot Oklahoma Sooners. Skulle jeg nå BCS denne sesongen, så var jeg først og fremst til å gå unbeaten, men jeg måtte også slå Sooners i conference play, og i tillegg i Big 12-championship matchen. Jeg slo Sooners i conference play, og var klar for Big 12-matchen.

- Før Big 12-matchen så var jeg nummer tre i landet, og det var heller ikke nok til BCS. Jeg måtte med andre ord vinne over Sooners enda en gang i samme sesong, og i tillegg måtte Florida som var ranket som nummer to, tape mot Alabama i SEC-matchen. Jeg storspilte mot Sooners, og klarte fort å få en 14, så 17 poengs ledelse til pause, og hver gang jeg hadde ballen, så spiste jeg så mye tid som overhodet mulig. Vant den kampen, og Alabama slo Florida! Jeg var klar for BCS National Championship-kampen, mot USC.

- USC vant coin tossen og klarte ikke å få noe ut av sin første drive. Jeg scorer på min første drive, 7-0. De scorer ikke på sin andre drive. Jeg scorer på min andre drive, 14-0. På kick-off returnen etter den TDen, så fumbler USC og jeg tar over langt inne på egen halvdel, tidlig i 2nd quarter. Jeg går oppover, spiser så mye klokke som mulig, og scorer en TD med 9 sekunder igjen av 1st half, 21-0. De rekker ikke å få til noe før vi går til pause.

- Etter pause får jeg tilbake ballen siden USC startet i 1st half. Jeg har 21 poengs ledelse og kampen er i realiteten vunnet. Nå var målet å gi USC så lite tid som mulig. Jeg spiller fem minutters kvarter, og presterte å holde på ballen resten av matchen og avslutte med et field goal, 24-0. Sinnsvakt deilig å endelig ta trofeet hjem og klare å holde unna sånn som jeg gjorde i siste match nå. En kamp med 5 min quarters, og dermed 20 minutter totalt. Time of possession lurer du på? Nebraska - USC 17:54 - 2:06 :cool:

Lenke til kommentar

Når det gjelder den sluttsekvensen for Cowboys, så var det et siste desperat forsøk på å score en Touchdown. De prøvde alt de kunne, når en så at han kom til å bli takla kasta han den bakover til en i bedre posisjon. Det er riktig som dere sier at man må kaste ballen bakover, det heter en "lateral". Dette kan man gjøre så mye man vil uansett hvor på banen. Men det regnes som svært risky fordi det er stor sjans for å bomme på passningen og da er jo ballen fortsatt i spill. Derfor gjøres det sjelden, med mindre man trenger å score. Når klokka går er ikke kampen ferdig før ballen er død. Kommentatoren nevnte også Standford skolebandet, det kommer av en veldig kjent slutt på en collegekamp. Sjekk her(syk avsluttnign):

Lenke til kommentar

[quote name='Stinson' date='23. oktober 2010 - 14:13' timestamp='1287835981' post='16374053'

Så simongis, kan man sentre ballen tilbake selv om man har fått en ny 1st and 10? og jobbe seg oppover på banen?

 

Altså, på et hvert play kan man sentre ballen så mange ganger man vil bakover. Noen ganger kan dette være lønnsomt ettersom man kan flytte hele fokuset over på motsatt sidelinje f. eks. Men det gjøres uhyre sjeldent av den enkle grunn at det er for mye på spill, og store muligheter for fumbles etc.

 

Hovedgrunnen til at Cowboys gjorde det her, var at det kun var noen få (6, eller noe) sekunder igjen før kampen var over, de trengte en 3 poeng, det var for langt å kaste mot endzone, så de hadde ingenting å tape. Det starter jo med at en cowboy kommer seg kanskje 15 yards frem, så skjønner han at han vil bli taklet og bestemmer seg for å prøve å holde spillet igang og kaster den bakover til Roy Williams var det vel og sånn prøver de hver gang de skjønner de vil bli taklet.

 

Du lurte på om dette var en wildcat, det er det altså ikke. En wildcat er et ganske nytt type play i NFL, men som har vørt brukt i mange varianter i college lenge. Det er ofte en Running Back som står som QB, evt en QB som er veldig god til å løpe med ballen og da forvirrer man defense veldig fordi de ikke vet hva den "nye" QB vil gjøre. Løper han selv, gir han den til en annen running back eller prøver han på en passning til noen av recieverne. Miami Dolphins dro dette i gang for et eller to år siden mot Patriots og gjorde det bra. Nå er det mange lag som har sine varianter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...