Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Aldri sett noe på college football, så har ikke noen peiling om det. Men skal så absolutt sjekke ut spillet alikevell. Må man fullføre college for å bli draftet i dette spillet?

 

Hvorfor skulle han ha gjort det? Kan ikke se for meg at Favre gjør det. Må jo være en joke?

 

Jeg ser også at du har vært utvekslingsstudent. Hvor var du? Og spilte du noe football? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri sett noe på college football, så har ikke noen peiling om det. Men skal så absolutt sjekke ut spillet alikevell. Må man fullføre college for å bli draftet i dette spillet?

For å bli eligible for draften, så må man graduate ja.

 

Hvorfor skulle han ha gjort det? Kan ikke se for meg at Favre gjør det. Må jo være en joke?

Aner ikke, men de er nødt til å sjekke det ut. Jeg tror faktisk Favre er en type som kan gjøre sånn. Tro det eller ei.

 

Jeg ser også at du har vært utvekslingsstudent. Hvor var du? Og spilte du noe football? :D

Var i Cartersville, GA og nei, jeg spilte ikke football :)

Lenke til kommentar

Tror du virkelig er en type som kan gjøre slikt? Hvorfor det. For meg virker han som en rolig og kontrollert person som liker å være for seg og slappe av. Kan aldri se for meg at han har gjort noe slikt.

 

Ah, hvordan var det over der? Var du der et år eller? Jeg har bare vært der på ferie, men ska dit å studere. College er høyest på listen. Har sett litt på et college i Minnesota, heter St. Olaf. Football laget skal vistnok ikke være så bra eller, så her er det kanskje muligheter for å få prøve seg.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig er en type som kan gjøre slikt? Hvorfor det. For meg virker han som en rolig og kontrollert person som liker å være for seg og slappe av.

Nettopp derfor jeg ikke ser det umulig for at han kunne gjort noe sånt. At han etter et intervju med hun bærta fikk et godt øye til henne, og en rolig kveld på hotell kanskje tok frem mobilkamera og tok 3-4 bilder av snoppen sin og sendte til henne, ser jeg på som mulig. Jeg sier ikke at han har gjort det, men jeg blir ikke overrasket om det stemmer. Jeg har sansen for Favre, men tror faktisk dette stemmer. Men vi får se.

 

Ah, hvordan var det over der? Var du der et år eller? Jeg har bare vært der på ferie, men ska dit å studere. College er høyest på listen. Har sett litt på et college i Minnesota, heter St. Olaf. Football laget skal vistnok ikke være så bra eller, så her er det kanskje muligheter for å få prøve seg.

Var der et skoleår ja. Ti måneder. Jeg elsket det, og har absolutt lyst til å dra tilbake å gå på skole igjen.

Lenke til kommentar

Hadde nettopp min sykeste kamp på NCAA. Nå skal det sies at motstanden ikke var all verden, men jeg rushet for 215 yards og 7 TDs! Ny skolerekord. Første sesong ble litt fucked allerede når vi tapte mot Mississippi State tidlig, og Florida og Auburn senere i sesongen. Avsluttet sesongen med viktig hjemmeseier mot Georgia Tech, men tapte Cotton Bowl mot Texas A&M etter en drittkamp fra vår del, men jeg scorte våre to TDs i den kampen.

 

Nå er jeg sophmore, og står med 346 yards og 7 rushing TDs etter to kamper. Håper på unbeaten sesong i år, kanskje jeg kan knerte Heisman som sophmore også? Var finalist allerede forrige sesong, men ble ikke den første freshman til å vinne Heisman :(

Lenke til kommentar

Haha som du spiller Martin! Allerede ferdig med en sesong? Hvor lang er den?

 

Jeg er også Vikings fan. Dette er jo på grunn av utvandringen fra Norge til Minnesota. Føler liksom at vi nordmenn har et forhold til den staten. Da ble det rett og slett Vikings som ble laget. Likte også Minneapolis som by. Jeg digger også 49ers, på grunn av byen San Francisco som kanskje er min favoritt by der borte, finere by skal man lete lengre etter. Miljøet i byen er fantastisk.

Lenke til kommentar

Tørr jeg spørre hvorfor folket holder med de lagene de gjør?

Hvorfor jeg lurer? Bare fordi jeg er nysgjerrig :whistle:

 

NFL:

  1. New England Patriots - I 2003 kjøpte jeg meg NFL Fever 2003 til Xbox. Skjønte ingenting, men valgte New England Patriots etter litt random gjennomgang stats osv. I tillegg hadde de en awesome spiller som het Tom Brady. Siden har jeg holdt med Pats.
  2. Atlanta Falcons - 2008/09 bodde jeg 40 minutter utenfor Atlanta, og da blir man litt presset til å holde med dem. I tillegg har de spennende spillere i Ryan, Turner, White osv. Et lag som kan prestere godt, men ofte faller litt igjennom. I år har de åpnet godt, faktisk best i NFC.
  3. Detroit Lions - Jeg følger med på Lions fordi de draftet Matthew Stafford, en QB jeg fulgte igjennom hans siste år i Georgia Bulldogs. En fenomenal QB som jeg tror kan nå langt. Ønsker Lions alt godt, kun pga. denne spilleren.

 

NCAA:

  1. Georgia Bulldogs (UGA) - I College football er det kun ett lag som gjelder, og det er Georgia Bulldogs, UGA! Go Dawgs! Jeg bodde som nevnt i Georgia, og da må man på en måte velge "sitt" lag innen college football, og for min del falt valget helt naturlig på UGA foran Georgia Tech, siden vertsfamilien var UGA fans, og de fleste vennene mine var UGA fans. Jeg er hardcore UGA fan, og ser heller en match med UGA i NCAA enn en kamp i NFL.

 

Haha som du spiller Martin! Allerede ferdig med en sesong? Hvor lang er den?

Det varierer på hvor mange kamper laget spiller, men jeg spiller 7 min quarters, og på Road To Glory så spiller du jo kun de delene av kampen hvor du er med.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hoho, nå har jeg spilt omtrent i ett i to dager og har kommet meg igjennom fire sesonger på NCAA Football 11. Har virkelig overgått mine egne forventninger, og på en eller annen måte har jeg gjort det utrolig bra, på en vanskelighetsgrad jeg aldri har klart før. Får jeg lov til å skryte litt, før jeg hiver inn Madden 11 og fortsetter der? :D

 

High School Playoffs:

Veien til finalen i playoffen var utrolig enkel, og jeg klinte til med 21 rushing TDs og 3 receiving TDs på fire kamper, ny rekord i Georgia State Playoffs. Vi vant finalen og jeg skrev kontrakt med University of Georgia Bulldogs, og hadde bestemt meg å bli i alle fire år, ikke "go pro as a junior" som mange gjør. Dette fordi jeg ville bli historisk.

 

Freshman year - År 1

Sesongen ble litt ødelagt av 3 tap, og en dårlig bowl game, men ser man på statistikken, så var det ikke så aller værst likevel. Jeg ble også Heisman finalist, men vant ikke.

 

  • Rushing Yards: 1301
  • Rushing TDs: 17
  • Longest Rush: 68 yards

 

Sophmore year - År 2

Vi klarte heller ikke denne gangen å nå national championship, tiltross for at jeg hadde en fantastisk sesong. Vinner av Maxwell-prisen og Heisman-trofeet.

 

  • Rushing Yards: 1897
  • Rushing TDs: 32
  • Longest Rush: 80 yards

 

Junior year - År 3

Sesongen startet veldig tungt, og jeg kunne ikke markere min første rushing TD før i den femte kampen. Selv med litt labert spill fra min del, gjorde laget det bra og vi gikk ubeseiret og vant BCS National Championship for første gang siden 1980. Jeg ble MVP og vant også Heisman-trofeet og var dermed den andre personen til å vinne Heisman-trofeet to ganger, og to ganger på rad. Jeg fikk tilbudet om å bli proff etter sesongen, men takket nei da jeg ville fullføre alle fire årene. Kunne markere følgende statistikk etter sesongen:

 

  • Rushing Yards: 1835
  • Rushing TDs: 16
  • Longest Rush: 56 yards

 

Senior year - År 4

Hadde to mål for senior year. (1) Vinne BCS National Championship for andre gang på rad, og (2) Forsøke å ta så mange rekorder som mulig. Manglet noen få enda for å virkelig bli historisk ( :whistle: ). Det første gikk nesten. Vi spilte SEC Championship-kampen mot Alabama etter å ha gått ubeseiret frem til da, men tapte. Vi røk fra 1. til 6. plass på rankingen, og måtte ta til takke med CapitalOne Bowl istedenfor, noe vi vant. I tillegg ble jeg historisk ved å være den første til å vinne Heisman-trofeet tre ganger og tre år på rad, samt være den første til å være Heisman-finalist i alle fire år på college. Vant også Maxwell-prisen denne sesongen. Helt utrolig! Hadde en helt vill siste sesong og kunne føre denne statistikken etter sesongen:

 

  • Rushing Yards: 2773
  • Rushing TDs: 41
  • Longest Rush: 91 yards

 

Konklusjon:

Jeg er nå altså klar til å bytte ut NCAA-disken med Madden og prøve meg som proff. Jeg gleder meg skikkelig, men først, en gjennomgang over mine største bragder, totalt gjennom fire år:

 

  • Rushing Yards: 7806
  • Rushing TDs: 106
  • Longest Rush: 91 yards
  • Receiving Yards: 3379
  • Receiving TDs: 27
  • Longest Reception: 92 yards

 

  • Vinner av Heisman-trofeet tre ganger, finalist fire ganger.
  • Player of the game 40 ganger over fire år
  • NCAA Player of the week 11 ganger over fire år
  • Fire ganger NCAA All-American, tre ganger Preseason All-American
  • Alle seks skolerekorder for rushing, pluss en for receiving: Rushing TD (Career) 106, Rushing TD (Game) 7, Rushing TD (Season) 41, Rushing Yds (Career) 7806, Rushing Yds (Game) 397, Rushing Yds (Season) 2773, Receiving Yds (Career) 3379
  • Fem NCAA-rekorder: Longest Run 91, Rushing TD (Season) 41, Rushing Yds (Season) 2773, Rushing TD (Career) 106, Rushing Yds (Career) 7806
     
    Ok, nok skryt, nå skal jeg hive inn Madden NFL 11, så får vi se hvor jeg skal spille min rookie season :D Wish me luck! Hvis du orket å lese alt jeg skrev, kudos til deg :D

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hehe, det ble Indianapolis Colts, noe som er litt kjedelig. For det første så er Manning veldig glad i å kaste, og for det andre så er han så glad i å gå no huddle og audible flere ganger ved linja. Det er sykt irriterende. I tillegg vil jeg si at Superstar-modusen på Madden er så mye mye dårligere enn på NCAA. Når jeg kom til Draften på kalenderen, så trykket jeg start draft, også kom det bare en pop up om at at jeg var draftet av Colts. Litt kjedelig, men men.

 

Å nå Super Bowl på All-madden (tror jeg det heter?) er imponerende.

 

Når det gjelder Matt Moore så spiller han for Panthers nå IRL. Han ble draftet av Cowboys (tror jeg?) for noen år siden. Han har aldri vært en skikkelig starter, og har under 20 kamper totalt i NFL på tre sesonger. Han har sikkert potensiale :p

Lenke til kommentar

Huff. Er nok kjipt å være RB under Manning ja.

 

Jepp, var ikke All-American, men hakket nedenfor der. Er nok Adrian Peterson som har æren for at jeg klarte det, kjørte 80% runingplay. Fordi jeg suger max til å kjøre passing play. Klarer aldri å ta imot ballen. Tror jeg fikk irundt 25 TDs på Favre, og irundt 2000 passing yards. Men jævlig surt å tape, klarte rett og slett ingenting i Superbowl. Nærmeste jeg kom var på 30 yard linja til Colts.

Lenke til kommentar

Jeg kjører vanligvis rundt 60-40 pass-run, men det er ikke så veldig vanskelig å få til et solid passing play. For det første så anbefaler jeg med å kjøre korte pasninger, og flytte seg oppover på banen. Det er null poeng i å kjøre 3x forsøk på 50 yards pasninger også punte. For det andre, aldri kast til spillere med dobbel eller trippel dekning. Du har andre valg. Møter du gode lag, så har de vanligvis godt pass defense, og da kommer tight ends og også half backene til nytte.

 

Jeg bruker tight ends veldig mye, på plays for de kommer inn foran midten. Plukker gjerne opp first downs på denne måten, krydrer litt med noen runs innimellom, og kjører noen lange kast om jeg ser en WR uten eller med enkel coverage.

 

Kort sagt; Ikke prøv på "TV-passes" før du har teket på passing play. :)

Lenke til kommentar

60-40 ja. Her ligger jeg vel på 80-20 med run-pass. Min kjære mann Adrian "all day" Peterson er jo ustoppelig. Skal prøve meg på korte passninger, samt quick pass. Quick pass klarer jeg fint. Har også noen gode deep passninger til Percy Harvin og Sidney Rice. Fungerer det så er det fantastisk. Har Harvin one man coverage for eksempel, så kaster jeg ballen og han plukker den opp og springer ifra fyren sin.

 

Kjører på med en ny sesong med Vikings nå. Rett og slett fordi jeg elsker Favre. Og denne gangen skal Superbowl vinnes. Kaster en del interceptions også ser jeg, huff. Må da lære meg å kaste ballen skikkelig. Ser også at jeg blir sacket hele tiden, er det min feil? Beveger jeg meg feil? Virker som Favre kaster en del feil også. For eksempel skal jeg ha en passning til Harvin på en Quick Slants så kaster han jo alt for langt fremme. Muligens alt dette er min feil. Skal bruke tipsene dine, også får vi se hvordan det går.

 

Men i helvete da. Reciverne klarer jo ikke å ta imot ballen en gang, helt åpen, får en perfekt passning, men neida!

Endret av Stinson
Lenke til kommentar

Do that :) Kommer seg etterhvert!

 

Spiller NCAA nå, på vanlig dynasty (franchise) med San Diego Aztecs (valgte helt random lag). Det går ikke veldig bra, men nå møter jeg New Mexico Lobos som var 0-5 før møtet med meg. Nå leder de 24-0 etter 1st quarter...

 

*Late som han ikke tok lett på oppgaven...* :whistle:

 

EDIT: Haha, du kan si det sånn at de stivnet på oppløpet :D Final result: 38-52!

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...