Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da er det ikke lenge til første runde i draften tar sted, 22 april. Uten å vite om noen college spillere, så tror jeg det skal bli veldig artig å følge med likevel. Spent på hvilken spiller som går først og hva Cardinals kommer til å plukke opp.

Noen med noe mock-draft her?

Lenke til kommentar

Attityd, ikke slik det funker. Selv har jeg og romkameraten fulgt med en del i off-season pga NFL-abstinenser, og det at vi snakker om det sammen har nok også bidratt til at jeg nå gleder meg en del til draften. Vi har satt opp hver våre mock-drafts på nfl.com og den som får flest riktige vinner noe vi ikke har funnet ut enda. Blir vel en six-pack eller noe slikt.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Neh, gidder ikke å følge med så mye nå når det er drafts. Liker best å se resultatet jeg, så det blir jo spennende.

 

btw, har Cards ressurser til de største navnene? Om det i det hele tatt er slik det funker...

 

Vet ikke hvor mye du vet. I draften er det sånn at det beste laget i fjor velger sist og det dårligste får velge først. Draften er forøvrig kun der collegespillere blir plukket opp. Resten av det som foregår nå er offseason trading.

 

Ressurser spiller også inn, men ikke før det er snakk om lønning til spilleren. I NFL er det lønnstak som betyr at klubbene ikke kan ha større totalt lønnsbudsjett enn det som er fastsatt av NFL.

 

Nå tjener naturligvis ikke rookiene så mye som de etablerte stjernene. Spillerne har ofte kontrakter som blir mer lukrative for hvert år. En del av taktikken i overgangsmarkedet er å kvitte seg med gode spillere som tjener mye fra før og som kommer til å utløse neste trinn i kontrakten for å frigjør plass på lønnsbudsjettet.

 

Cards har f.eks. kvittet seg med #2-receiver Boldin og sikkert frigjort plass på lønnsbudsjettet til å kunne tilby en god deal til en annen god spiller.

Lenke til kommentar

Selvsagt tenker lagene fortsatt på dette, med tanke på at det komme et lønnstak igjen om et år. Det har derimot vært en del lag som tar cap hit og voldsomme bonusutbetalinger på spillere de kvitter seg med i år for å planlegge fremover.

 

WalterFootball har Bruce Campbell som nr. 8. Da er Trent Williams mye mer sannsynlig. Selv ikke Raiders kan være så dumme. Var svært mye annet jeg ikke har tro på der heller. Jacksonville trenger en linebacker, tror ikke de tar Derrick Morgan der. Tviler også på at Giants tar Dez Bryant over Sergio Kindle eller Sean Weatherspoon blant annet.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

De fleste lagene har en egen cap som de har satt i hodet, men se på lions. De betaler van den Bosch 10 mill $ i år, så får han mindre neste år når capen antageligvis kommer tilbake. Er enig med at walterfootball ikke er perfekt. De har Dan Lefevour i 5. eller 6. runde i draften, og det er jeg ikke enig med dem i + en god del andre plasseringer, men det er jo det samme med mange mock drafter. Når du nevner Raiders, så er de dumme nok til Bruce Campbell over Trent Williams. De er tross alt et av lagene som er verst i draften sammen med Lions selv om de hadde en god draft i fjor.

 

Håper Lions tar til vettet og drafter Russel Okung istedenfor Suh selv om de trenger enda en DT, så er det viktigere å drafte en LT som kan holde Stafford oppe på beina en en DT.

 

Patriots bør forøverig skaffe seg en spiller som kan rushe motstanderens QB.

Lenke til kommentar

Første runde er 22. april, 7:30 PM ET. Etter hva jeg kan regne så blir det halv 2, natt til fredag for oss, eller?

 

Uansett, så skal jeg prøve å få meg med dette. Nå gjelder det for Cardinals å få inn en talentfull LB, etter at vi mista Karlos Dansby. Har vært en tøff offseason for Cardinals, med å ha tapt, Dansby, Warner, Rolle og Boldin, med sikkert fler. Håper vi kan komme så bra som mulig ut av det.

Lenke til kommentar

Bradford, Suh og McCoy, gikk som tre første ikke overraskende.

Ellers var vel kanskje den største overraskelsen som jeg skjønte, Tebow til Broncos, som var veldig aktiv med trading underveis. Spennende å se om han får til like mye på PRO nivå, som college nivå. Er vel flere skeptikere, enn troende.

 

Williams til Cardinals virka lovende skal jeg tro Cardinals gjengen. Var tippet tidligere, så veldig fornøyd med å få inn han som DT/NT. Nå gjelder det kanskje å få tradet til seg en bra posisjon i andre runden for å få inn en god LB.

Lenke til kommentar

Jeg og romkameraten satt og fulgte med på hele første runden på NFL Network. Var et spennende innblikk etter å ha satt opp hver vår mock draft på forhånd, og en pick-for-pick mock draft underveis.

 

 

 

Slik så mitt skjemaet mitt ut. Ble ikke mange treff gitt. :p

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...