Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok ikke så veldig hurtig og smidig. Løper ikke 60m så fort, men kan spurte som faen i korte intervaller. Når vi feks driver med disse tåpelige sisten lekene våre i gymmen, pleier som regel folk å slite litt med å ta meg, og i kanon ball er det også litt vanskelig å treffe meg. Har en litt bra reaksjon eller flaks som gjør at jeg hopper rundt på banen som en ape når folk kaster på meg. Og hva er running back? Burde vite dette siden jeg så på nfl skolen i går kveld :roll:

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg å begynne med amreikansk fotball og det er en klubb i nærheten, men en gutt på så vidt 50kg kan umulig gjøre det bra i amerikansk forball:(

 

Det kommer helt ann på hvilken posisjon du vil spille. Du vil nok neppe gjøre det noe bra på OL/DL, da trenger du nok litt mer vekt å rutte med. Selv spilte jeg for det meste defense tackle/end, og jeg veide vel oppmot 90 kilo under fotballsessongen. Og jeg vil nesten påstå at jeg var en av de mindre. Dette er da i USA, så kan jo være at folk har et par flere burgere innabords her enn i Norge.

 

Men det finnes da mange posisjoner du kan gjøre det bra og samtidig være liten. QB'n på skolen vår er en liten kar på 65 kilo... Han klarte å brekke skuldern til en av våre tyngste spillere på 120 kilo, på trening.

 

Spis litt mer samt tren styrke ofte, så er du på god vei.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heisann, kult å se det er fler som følger litt med på nfl. Har selv fulgt litt med i ett par måneder, på Patriots vel og merke. Ett lite spørsmål, hvor ser dere kamper? sjeldent jeg finner noe streaming og det hadde jo seff vært best å sett fulle repriser i og med at kampene går oftest på natten der jeg bor..

 

Takk!

Lenke til kommentar

Jaså, er du Lions fan? :)

Valgte patriots som favorittlag i 2007 da jeg så superbowlfinalen og de er fortsatt favoritten, men lions kommer like etter. Synes at de har gjort det bra så langt i FA selv om de må betale en god del mer enn det bedre lag må for de sammen spillerne, men det henger vel sammen med at de ikke har vunnet noe på 50 år...

 

Følger med på hvem som signerer hvor på NFL.com og på nettavisene til de/den byen der laget spiller.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor stor sjanse man har til å bli "proff" i USA hvis man flytter over der å starter på college? Tenkte da å spille college fotball.

 

Kunne ha tenkt meg å prøvd med som Running Back. Spiller norsk fotball, og er veldig hurtig. 60 Meteren på 8 blank, er også veldig smidig av meg. Samt har en del muskler.

Noen som vet om det bare er å starte på college og prøve seg på et lag?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det bare er å starte på college og prøve seg på et lag?

 

Nei, er ikke sånn det funker. Du kan nok melde deg på try-outs, men uten noen erfaring, så er du doomed. Du har ikke sjanse til å nå et collegelag uten noen form for erfaring, eller ferdigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...