Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Gotcha. Trodde du snakket om denne matchen... My bad :)

--

TD Atlanta! Hold dette til pause nå, så får vi ballen igjen i 3rd Q!

No problemo amigo, Jeg var en NFL fan før du ble født, før NFC og "New England Patriots" eksisterte. Johnny Unitas og Roman Gabriel var mine "heroes" når jeg spilte football på skolen. Jeg følger ikke med så mye som før fordi jeg er mer intersert i fotball idag, men når playoffs begynner så er det noe annet.

Hyggelig at dere nordmenn er intersert i NFL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Championship Day! Jeg er så jævlig nervøs og spent foran dagens kamper, at jeg har ikke ord. Jeg har en stake i begge matchene i dag, så dette blir fort en jævlig lang og slitsom dag!

Green Bay Packers at Atlanta Falcons

Packers mot Falcons, Rodgers mot MattVP, den siste matchen ever i Georgia Domen. Har ikke billetter selv, så jeg blir nok sittende hjemme for å følge kampen. Ligaens beste offense tar i mot en av de hotteste, om ikke den hotteste QBen de siste ukene av sesongen. Tror dette blir en ’shootout’ da begge lagene har et helt average defense som de to under center vil utnytte. Kan fort være èn feil som avgjør denne matchen. Falcons D må time byttene riktig. Ingen i ligaen er bedre til å utnytte bytter enn det Aaron Rodgers er. I tillegg håper jeg Falcons defense ikke bruker en spy utelukkende på Rodgers hele matchen, da vil det bli skape mismatcher som Aaron Rodgers VIL utnytte. Samtidig så vet jeg ikke nok om o-linjen til Green Bay, men jeg håper virkelig vi kan trenge igjennom og sette press på Rodgers med Vic Beasley og co. Beasley gikk fra 4.5 sacks i fjor, til 15.5 i år og har allerede fått en pris for "most improved player". Hvis Jordy Nelson indeed spiller, ikke gir seg etter oppvarmingen, så må Atlanta utnytte det. Ikke være usportslig selvfølgelig, men ikke la en spiller med brukne ribbein får gjøre som han vil mot oss.

På offense for Atlanta så må vi  sørge for å fortsette med det vi har gjort tidligere i sesongen. Unngå dumme avgjørelser, slik som i fjor, og ikke være fornøyd med field goals. Vi har vært langt bedre på 3rd and short og 4th down denne sesongen enn vi var i fjor. Julio Jones spiller, selv om han aldri er mer enn 80-85% av full kapasitet, og det er nok til å være den beste receiveren i ligaen. Han vil automatisk trekke til seg forsvarere, og skape rom for de andre som Sanu på den andre siden, Tevin og Devonta, eller med tight ends. Hooper er også tilbake nå, så mulighetene er mange!

Jeg tror det ender i en 41-31 seier til Atlanta. This is our year!

Pittsburgh Steelers at New England Patriots

Big Ben mot Tom Brady, en klassiker i AFC. Vanligvis ville dette vært en match jeg hadde sett frem til, men i år med Atlanta i samme posisjon, så har New England blitt litt nedprioritert, av åpenbare grunner. Tror denne matchen vil bli jevn, men at New England stikker av med seieren tilslutt. Ingen av lagene imponerte forrige uke. Pittsburgh slet seg til seier mot Kansas City, mens New England klarte ikke å utnytte feilene til Houston i særlig stor grad.

Pittsburgh tror jeg er veldig avhengig av å gi store rom til Antonio Brown og Le'Veon Bell. Jeg tror ikke New England vil gi dem det, og da tror jeg det blir vanskelig for Steelers i lengden. Big Ben er god, men ikke så god at han kan lage magic mot dette Patriots-laget, imo. For Tom Brady sin del, så er det ikke mye annet de må gjøre i dag enn det de har gjort hele sesongen, minus den matchen mot Houston. Han var ikke helt sharp forrige helg, men de var også maks uheldig. Hvis Brady er på, og de andre ikke roter det til, så skal New England vinne denne kampen. Håper også vi får se litt mer ground game i denne kampen. Så alt for lite til det sist helg, av åpenbare grunner selvsagt, men vi vet hva Blount og Lewis kan gjøre om de får rom.

Tror matchen bli jevn, men New England vinner 28-24.

Lenke til kommentar

Min drømme-Super Bowl er nå offisielt bare to uker unna! Jeg har drømt om dette øyeblikket i snart åtte år siden jeg flyttet hit første gangen. Min første NFL-"kjærlighet" vs. hjembyen min. Jeg har sett Brady heve trofè etter trofè, så når Falcons og Patriots møtes i Houston, så er jeg nødt til å holde med Atlanta. Denne byen trenger og fortjener å vinne i år. Atlanta har ikke vunnet en av de større idrettene i USA på over tjue år, når Braves vant World Series i 1995.

Lenke til kommentar

En jevn kamp med mye offense er bedre enn en med lite offense. En ujevn kamp med mye offense på en side er mer kjedelig enn en jevn kamp uten mye offense. Det er min erfaring blant de jeg har snakket om football i mer enn 50 år, men mulig jeg tar feil.

Her uttrykker Washington post om playoffs.

https://www.washingtonpost.com/news/fancy-stats/wp/2017/01/09/after-a-boring-wild-card-weekend-nfl-divisional-round-may-be-equally-dull/?utm_term=.d59fce36f2aa

Lenke til kommentar

Er delvis enig, og jeg skjønner hva du vil frem til. Men er ikke enig i at kampene denne helgen var kjedelige.

Kanskje du er litt for mye "emotionally invested". Her skriver noen som er uenige med deg-

Hopefully the Falcons-Patriots Super Bowl Can Save the Most Boring NFL Playoffs of All-Time

Falcons 44, Packers 21 was so boring, I fell asleep in the 3rd quarter. Patriots 36, Steelers 17 was no better. In fact, the majority of NFL playoff games this postseason have been snoozers.

https://www.google.com/amp/thebiglead.com/2017/01/22/falcons-patriots-super-bowl-boring-nfl-playoffs-of-all-time/amp/?client=safari

https://www.google.com/amp/sports.cbslocal.com/2017/01/22/worst-nfl-playoffs-in-history/amp/?client=safari

NFL interesse synker. Dette bidrar til nedgangen, ser det ut.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...