Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått tenkt litt igjennom nattens begivenhet, og tørr påstå at dette må være den kjedeligste Superbowl jeg noengang har sett. Med mindre du er fra Seattle, eller misliker Broncos, så var dette ikke noe god reklame for Amerikansk fotball, imo.

Et lag som forsvarer seg til seier, istedenfor 2 lag som varter opp med fantastisk angrepsspill (som jeg tørr påstå har vært ingrediensen di foregående superbowl). All ære til Seahawks som vinner på sin måte, men det eneste jeg kan sammenligne dette Seahawks-laget med er når Hellas vant EM i fotball i 2004 på forsvarsspill og 1-0 seiere... Og det var heller ikke noe god reklame for fotballen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den var kjedelig i den forstand at det aldri var spennende. Det så ut som et collegelag møtte AP-laget. Seahawks dominerte og latterliggjorde Broncos, og fytti så deilig det var. Har medfølelse med Manning, virkelig, men det er så deilig at dette overhyllede angrepet med Manning i spissen blir satt på plass.

Forøvrig helt uenig i at det kan sammenlignes med Hellas i EM. Amerikansk fotball er ikke fotball. Dessuten dominerte Seahawk i alle aspekter av kampen. Offense, defense og special teams.

Lenke til kommentar

Forøvrig helt uenig i at det kan sammenlignes med Hellas i EM. Amerikansk fotball er ikke fotball. Dessuten dominerte Seahawk i alle aspekter av kampen. Offense, defense og special teams.

Det var kanskje en dårlig sammenligning med Hellas sin EM-seier, men poenget var at det ikke var underholdende for en nøytral tilskuer (noe du også poengterer på et vis). Personlig foretrekker jeg se bra angrep i 60 minutter, enn bra forsvar.

Det var dog 2 lyspunkter i kampen, 1. nr. 11 (husker ikke navnet) sitt fantastiske løp til TD, og 2. Kears sin dans med Broncos sitt defence til TD.

Lenke til kommentar

Sure, but lopsided games are boring to those who care little which side wins, as is the case for most viewers outside their fanbases

Jeg er hverken Seattle eller Denver-supporter, men jeg syns det var en veldig morsom kamp. Sure, det hadde blir mer _spennende_ om Denver hadde vært mer med på poengtavla, men det var en fryd å følge Seattle D (spesielt) på søndag.

Lenke til kommentar

En kjedelig defansiv kamp ville vært en kamp hvor Sea vant 16-0, men dette var ikke en kjedelig defansiv kamp. Det var knusing. Jeg bor i Seattle, men klarte å befinne meg på flyplassen i Denver når kampen spiltes, og holdt generelt med Denver i år da Manning har kommet nærmere inn på meg gjennom fantasy sesongen min med ham - men til tross for dette så var det ikke en drittkamp ala Hellas.

Oppfatningen av at Seattle Seahawks har bra defense og intet annet er feil. De vinner kamper med store siffre, både mot 49ers, Saints og Broncos - som alle har vært relativt gode lag i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En kjedelig defansiv kamp ville vært en kamp hvor Sea vant 16-0, men dette var ikke en kjedelig defansiv kamp. Det var knusing. Jeg bor i Seattle, men klarte å befinne meg på flyplassen i Denver når kampen spiltes, og holdt generelt med Denver i år da Manning har kommet nærmere inn på meg gjennom fantasy sesongen min med ham - men til tross for dette så var det ikke en drittkamp ala Hellas.

Oppfatningen av at Seattle Seahawks har bra defense og intet annet er feil. De vinner kamper med store siffre, både mot 49ers, Saints og Broncos - som alle har vært relativt gode lag i år.

For nøytrale var det en vanvittig kjedelig kamp og ga meg ikke lyst til å se mer av sporten. Har sett noen kamper og det fenger liksom ikke, er for mye pauser. Hver sin smak i guess,

Lenke til kommentar

For nøytrale var det en vanvittig kjedelig kamp og ga meg ikke lyst til å se mer av sporten. Har sett noen kamper og det fenger liksom ikke, er for mye pauser. Hver sin smak i guess,

Intersannt at du mener det er for mye pauser. Mange amerikanere mener europeisk fotball er kjedelig fordi "nothing happens", få mål og mye pasning uten et bestemt resultat.

Lenke til kommentar

Sure, but lopsided games are boring to those who care little which side wins, as is the case for most viewers outside their fanbases

Jeg er hverken Seattle eller Denver-supporter, men jeg syns det var en veldig morsom kamp. Sure, det hadde blir mer _spennende_ om Denver hadde vært mer med på poengtavla, men det var en fryd å følge Seattle D (spesielt) på søndag.

Like intersannt hvis Seattle spilte mot et high school lag med sitt overlegent D?

Lenke til kommentar

Intersannt at du mener det er for mye pauser. Mange amerikanere mener europeisk fotball er kjedelig fordi "nothing happens", få mål og mye pasning uten et bestemt resultat.

Det er ikke bare Europeere som syns det er for mye pauser, en shitload med amerikanere som føler det samme. Er også ALT for mye reklame pressa inn i produktet, f.eks. at en spesiell kameravinkel er presentert av XY. Wtf?

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Europeere som syns det er for mye pauser, en shitload med amerikanere som føler det samme. Er også ALT for mye reklame pressa inn i produktet, f.eks. at en spesiell kameravinkel er presentert av XY. Wtf?

Football er nummer 1 eller 2 i USA. Vi er vannt til reklamene og mange er mer intersert i reklamene enn kampen i superbowl

Det finnes alltid noen som er misfornøyd likevel..

Lenke til kommentar

Er dette løsningen kanskje? :)

Nei, eurosnobberne (amerikanerne som bare liker fotball lagene i Europa ) tåler ikke noe annet enn kjedelig engelske kommentatorene

Likevel har fotball blitt ganske populær i de siste årene, like populær som ishockey

Gleder meg til VM i Brasil. USA har et mye bedre lag hvert VM. Synd at Norge får ikke bli med som USA

Lenke til kommentar

Jeg er nøytral. Holder med New Orleans Saints, men som du sier - hver sin smak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Aqib Talib, Demarcus Ware og T. J. Ward til Denver Broncos. Ser ut til at de laster opp tungt for et siste forsøk på Lombardi. Aqib Talib var ALTFOR dyr IMO. Sinnsyk kontrakt for en skadeplaget CB med problemer off-field. Riktignok utrolig solid når han er skadefri og har hodet på rett plass.

Relativt fornøyd med at New England erstatter Talib med Darrelle Revis. Fantastisk signering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...