Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å ser på Super Bowl nå. Skjønner ikke hvorfor, jeg forstår ikke noe som helst..

Hahah, akkurat sånn var det i fjor på meg også. Men jeg spurte her og leste om de forskjellige greiene under kampen så ble det gøy å se på. Sitter her i år også og ser, forstår mer for hver kamp.

I fjor var det annerledes også, det med at det var ekstra gøy siden var total blackout (strømbrudd, hele stadion ble mørklagt) og longest play foregikk!

Men se på, det blir gøy etterhvert dersom du spør her og leser på Wiki! :)

Lenke til kommentar

Amerikansk fotball er noe som bare blir gøyere og gøyere jo mer du ser. Tar litt tid å få taket på det. Husker da jeg begynte å se på det for to år siden og ikke skjønte en dritt, men nå føler jeg hvertfall selv at jeg har relativt god greie på sporten.

Edit: Må le litt av twittringen til NFL.com: "Oh-no-maha"

Endret av hvorre
Lenke til kommentar

Sikkert kjempeartig når man forstår spillet.

Jeg skjønte heller ikke en eneste ting angående Baseball når jeg var på en kamp nå i sommer. Men jeg spurte om de forskjellige delene av spillet under kampen, og forstod det til slutt. Var faktisk utrolig spennende og ekstremt underholdende! Det hadde jeg aldri trodd!

Problemet er vel bare det at jeg tar meg ikke tid og har vel ikke stor nok interesse for sporten, noe som jeg ønsker jeg kunne hatt.

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

Ja, det er avstanden til den gule linja.

Den gule linja er vel den de må komme seg forbi på X antall forsøk, hvis jeg har forstått det riktig(?)

Syns nesten litt synd på Manning & Co nå. Dette ble veldig enveiskjørt. :/

Stemmer det. Blå linje er der de starter med ballen, gul linje er linja de må komme seg forbi. Når laget får ballen starter de med 4 forsøk for å komme seg over den gule linja, og de får fire nye om de kommer seg over den gule linja. Klarer de ikke det på 3 forsøk blir det som regel en punt, altså at de sparker ballen til motstanderne. :)

Har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvem jeg skal heie på. Seahawks har kule drakter(usaklig argument, men ja) og leder(forsåvidt usaklig det og, men ja), men Broncos har Welker.. Får nøye meg med å nyte kampen.

Derja, Kickoff TD return! Dette blir hardt for Broncos, som om 22-0 ikke var ille nok.

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tenkte jeg skulle gi sporten en sjanse, herrejesus hvor mange pauser det er. Greit nok at kampen er møkk elendig, men må det virkelig være mer pause enn spill?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...