Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny i sporten, men har satt meg (delvis) inn i reglene, og vet sånn cirka hvordan spillets gang fungerer. Har vel bare sett tro-tre kamper før nattens super bowl.

 

Må si jeg opplevde hele kampen som et stort antiklimaks, og det tror jeg skyldes for det meste kommentatorene (de amerikanske). Det virket ikke som det eksisterte noen spenningskurve i det hele tatt, og jeg som har vanskelig for å avgjøre hva som virkelig er gode prestasjoner og kritiske tidspunkt, får ingenting å forholde meg til. For eksempel var det noen 3rd downs da jeg tenkte at "den her er utrolig viktig", uten å få bekreftet det på noen som helst måte..

 

Det var nå bare slik jeg opplevde det, uten at det kanskje er så viktig for de som virkelig kjenner sporten, og har et lag de heier på, osv.

 

Men kan noen fortelle meg om det er vanlig å ligge under med 22(?) poeng, og evt. hvor vanlig det er med en slik opphenting som 49ers viste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis. Greit å få litt kontanter ut av en slik kamp :)

 

Jeg er ganske ny i sporten, men har satt meg (delvis) inn i reglene, og vet sånn cirka hvordan spillets gang fungerer. Har vel bare sett tro-tre kamper før nattens super bowl.

 

Må si jeg opplevde hele kampen som et stort antiklimaks, og det tror jeg skyldes for det meste kommentatorene (de amerikanske). Det virket ikke som det eksisterte noen spenningskurve i det hele tatt, og jeg som har vanskelig for å avgjøre hva som virkelig er gode prestasjoner og kritiske tidspunkt, får ingenting å forholde meg til. For eksempel var det noen 3rd downs da jeg tenkte at "den her er utrolig viktig", uten å få bekreftet det på noen som helst måte..

 

Det var nå bare slik jeg opplevde det, uten at det kanskje er så viktig for de som virkelig kjenner sporten, og har et lag de heier på, osv.

 

Men kan noen fortelle meg om det er vanlig å ligge under med 22(?) poeng, og evt. hvor vanlig det er med en slik opphenting som 49ers viste?

 

Skjønner godt hva du mener. Jeg forsto veldig lite i begynnelsen jeg også. Fortsetter du å se kamper og gjør en liten innsats for å lære deg reglene og generelt sporten så blir det mye mer spennende.

 

Kommentatorene var bra synes jeg. Men ja, forstår det kan være vanskelig å bedømme når man ikke får en bekreftelse fra kommentatorene.

 

Som MartinF skriver er det ikke uvanlig men heller ikke vanlig. Det som gjør kamper veldig spennende er nettopp at man kan ligge under med flere TD men kampen kan snu i løpet av en omgang eller halvdel. Så man kan aldri være helt sikker på at, feks, en 3 TD ledelse sikrer en seier. Et eksempel på at et lag kan få inn mange poeng i løpet av kort tid er Patriots som fikk 3 TD i løpet av 52 sekunder mot Jets tidligere i denne sesongen.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Am.fotball er en ganske frustrerende sport å se i begynelsen, jeg skjønte ikke en dritt da jeg virkelig begynte å følge med for litt over ett år siden, mens jeg nå egentlig føler jeg har ganske god kontroll på det meste av regler og taktikk. Det kommer seg kamp etter kamp, og etter at jeg fikk Madden 13 til jul har det virkelig gått opp noen lys for meg, og sporten har egentlig bare blitt mer og mer interessant å følge med på.

Lenke til kommentar

Fy faen at jeg ikke satsa på Ravens. Neste gang jeg får en slik innskytelse..!!

 

Slik det var i kveld skal finaler være. Spenning helt frem til slutten! Jones - som jeg aldri har hørt om før - har en fantastisk kamp, med catch -> scramble -> TD og en kickass Kickoff return. Strålende kamp, slik liker jeg å se!

 

Forøvrig, til alle dere som vurderer å se SB ute neste år i Osloområdet. Ikke velg Hard Rock Cafe. Streamen var dårlig(tviler STERKT på at de betalte et øre for å vise kampen, så ut som en stream jeg finner på nett om jeg er hjemme) og personalet var so-so. Opplyste ikke om at alkohol ble tatt inn halv 4. Hrmf. :realmad:

 

Edit: Skriveleif + brainfart....

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...