Lami Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Er det noe mulighet for å se kampen i reprise? Jeg recordet hele sulamitten fra kl 00:30 til kl 04 , så kan sikkert dele den på en måte, hvordan aner jeg ikke.. Så hvis noen er interessert send meg en PM med ideè. Endret 6. februar 2012 av Lami Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Blåmandag. Jeg begynner å komme meg sånn smått etter nattens kamp, men skal innrømme det fortsatt er fryktelig tungt å se Giants og Manning i absolutt alle medier. For to uker siden når det ble klart at Patriots skulle ut mot Giants, så sa jeg at dette var den verste motstanden vi kunne fått. Gi meg Saints eller Packers, alt annet enn Giants. Siden 2006 er Patriots 22-4 mot motstandere fra NFC. Tre av de fire tapene har kommet mot Giants, inkludert da to Super Bowls. Søndag ettermiddag og kveld fikk jeg en bedre følelse og følte at dette var kvelden hvor Patriots endelig skulle ta steget opp igjen, og hvor Tom Brady skulle bli historisk. Rekorder ble det flere av for Brady, men det betyr lite når det står 21-17 til Giants på resultattavlen etter 60 spilte minutter. Som alltid når Patriots vinner coin toss, så velger de å ta avspark. Dette er noe de har gjort helt siden kampen mot Chiefs i 2008 når Brady ble skadet for sesongen allerede i åpningskvarteret. Giants åpner greit, men en god sack gjør at de må punte. Når Brady kommer ut så starter han fra egen 6-yard line, god prestasjon fra Giants´ punter som har vært sterk i hele år. Dessverre så blir Patriots i åpningsdriven offer for fotballen mest idiotiske regel, intenional grounding. Jeg ser prinsippet med regelen (fra defense´ perspektiv), men den ødelegger mer enn den skaper, i mine øyne. Som resultat av en penalty i egen endzone ender Giants opp med safety. Aldri tidligere har det stått 2-0 på resultattavlen i en Super Bowl. Det har vært safeties, men aldri som første score. På den påfølgende driven går Giants oppover og hvem andre enn Victor Cruz er target på Mannings første TD-pass, Giants opp i 9-0. På dette tidspunktet følte jeg at vi fortsatt ikke var ute av det, men jeg følte også at Patriots defense igjen sliter med å stoppe Manning på 3rd down, noe som ble utslagsgivende senere i kampen. Brady tilbake på banen, men Patriots ender opp med å måtte gå for field goal, 9-3. Mye frem og tilbake etter dette, men like før pause får Patriots tilbake ballen på egen 4-yard line, nok en god punt fra Weatherford. Det som skjer frem til pause ender opp med å bli historisk. 14 plays, 96 yards, Brady til Danny Woodhead, Patriots i føringen 9-10. Driven ender opp med å bli en tie for lengste drive i en Super Bowl. Pauseunderholdning, konklusjon: Sceneshowene blir råere og råere, pluss for Minaj og Cee Lo. Madonna er fortsatt ikke sexy og musikken hennes er fortsatt ikke bra. Moving on. I pausen skrev jeg til mine Giants-følgere på Twitter at drømmen var at New England kommer ut etter pause, scorer, stopper Giants, for å så score på den neste driven, og på den måten skaffe seg 14 kjappe. Det ble ikke helt sånn. Patriots går dog opp å scorer på åpningsdriven og vi er foran med 9-17. Den neste perioden ble ekstremt "vond" å følge med på. Three and out, dårlig defense, Giants scorer og er to poeng bak, 15-17. Mye frem og tilbake, men i begynnelsen av 4th quarter kommer det som ødelegger kampen for New England. Pocket passeren Tom Brady blir lurt ut av lomma og av en eller annen håpløs grunn finner han det smart å spille ballen nedover mot en halvskadet Rob Gronkowski. Det ender opp med en pick for Giants defense og Tom Bradys kveld blir dermed et mareritt. Vi skaper ekstremt lite etter dette, klarer ikke å putte poeng på blokka og med 3:46 igjen, så får Giants ballen tilbake og der og da vet jeg at dette kommer Manning til å ta. Vi har sett det så utrolig mange ganger, 4th quarter comebacks fra Eli Manning, noe som også avgjorde forrige gang vi møttes i Super Bowl. Den gangen ble et kast jeg vil kalle "småflaks" til Tyree avgjørende for matchen, og vi fikk reprise i år. Giants fra egen 12-yard line, første kast i driven, Manning får stå å sikte og kaster ballen mot en Manningham som er dekket av to Patriots receivere. 38 yards (som også ble kampens lengste…) og Giants er plutselig på midtbanen. Kampen er nå i realiteten tapt. Patriots defense klarer ikke å stoppe Giants og det går mot to mulige løsninger. (1) et late FG som gir Giants seieren med ett poeng, eller (2) en Giants TD. Med minuttet igjen så håper jeg virkelig New England gjør det eneste de kan gjøre i denne situasjonen, la Giants score og få Brady ut for en siste drive. Det får vi heldigvis. Bradshaw løper rett igjennom Patriots-forsvaret, og det virker som planen hans er å stoppe for å kunne drepe klokka, men for en gang skyld har vi litt "tur" og Bradshaw klarer ikke stoppe og faller dermed inn for en TD, 21-17. Med 58 sekunder igjen, en timout og en drive som starter fra egen 20 så er det kun en mann i NFL-sirkuset som kan ta laget opp å score. Mr. Gisele Bündchen, Tom Brady. Dessverre står Giants defense på den andre siden og vi ender opp sacks, incompletions og atter en sack. 4th and long, 5 sekunder igjen. Hail mar. Pasningen er lang nok, men Hernandez og Gronk har ca. 40 Giants-forsvarere rundt seg og klarer ikke å ta imot ballen. Giants vinner igjen, og vi kan offisielt si at Patriots har et Giants-kompleks. For andre gang på rad taper vi kampen i 4th quarter, og det er selvfølgelig Eli Manning som er jokeren. 22-4 mot NFC siden 2006, tre tap mot Giants. Dette var finalen som ikke skulle vinnes, jeg tror det var bestemt på forhånd. Jeg har aldri likt Manning-brødrene, eller Manning-familien for den saks skyld. De vinner, de vinner mot oss og det liker jeg ikke. Jeg kan trygt si at jeg fra nå av til å mislike Eli for alltid. For alltid. Når det gjelder New England Patriots så kommer vi tilbake. Vi skal tilbake til igjen, og Tom Brady skal bli historisk. Neste gang så skal ikke en mann med samme navn som en dårlig norsk barnesanger få ødelegge for oss, gi meg heller Rodgers, Brees, Vick eller til og med Tony Romo. Jeg bryr meg ikke, så lenge han ikke heter Eli. Go Patriots! 6 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Kampen er nå i realiteten tapt. Patriots defense klarer ikke å stoppe Giants og det går mot to mulige løsninger. (1) et late FG som gir Giants seieren med ett poeng, eller (2) en Giants TD. Med minuttet igjen så håper jeg virkelig New England gjør det eneste de kan gjøre i denne situasjonen, la Giants score og få Brady ut for en siste drive. Det får vi heldigvis. Bradshaw løper rett igjennom Patriots-forsvaret, og det virker som planen hans er å stoppe for å kunne drepe klokka, men for en gang skyld har vi litt "tur" og Bradshaw klarer ikke stoppe og faller dermed inn for en TD, 21-17. Herregud, kan jeg gi mer enn en pluss for dette innlegget? Men(!!), du har åpenbart mye mer innsikt i det taktiske spillet som er i dette spillet. Mener du seriøst at Bradshaw ikke mente å score TD? Høres for meg helt søkt ut, men fikk med meg noe som kommentatorene sa om at han hadde hælene i bakken utenfor, men la ikke for mye fokus på det ettersom jeg gikk agurk! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Han prøvde, men han burde absolutt ikke ha gjort det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Skjønner ikke helt.. hvorfor var det gale av Bradshaw og "legge" seg i touchdown på slutten? Video HER for de som ikke husker.. Virker ihvertfall som om det ikke var så smart av han Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Men(!!), du har åpenbart mye mer innsikt i det taktiske spillet som er i dette spillet. Mener du seriøst at Bradshaw ikke mente å score TD? Høres for meg helt søkt ut, men fikk med meg noe som kommentatorene sa om at han hadde hælene i bakken utenfor, men la ikke for mye fokus på det ettersom jeg gikk agurk! Det er ganske åpenbart at Bradshaw prøvde å stoppe. Hadde han fått ned kneet utenfor, så måtte sannsynligvis Patriots brukt sin siste timout. Så kunne Manning tatt et kneel down på 3rd down, fått klokken ned mot 10-15-ish sekund for å så sette et field goal. Det ville gitt Patriots praktisk talt kun en kick off return som mulighet til å ta hjem seieren etterpå, om ikke klokken hadde vært ute. Litt usikker på antall sekunder her. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Det hadde dog vært epic om de hadde bommet på det eventuelle field-goalet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Det hadde dog vært epic om de hadde bommet på det eventuelle field-goalet. Ja, men det er en sjanse man må ta. Et field goal frem den distansen blir god sikkert 85-90%++ av gangene, så det skal litt til for at det ikke går. Endret 6. februar 2012 av MartinF Lenke til kommentar
Atald Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Men(!!), du har åpenbart mye mer innsikt i det taktiske spillet som er i dette spillet. Mener du seriøst at Bradshaw ikke mente å score TD? Høres for meg helt søkt ut, men fikk med meg noe som kommentatorene sa om at han hadde hælene i bakken utenfor, men la ikke for mye fokus på det ettersom jeg gikk agurk! Det er ganske åpenbart at Bradshaw prøvde å stoppe. Hadde han fått ned kneet utenfor, så måtte sannsynligvis Patriots brukt sin siste timout. Så kunne Manning tatt et kneel down på 3rd down, fått klokken ned mot 10-15-ish sekund for å så sette et field goal. Det ville gitt Patriots praktisk talt kun en kick off return som mulighet til å ta hjem seieren etterpå, om ikke klokken hadde vært ute. Litt usikker på antall sekunder her. Jeg synes det ser klart ut at han er for drevet av egoet, og dermed ender opp med å se ut som han skal stoppe, mens han egentlig ikke ville. Jeg står på at Patriots burde latt Giants løpe gjennom dem til TD mye tidligere. Mener jeg leste at rundt 94% av field goals fra 5 yards og inn treffer. Endret 6. februar 2012 av Atald Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes det ser klart ut at han er for drevet av egoet, og dermed ender opp med å se ut som han skal stoppe, mens han egentlig ikke ville. Jeg står på at Patriots burde latt Giants løpe gjennom dem til TD mye tidligere. Mener jeg leste at rundt 94% av field goals fra 5 yards og inn treffer. Selvfølgelig. Han vil jo score, men tipper han trodde han ikke ville få den helt gratis. Når han skjønner at Patriots ikke vil ta han, så prøver han å stoppe. Jeg er enig i at Patriots burde latt Giants score tidligere, men det var viktig at vi faktisk gjorde det og ikke prøvde å leke helt. Mitt tall var litt beskjedent. Et field goal fra den distansen er ikke så langt unna vanlig PAT som den bommes svært skjeldent på. Det er evt. blocked kick da, men det tror jeg ikke Pats hadde klart uansett. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Sove halveis i går. Får se kampen i reprise i morgen. Uansett skal du ha stor cred for spillanalysen din Martin. Åpenbart at du har sett noen kamper før Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Antar MartinF så streamen via NFL sitt Gamepass. Kommentatorene på NBC gjorde en utrolig god jobb med å forklare hva som faktisk var greia med den situasjonen der. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Om man har fulgt med en liten stund trenger man ikke kommentatorene for å forstå situasjonen, og det veit jeg Martin har gjort. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor Bradshaw nølte /ville ikkw ta touchdown. Var det fordi de ville drøye tiden mest mulig? Men hvorfor ville de det? De måtte jo ha den touchdownen for å vinne, eller var det slik at de satset på en touchdown nærmere slutten? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Nei, de måtte ikke ha touchdown. Et field goal og tre poeng hadde vært nok for å vinne kampen. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Et field goal hadde gitt ledelse, og de kunne gitt Patriots enda mindre tid til å prøve å få poeng etterpå. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor ta et field goal når du kan ta en touchdown? Men så det var altså at de satset på field goal etter 4 forsøk slik at Patriotsa fikk mindre tid? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Å vinne med 1 poeng med 0 sekunder igjen av kampen sikrer deg seieren. Å ta TDen rundt 1:00 vil gi Patriots en mulighet til å score en TD og vinne kampen. 2 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hva tror folka her om neste års sesong? Tror Eagles kan bli farlige, ettersom laget kanskje har blitt mer samspilte, men jeg håper på Packers i SB igjen. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Packers mot Patriots i finalen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå