SebRamsland Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Bildet som benyttes: Ferdig resultat: Steg 1: Velg fram "Single Column Marquee Tool" som ligger i samme gruppe som "Rectangle Marquee Tool". Ved å holde inne museknappen på dette ikonet, vil flere valg dukke opp. Velg førstnevnte. Steg 2: Nå som du har valgt riktig verktøy, klikker du på bildet der du ønsker stretch-effekten. Et passende sted vil ofte være ute ved kanten og der du har mange forskjellige farger i samme vertikale "linje". Dette betyr nødvendigvis ikke at resultatet blir bedre ved å gjøre dette! Steg 3: For at bildet skal kunne strekkes, må vi velge Transform/Scale" ved å enten trykke CTRL + T - Eller navigere deg i menyen øverst slik: Edit -> Transform -> Scale. Slik vil det da se ut: Steg 4: Nå begynner strekningen! Beveg deg til den lille boksen i midten av hva du har valgt, klikk og dra til ønsket resultat. Pass på at du skal få et <-> ikon før du drar, ellers flytter du kun rundt på objektet du har valgt. Ferdig! Overraskende simpelt, ikke sant? Denne effekten passer ofte godt i sammenheng med "techy" grafikk. (gjerne wallpapers). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Forskjellen på før og etter? Det kom ikkje so veldig godt fram, so her er eit meir ekstremt døme: Dette biletet er vel ikkje eit der effekten passer, men det er berre for å illustrere. Seb R.: Fin guide. Det einaste eg ville gjort annleis var å legge den kolonna med pixlar på eit eige lag før eg strekte den. Altso trykke Ctrl + J etter markeringa. Endret 27. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hva er pixelstretch godt for..? Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Sig bakgrunner. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er pixelstretch godt for..?Var innom ei svensk PS-side, http://moderskeppet.se/, i dag, og der fann eg ein video som viste ein måte å lage «alternative» landskapsbilete med pixelstretchmetoden. Videoen kan du sjå her: http://www.moderskeppet.se/video/show/landskapets-farger Medan eg såg denne videoen kom eg på ein måte å lage noko liknande, men med ein annan metode som gjev eit litt annleis resultat: Marker det som ikkje skal endrast og legg det på eit eige lag (Ctrl + J medan markeringa er aktiv). Legg so til ein kraftig motion blur på det nederste laget. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg