Gå til innhold

hvilket videokamera skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe et videokamera om ikke så lenge, max 5000kr ... har sett meg litt om, men blir ikke helt klok, ikke er jeg så inni dette med videokamera, har aldri hatt et... ! jeg skal bruke kameraet til enkle ting som 17. mai , ferier og slike enkle ting... ! og hvilket lagringsmedia bør jeg velge ? er så mye å velge mellom syns jeg... og jeg trenger et kamera som er dumlett i bruk :D

eg kikka litt på Canon MV-960DV ? noe å anbefale?

så de hadde Canon mv-900DV også.. dette er 1300kr billigere enn 960'en

hadde vært kjekt om noen kunne anbefalt et kamera...

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare fort:

Mini-DV er fortsatt det foretrukne mediet for bildekvalitet og redigering.

Kamera du bør velge, er et Panasonic GS180. Det er mye bedre enn Canon MV960. Spesielt på bildekvalitet, men også på driftsikkerhet. Søk etter GS180 på forumet, så finner du mange gode grunner til å velge dette fremfor Canon, som jeg personlig synes feiler grovt i denne prisklassen når det gjelder videokamera.

Lenke til kommentar

Har ikke den helt store erfaringen med Canon videokamera (bortsett fra at min far har ett som nylig har tatt kvelden, men det er 5-6 år gammelt da), men det jeg har hørt folk si og som jeg har lest i omtaler er at Canon har forholdsvis mange feil, og at den MV-serien har ganske mye hørbar motorstøy på opptakene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...