Gå til innhold

linke i workgroup

Anbefalte innlegg

Har lest i forumet tidligere at hvis man skal koble sammen 1 98pc og 1 2000pc, må lage en bruker konto med navnet på 98 pc'en. Hvorfor er det sånn og vil jeg da kunne se delte filer på hverandres pc'er når det er gjort? Kan jeg også spille mellom de to pc'ene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-29 01:19, skrev güner:

Har lest i forumet tidligere at hvis man skal koble sammen 1 98pc og 1 2000pc, må lage en bruker konto med navnet på 98 pc'en. Hvorfor er det sånn og vil jeg da kunne se delte filer på hverandres pc'er når det er gjort? Kan jeg også spille mellom de to pc'ene?

Du kan spille mellom de to PCene, og du trenger ikke å kreere en konto på 98 maskinen- det holder å aktivere gjest kontoen på 2k maskinen.

Det kan være greitt i større LANs enn LAN med 2-3 spillere å unngå aktivering av gjest however. Og bruke flere brukere med rettigheter for å begrense adgangen til PCen din.

Hvis du bruker NTFS må du bare passe på at "gjest" har OK rettigheter på de mappene du vil dele. SOm regel er det satt nødvenige rettigheter som default.

For å spille må du heller ikke bruke fildeling. Du trenger ikke å dele filer for å spille. Alt du trenger er TCP/IP protokollen, eller fortrinnsvis IPX/SPX. Alt etter hva spillet - og du sev foretrekker å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...