Torjus Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Heisann, jeg har en mobil som tar ganske dårlige bilder, men bildene blir mye bedre etter en tur innom photoshop. Jeg pleier å ta Autolevels, kontrast og farge på alle bildene. Dette gjør jeg med et og et bilde som er veldig tungvindt. Har photoshop en funksjon der jeg kan velge mange bilder og så velge at alle bildene jeg har valgt skal bli redigert automatisk med autolevels, kontrast og farge? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Du kan lage en action-makro. Du får opp menyen med alt+F9. ta opp alle handlingene dine og stopp "opptaket". neste gang trykker du play eller en hurtigtastkombinasjon. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Ja, det heter "actions". På høyresiden har du et altarnativ som heter action. Har du ikke den oppe, går du på window-workspace-default workspace. Så åpner du et bilde og trykker på knapp nr 2 fra høyre under actions (create new action). Så redigerer du det som du vanligvis skal gjøre på alle bildene dine mens photoshop tar det opp. Når du er ferdig trykker du på knappen helt til venstre som er stopp. Da er dette lagret som en action. Neste gang du skal bruke denne, kan du velge om du vil ta et bilde, merke flere bilder i Adobe Bridge, eller gjøre action på en hel mappe. For en hel mappe går du på file-automate-batch og velger mappe du skal kjøre action på, velge den action du lagde og kjør. Du kan også velge om de redigerte bildene skal bli lagt direkte i en ny mappe, og hvis du skal ha alt automatisk er dette et greit alternativ. Du kan også åpne Adobe Bridge og merke de bildene du vil ha, gå på tools - photoshop - batch så får du opp den samme dialogboksen her. I begge tilfeller; setter du destination som none gjøres action på de valgte bilder men de blir stående åpne i photoshop for evt. videre redigering. Dette er minnekrevende, spesielt hvis det blir stående mange bilder åpne i PS. *Ønsker seg 4 GB RAM* :!: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Les innlegget mitt #16. Der står det forklart hvordan man lager en batch. Bytt ut rezise med autolevels. Batch Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå