Decline Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei. Holder på å skal installere WLAN drivere til Fedora. Lastet ned Linuxant DriverLoader som skal fikse stack problemer med fedora kjernen, kan bruke windows-drivere etc. - og jeg installerte det da... så gikk jeg inn på siden http://127.0.0.1:18020/ hvor jeg kan logge inn som root og legge inn driverne. Da hadde jeg altså allerede lastet ned Intel-driverne til WLAN kortet mitt, windows-drivere, og pakket de ut. Så valgte jeg inf og sys filene som det sto... men da de skulle legges inn sto det: No devices found. It seems that your device is either not present or not supported by the installed driver(s). Either: 1. Plug-in your device and click [Refresh] to retry, OR 2. Upload a new driver using the [upload Windows Driver] button below. If your device still does not appear, please look at the Kernel Messages for possible clues and check that no conflicting kernel modules are loaded. Jeg har også prøvd litt rundt med ndiswrapper uten at jeg ble særlig klokere av den grunn. Det står bare på de fleste driverne jeg installerte med den at "driver invalid"... javel. Så nå står jeg litt fast... noen tips?!! Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Om du har et intel wlankort er sjansene store for at det er støttet uten driverloader eller windows .inf filer. Hvilket wlankort har du? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Det funker ikke nå ihvertfall, har prøvd å aktivere det, står at det ikke kan aktiveres. Kanskje det må slås på på en måte, når du bruker det i linux? Ikke vet jeg. Kortet heter Intel PRO/Wireless 2200BG. Det står da på lista hos Linuxant, så det virker litt merkelig... kanskje den ikke finner kortet av en eller annen grunn? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 De kortene trenger du ikke linuxant i det hele tatt for å sette opp i Linux. Du trenger kun firmware, står endel guider og slikt på nettet. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Ah takk for tipset, skal prøve meg fram! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå