Gå til innhold

Uten psykoanalyse ville vi aldri...

Bruker-93156

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg merke til mangelen på svar. Jeg vil ikke påstå at Jan-Erik er alene.

Javel, setningen er avansert, det tok tre gjennomlesninger for å forstå den. Men hva er pointet? En overtanke som lurer oss? Ikke bare er det teit skrevet, det er dessuten usant.

Ikke vær så rask på flameavtrekkeren. Da kommer jeg og tar deg.

Lenke til kommentar
Uten psykoanalyse ville vi aldri fått vite at når vi tenker en tanke , så er det ikke den tanken vi tror vi tenker, men den tanken som får oss til å tro at vi tenker den tanken som vi tror vi tenker.

Jeg dro på smilebåndet :)

Marius

7771641[/snapback]

Hvorfor skal vi tro at vi tenker en tanke? Tenker man en tanke vet de fleste oppadgående mennesker at man tenker på tanken som man tenker på.

Det sitatet sier, er at vi egentlig ikke hva vi skal tenke på, men at tankene sier hvilke tanker man skal tenke på?

Dette kan vel stemme i visse tilfeller med personer som ikke er oppadgående i det hele tatt, men derimot ligger - mao gale.

"Uten psykoanalyse ville vi aldri fått vite at når vi tenker en tanke, så er det ikke tanken som tenkes, men tanken som får oss til å tenke tanken." Kan vel i så fall bli mer korrekt om jeg ikke har misforstått hele greia (noe som er godt mulig).

Lenke til kommentar

Poenget var oppbygningen av setningen! ikke innholdet som er hysterisk morro, men hvordan den er bygd opp. Til dere som måtte lese 3 ganger før dere skjønte den, så er dere ikke alene. Jeg slet med å klare å lese og forstå samtidlig.

Det er ikke bare en setning uten mening. Jeg syns den forteller fakta.

Jeg sliter ennå med å skjønne HELE steningen. Og kommer aldri til å kunne forklare den helt rett....

Sikkert bare jeg som syns slike setninger er morsomme.

slike, og setninger som gir mening, men som bare f.eks starter på "B" i alle ord.

En slik:

Fredrik Fikk Fri Fra FredagsFotball for/Fordi Fredrik Fikk Feber, For Faen!

Jaja

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...