-Mr.T- Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg kjøpte meg nettopp nytt grafikkort, type Radeon X1950PRO PCI-E. Resten av specs er som følger: Asus A8N-SLI, AMD 64 3700+ og 2GB RAM. Ellers har jeg tre harddisker og to DVD-ROM/Brenner. Strømforsyningen jeg har er en 400W NorthQ. Rota av problemet. I 3DMark 05 så får jeg kanskje 5000 poeng, noe jeg føler er veldig lite. Har sett flere med nesten samme specs får rundt 10-11000. Har også lagt merke til at FPS forblir det samme uansett hvor mye jeg skrur opp og ned på detaljene i f.eks. Counter-Strike:Source. Jeg lurte på om strømforsyningen kanskje ikke får gitt nok strøm til grafikkortet sånn at det ikke yter som det burde, eller er rett og slett CPU flaskehals her? Står anbefalt 450W PSU på esken til grafikkortet. Litt kjipt når mitt gamle 6600GT nesten yter like bra Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Du får krasj hvis strømforsyningen leverer for lite strøm. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Så jeg kan altså bare avskrive strømforsyning som problem her? Hadde håpet på at det var den billigste delen jeg kanskje burde bytte ut men... sukk Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hvis du har skiftet fra nVidia til ATI, så kan det være driverkræsj. Ikke helt patent å skifte skjermkortmerke alltid Selv valgte jeg format c: løsningen sist gang, men litt kjipt å innstalere alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 har allerede formatert etter jeg fikk ATi kortet... så tror ikke det er problemet. Har forsåvidt også innstallert alt av nye drivere i hele systemet... Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Vanlige symptomer hvis du har for lite strøm, er at maskinen blir ustabil ved høy last, f.eks spontan restart når du starter spill. I utgangspunktet så skulle NorthQ 400W være nok til systemet ditt. Hvor mange ampere (A) leverer din strømforsyning på +12V? Lenke til kommentar
02tom Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hadde samme problem da jeg gikk fra x850xt til 1950pro, det var driver problemer. Trodde også at det var min strømforsyning og kjøpte nye, men var ikke det hehe. og du bruker cat 7.1? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 jeg synes dette høres ut som catalyst overstyrer programmer. gå inn å se om alt står på best quality eller noe lignende. Sett det så programmet bestemmer. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ok, takk for svar alle sammen. Skal prøve å avinstallere driverene helt og installere på nytt, men først skal jeg prøve å se igjennom om catalyst overstyrer noen ting som helst, for jeg tror ikke det nemlig. Ser ut som at det er catalyst 6.2 som er innstallert... litt rart med tanke på at jeg nettopp lastet ned og innstallerte de det sto 7.1 på.... Skal spise nå så kommer jeg tilbake til denne tråden når jeg har prøvd litt mer. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Da har jeg oppgradert bios på hovedkortet, jeg har avinstallert og installert nye catalyst drivere, jeg har sjekket gjennom at catalyst driverene ikke overstyrer noe. 3D instillinger i catalyst står nå på "balanced", og AA og AF er programstyrt. Enda ingen forskjell i ytelse, fortsatt 4950-5000 poeng i 3Dmark05 v1.30 Edit: Dette er på default instillinger i 3DMark05... Endret 22. januar 2007 av Appleseed Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Kan prøve modifiserte drivere, se om det hjelper. XTreme-G WarCat 7.1 Second Release Endret 22. januar 2007 av FBEN Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ok. Prøve de modifiserte driverene da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Modifiserte drivere vil neppe hjelpe på dette problemet. Trådstarter skriver han har formatert. Kontrollspørsmål: Når du la inn nForce drivere (for det har du vel?).., glemte du da å fjerne "kryss" for nVidia skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det kan være en ide å se at skjermkortet faktisk kjører på de frekvensene som det skal. Hører noen som klager på at skjermkort, klokker seg ned når de ikke får nok strøm. Og det står tross alt at kortet helst bør kjøres på en maskin med 450W PSU... Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp ta denne kalkulatoren så kan du se hvor mye du trenger.. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Det kan være en ide å se at skjermkortet faktisk kjører på de frekvensene som det skal.Hører noen som klager på at skjermkort, klokker seg ned når de ikke får nok strøm. Og det står tross alt at kortet helst bør kjøres på en maskin med 450W PSU... 7775883[/snapback] hmm, har tenkt å få testet om det kanskje kan være strømrelatert ved å koble skjermkortet til en strømforsyning nummer to. Har en gammel liggende, problemet blir vel at jeg trenger en kabel for å koble sammen to strømforsyninger. Det er i hvert fall ikke kortet det er noe feil på for jeg koblet det opp i maskinen til en kompis nå nettopp. Han fikk 10000 poeng ut av kortet i 3DMark05, så jeg har en del å hente ut av kortet om alt ordner seg. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ny 3DMark05 score: 9010 Alt er altså i skjønneste orden... Det viste seg at det var et lite kort på hovedkortet som var synderen. Det lille kortet bestemmer om du bruker bare ett eller om du bruker to grafikkort (det må snus etter behov). Dette kortet var snudd slik at det stod på "Single Video Card", men det gjorde visst sånn at PCI-E slot 1 ikke fungerte i det hele tatt(derfor hadde jeg grafikkortet i PCI-E slot 2). Det ordnet seg når jeg dro ut det lille kortet og satte grafikkortet tilbake i slot 1 der det hører hjemme. PCI-E slot 2 fungerer faktisk som en vanlig x1 PCI-E slot når du har bare ett grafikkort, og ikke som x16... kanskje dårlig forklart dette, men jeg er så glad at jeg bare MÅ spille ett eller annet krevende! Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) @trådstarter: Takk selv for oppklaringen. Jeg skulle til å skrive ett innlegg tidligere idag om at det var ting som tydet på at kortet ditt kjøret i 1x-modus. Og så fant du ut av det selv.. Endret 22. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå