Gå til innhold

Installere Windows fra en annen PC?


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har vært så uheldig og fått ødelagt noe i PCen min, som gjør at den ikke vil lese CDer lenger.

 

Denne PCen jeg sitter på nå, trenger en formatering, men det går jo heller dårlig.

På jobben er alt suttet veldig fint opp, slik at jeg bare kan koble en PC til en switch, og trykke noen få ganger, så formaterer den.

 

Jeg vet ikke hvordan man seter opp det, slik at jeg kunne ha gjort det her hjemme. Må jeg ha lisenser for dette?

Hadde vært utrolig greit med en PC jeg kunne installere Windows fra når jeg trengte det..

 

Håper noen forstod hva jeg mente, og håper på raske svar

 

Mvh Stian Kolrud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan, og jeg vet ikke om det går, men det du kan gjøre er å snakke med den/de som har satt opp systemet dere har på jobben og høre om det er mulig å gjøre noe liknende hjemme hos deg.

 

Edit: Alternativt kan du skaffe deg en ny CD-/DVD-leser... De koster ikke så altfor mye, og er sannsynligvis billigere enn alternativet.

Endret av morra
Lenke til kommentar
En RIS-server kan jo gjøre dette, det eneste OSet som jeg vet om, som har dette alternativet er windows server 2003.

7789807[/snapback]

 

RIS finnes også til Windows 2000. Les denne artikkelen.

 

du kan godt bruke en unattended install hvor du ikke er avhengig av noen servere.denne step-by-step guiden viser hvordan dette gjøres.

 

dettesøket kan du lese masse mer informajon om temaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...