Gå til innhold

Hva vil skje med oss hvis vi reiste i dimensjoner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs litt hvordan man tenker på dimensjoner. Nå er vi i alle fall 4 dimesnjons figurer. 3 rom og en tis dimensjon. I følge String teorien skal verden vist bestå av 11 dimensjoner. Det er bare at vi bare kan observere 3 av de og skjønner at en fjerde er der. Mange av disse andre dimensjonene er vist som små hulrom i våre 3. Du kan se på de som små bolber som er større på insiden en utsiden. Tror jeg i alle fall.

Ellers blir det jo veldig vanskelig å tenke seg andre dimensjoner. I alle fall klarer ikke min hjerne å gjøre det...

Lenke til kommentar

Vel, stengt tatt så beveger du deg i den 4.de dimensjon, tiden.

Så du forandrer nok form (eldes), syn (blir mer voksen) og jeg ser ikke bort ifra at du etterhvert også tenker andreledes.

Dette var kanskje ikke helt hva du hadde tenkt deg, men det er jo et ærlig svar. For ikke å skuffe helt, viser jeg til en SF-novelle som kommer inn på temaet: http://www.infinityplus.co.uk/stories/perimelasma.htm

Lenke til kommentar

I den verden vi kjenner i dag kan vi bevege oss mer eller mindre fritt i den 3. dimensjonen, altså rommet, mens den 4., tiden har vi ingen som helst kontroll på, den passerer oss uten at det er den minste ting vi kan gjøre.

Tenk om det finnes et sted der ute hvor man kan bevege seg fritt i tiden men ikke i rommet :hmm:

Lenke til kommentar
Hva ville skjed om jeg (3D figur), reiste inn i en annen dimensjon (eks: 5D)?

Ville jeg forandret form, fått et annet syn eller tenkt på en annen måte?

7771350[/snapback]

Hvis du fortsatt bare kunne observere tre av dimensjonene, så ville du blant annet opplevd å se ting henge i løse lufta. Tenk deg et papirark, og stikk en nål eller lignende gjennom dette arket. Sett i papirarkets dimensjoner ser du ikke hvordan nåla er forankret i noe som helst. Den er bare en hindring som er der, og dukker opp fra intet.

Tenk deg så at denne nåla har et hode i enden, som for eksempel en knappenål. Hvis denne nåla så beveger seg gjennom arket, så vil hodet plutselig treffe helt ut av intet. Det samme kunne skje deg i en verden med 5 romlige dimensjoner av samme art som de tre dimensjonene vi lever i.

Lenke til kommentar
I den verden vi kjenner i dag kan vi bevege oss mer eller mindre fritt i den 3. dimensjonen, altså rommet, mens den 4., tiden har vi ingen som helst kontroll på, den passerer oss uten at det er den minste ting vi kan gjøre.

Tenk om det finnes et sted der ute hvor man kan bevege seg fritt i tiden men ikke i rommet :hmm:

7806844[/snapback]

Det må da finnes mange(milliarder) av andre dimensjoner slik at hvis jeg vil reise 1 time i framtiden så kommer jeg til den dimensjonen. Da må man også være bevisst i alle dimensjoner, ellers blir det vanskelig å snakke med en person som finnes 1 time i framtiden?

Hvis vi kan kontrollere tida kan det også være en egen dimensjon for oss alle, der vi styrer tiden. Da må også alle personer i den dimensjonen være bevisst på sin måte... Err :hmm: Hva skal man gjøre for å bevege seg i tida, man kan ikke bare stå på et sted fordi da kan man plutselig få en person eller et objekt inni seg.

Edit: Kul sang Aetas :)

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

7806844[/snapback]

Det må da finnes mange(milliarder) av andre dimensjoner slik at hvis jeg vil reise 1 time i framtiden så kommer jeg til den dimensjonen. Da må man også være bevisst i alle dimensjoner, ellers blir det vanskelig å snakke med en person som finnes 1 time i framtiden?

Hvis vi kan kontrollere tida kan det også være en egen dimensjon for oss alle, der vi styrer tiden. Da må også alle personer i den dimensjonen være bevisst på sin måte... Err :hmm: Hva skal man gjøre for å bevege seg i tida, man kan ikke bare stå på et sted fordi da kan man plutselig få en person eller et objekt inni seg.

Edit: Kul sang Aetas :)

7819425[/snapback]

Hvis du holder musen på V.S av siden kan du se en kul flashanimation. Du kommenterte bare sangen, derfor ville jeg bare nevne filmen :)

Lenke til kommentar

Nice film. Forklarer jo en del om de dimensjonene som jeg ikke vet så mye om (6,7,8,9,10). Tenk deg det å eksistere somtidig som din egen barn/voksen person.

Så man vil jo få et litt annet syn på ting når du reiser i dimensjoner. Denne prikken er universet, livet og alt mulig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...